To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Usunięcie sitek elektrozaworów / solenoidów ZFR

C77 - 2015-08-18, 23:27
Temat postu: Solenoidy stry typ vs nowy
Ad vocem ostatniego mojego postu, porównanie starego i nowego typu elektrozaworów:


1. Nowy (GM 55567050) 2. Stary (GM 6235597)


1. Stary typ, 2. Nowy Typ

C77 - 2015-08-18, 23:41
Temat postu: Code P0011 & code P0014
Jeszcze jedna odezwa GM o błędach P0011 i P0014 wg oficjalnego źródła – TIS 2000:

Silniki: Z16XER; Z18XER; Z16XER; Z18XER; A16XER; A18XER; Z18XER; Z18XER (Astra-H 2008...2009, Zafira-B 2008...2009, Insignia 2009, Vectra-C 2008, Signum 2008)
Reklamacja: Huk w obwodzie główki cylindrów i wałków rozrządu, czasem włącza się lampka kontrolna SVS i pojawiają się kody usterki P0011 lub P0014.
Przyczyna: Filtrujący element elektromagnesu położenia wału rozrządu złamał się i zablokował olejowy kanał.
Usuwanie: wymienić zawory elektromagnetyczne na nowej konstrukcji z ulepszonymi elementami filtrującymi

Jeśli nadal pojawiają się skargi, należy rozważyć następujące rozwiązania:
- P0011 -> zdemontować elektromagnetyczny zawór wlotowy (ssący) wałka rozrządu
- P0014 -> zdemontować elektromagnetyczny zawór wylotowy (wydechowy) wałka rozrządu

Następnie sprawdzić oba elementy filtrujące (siatki) zaworów elektromagnetycznych.
Przy uszkodzeniu elementu filtrującego elektromagnesu trzeba zdemontować tylko element filtrujący,
który nie jest już konieczny po okresie docierania
.

endriu333 - 2015-08-19, 08:52

hmma ktoś już demontował osobiście te sitka czy tylko przez ASO to było robione? przy wymianie oleju aż sobie odkręcę te solenoidy i sprawdzę jak to wygląda u mnie ( demontaż sitek to chyba polega na ich podważeniu wkrętakiem?)
bubek4070 - 2015-08-19, 10:48

Ja zdemontowałem 3szt a serwis 1 szt pozdrawiam
endriu333 - 2015-08-19, 18:01

A to wyatarczy podważyć wkretakiem czy jakaś inna metoda?
bubek4070 - 2015-08-19, 19:05

Jak masz dobre paznokcie to sitko sciągniesz ja do tego użyłem małego noża
barus - 2015-08-20, 09:45

Ściągacie wszystkie sitka, a każde sitko składa się z dwóch elementów?
JohnnyBeGood - 2015-08-30, 20:42

bubek4070 napisał/a:
Ja zdemontowałem 3szt a serwis 1 szt pozdrawiam

Jak to serwis? ASO zrobiło to na gwarancji?
Mnie powiedzieli, że absolutnie tego nie wolno usuwać i mi nie usuną, bo stracę gwarancję. Wg ASO, to właśnie usunięcie może skutkować awarią KZFR, bo olej nie będzie właściwie filtrowany. Skoro bowiem GM, który w sprawach motoryzacji (tak jak papież w sprawach wiary) jest nieomylny, umieścił takie elementy w silniku, to są one tam niezbędne. Były oczywiście sytuacje, gdy ich serwis usuwał sitka, ale miało to miejsce zawsze tylko w obliczu pierwszych objawów nieprawidłowej pracy i tylko w przypadku pierwszych egzemplarzy cruzów uzbrojonych w solenoidy starego typu. Tak więc muszę poczekać jeszcze rok.

C77 - 2015-08-30, 23:28
Temat postu: Cruze elektrozawory
JohnnyBeGood, może niech to ASO zacznie czytać biuletyny z GM, chyba, że celowo (tak jak inne) czekają na pierwsze błędy,
tylko po to aby mieć podstawę do jakichkolwiek działań.
Wtedy musimy odróżnić ich asekuranctwo (brak powodu do usunięcia sitek) od prewencji (usunięcie sitek przed nastaniem faktycznego powodu do ich usunięcia).

Cytat:
Skoro bowiem GM, który w sprawach motoryzacji (tak jak papież w sprawach wiary) jest nieomylny, umieścił takie elementy w silniku, to są one tam niezbędne.


Przeczytaj odezwy GM które zacytowałem na tej i poprzedniej stronie (stricte do Cruze).
GM się w nich przyznał pośrednio do swojego błędu (nigdy nie przyzna się wprost - na to nie licz) i twierdzi że "elementy filtrujące (sitka) nie są konieczne po okresie docierania"

BTW. GM oficjalnie przyznało iż silnik 18XER przechodzi okres docierania.

JohnnyBeGood napisał/a:
zawsze tylko w obliczu pierwszych objawów nieprawidłowej pracy i tylko w przypadku pierwszych egzemplarzy cruzów uzbrojonych w solenoidy starego typu.


A skąd wiesz na pewno że pierwsze Cruzaki miały bankowo solenoidy starego typu?
Bo jak dotąd to tylko moje domniemanie, że mogło tak być, chociaż uważam że nie powinno, więc póki co to tylko ani niepotwierdzona ani nieobalona jeszcze hipoteza.
ASO tak stwierdziło?
Bo u nas na forum nikt nie napisał jeszcze że ma/miał w Cruze stary typ solenoidu,
więc nie mam potwierdzenia żadnego jak dotąd.

Poza tym żadna modernizacja solenoidów nie pomogła ich sitkom, gdyż nie ich dotyczyła, sitka zarówno w nowym jak i starym typie elektrozaworu narażone są wciąż na to samo.

JohnnyBeGood - 2015-09-01, 19:04

C77 napisał/a:
ASO tak stwierdziło?
Bo u nas na forum nikt nie napisał jeszcze że ma/miał w Cruze stary typ solenoidu,
więc nie mam potwierdzenia żadnego jak dotąd.

Pan w serwisie powiedział, że mieli kilka przypadków awarii KZFR, ale dotyczyło to pierwszych egzemplarzy, które weszły do sprzedaży i wszystkie były usunięte na gwarancji. Gdy zapytałem o solenoidy starego typu facet stwierdził, że w tych nowszych egzemplarzach (chodziło mu samochody?) problem nie występuje - w sensie, że nie naprawiali. Przyznaję, że twierdzenie w zakresie awaryjności solenoidów to mój wniosek, poparty zasadami logiki... :-D , chociaż w przypadku GM, to chyba wniosek mocno na wyrost.
W tym momencie mam więc problem, a właściwie dylemat:
1. jeśli jak najszybciej nie zdejmę sitek - z pewnością nastąpi ( i to zaraz po gwarancji) awaria, a wtedy ASO zatrze ręce,
2. jeśli teraz zdejmę, a awaria nastąpi na gwarancji - ASO odmówi naprawy gwarancyjnej zasłaniając się niedozwoloną ingerencją.
Tym samym bez zdejmowania sitek zmuszony jestem pozbyć się samochodu zaraz po gwarancji.... A już się nawet pogodziłem z jego długą listą mankamentów i nawet zacząłem myśleć o 5-letniej eksploatacji, która biorąc pod uwagę zasilanie LPG jest naprawdę tania.

C77 - 2015-09-03, 12:07
Temat postu: Jak zdjęć siatki z elektrozaworu Opel / Chevrolet
endriu333 napisał/a:
A to wyatarczy podważyć wkretakiem czy jakaś inna metoda?


Oficjalna metoda GM-a - śrubokręt płaski :-D


endriu333 - 2015-09-03, 12:27

no to już wiem jaka czynność dojdzie mi do zrobienia przy najbliższym "serwisie olejowym" ;)
C77 - 2015-09-05, 21:58

JohnnyBeGood napisał/a:
Pan w serwisie powiedział, że mieli kilka przypadków awarii KZFR, ale dotyczyło to pierwszych egzemplarzy, które weszły do sprzedaży i wszystkie były usunięte na gwarancji. Gdy zapytałem o solenoidy starego typu facet stwierdził, że w tych nowszych egzemplarzach
(chodziło mu samochody?) problem nie występuje - w sensie, że nie naprawiali.

Równie dobrze mógł mieć na myśli same elektrozawory (nowsze solenoidy).

JohnnyBeGood napisał/a:
Przyznaję, że twierdzenie w zakresie awaryjności solenoidów to mój wniosek, poparty zasadami logiki... :-D


Wedle mojej wiedzy opartej m.in o katalogi części dla konkretnych roczników modelowych Cruze
nigdzie w Cruzakach 1.6 i 1.8 nie ma zamontowanych solenoidów starego typu.
Ale to tylko teoria, praktyka może okazać się niespodzianką,
np. jeśli przyjmiemy że temu gościowi z ASO chodziło jednak o samochody - Cruze.
Dlatego czekam aż ktoś na forum posiadający auto z początku importu będzie wyciągał swoje elektrozawory i "namacalnie" się tym pochwali.

Cytat:
chociaż w przypadku GM, to chyba wniosek mocno na wyrost.


Z GM wszystko jest możliwe.
Mogli np. wstawić w katalogu do wszystkich Cruze już wszędzie solenoidy nowego typu
(chociaż w momencie składania pierwszych Cruzaków 1.6 w ogóle ich jeszcze nie było na świecie) ale w praktyce wrzucić stare.
Jeśli komuś z takim egzemplarzem Cruze one padną to i tak zamówią mu po VIN-ie, a wtedy wyskoczą im już nowe elektrozawory 8-)
wymieniające je ASO nawet nie bąknie lub nawet nie zauważy, że to co zamienili jest czymś innym niż było pierwotnie,
ale co GM opchnęło stare w fabryce to ich zysk, a nie koszt - utylizacja starych + kolejne 2 sztuki zmodernizowanego solenoidu 8-)
Kasa, kasa i jeszcze raz kasa :twisted:

C77 - 2015-09-09, 18:30

JohnnyBeGood napisał/a:

W tym momencie mam więc problem, a właściwie dylemat:
1. jeśli jak najszybciej nie zdejmę sitek - z pewnością nastąpi ( i to zaraz po gwarancji) awaria, a wtedy ASO zatrze ręce,
2. jeśli teraz zdejmę, a awaria nastąpi na gwarancji - ASO odmówi naprawy gwarancyjnej zasłaniając się niedozwoloną ingerencją.
Tym samym bez zdejmowania sitek zmuszony jestem pozbyć się samochodu zaraz po gwarancji.... A już się nawet pogodziłem z jego długą listą mankamentów i nawet zacząłem myśleć o 5-letniej eksploatacji, która biorąc pod uwagę zasilanie LPG jest naprawdę tania.


Póki nie ma pierwszych niepokojących oznak, typu dizlowanie to je pozostaw.
Jeśli dizlowanie nastąpi lub wyskoczą błędy takie jak te podane w temacie, albo auto w czasie jazdy zacznei szarpać
to zdejmuj, ale nie ich wyrzucaj bo można założyć z powrotem jeśli trzeba.
Jeśli dizlowanie po ich zdjęciu powróci lub nie ustąpi to zakładaj je nazad i jedz do ASO zgłosić awarię KZFR, wtedy sami je zdejmą i zobaczą że to nic nie daje.
Wtedy będziesz mógł powiedzieć temu samemu gościowi: "A mówiłem że trzeba je było usunąć!" :mrgreen:


rwicik - 2015-09-09, 19:08

Ja bym na zapas nie srał ogniem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group