To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Usunięcie sitek elektrozaworów / solenoidów ZFR

tomaszeknce - 2014-11-02, 20:33

wałku rozrządu do zmiennych faz czujnik, powiedzcie mi ile ich występuje w tym samochodzie 1.6 113 KM oraz gdzie ich szukać
i czy jest sen w tej wersji je usuwać oraz czy samodzielnie można to zrobić czy tylko serwis z dostępem do komputera

tomaszeknce - 2014-11-16, 20:21

witam usunąłem te filterki z czujnika zmiennych faz rozrządu z wylotu,
w dolocie ktoś już to wcześniej usunął
czy tak można czy na wylotowym powinny zostać, teraz wydaję mi się że silnik lepiej przyspiesza nie ma delikatnego przyblokowanie jak kiedyś.

maro - 2014-11-16, 22:02

Zrob fotę gdzie się one znajdują.
tomaszeknce - 2014-11-17, 08:07

w jakim sensie zdjęcie, czujniki takie jak na zdjęciu wcześniej od C77 z zaznaczonymi filterkami,
a mieszczą się one od strony rozrządu od góry z przodu oraz tyłu silnika, dwa takie same czujniki.

maro - 2014-11-17, 08:50

W sensie miejsce gdzie on jest.
tomaszeknce - 2014-11-17, 11:08

Zdjęcie poglądowe silnika ponieważ nie mam teraz możliwości zrobienia ale na tym widać dokładnie usytuowanie czujników, ja wymontował z W. S jakby ktoś wcześniej już wymontował. Są na takiej samej wysokości.
http://www.fotosik.pl/pok...32e0804032.html


Regulus - 2015-08-10, 23:06

C77 napisał/a:
Sitka dla elektrozaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu - czyli to co usuwa aso w ramach "akcji" - wyglądają tak:


Są gdzieś dostępne informacje o takiej akcji?

Zastanawiam się, czy przez usunięcie tych sitek nie narobi się więcej szkody, niż odniesie pożytku (zakładając nie używanie oleju GM)?
Przecież konstruktor je tam w jakimś celu umieścił, jakieś zadanie mają spełniać...
nie chciałbym bez uzasadnionej przyczyny zaszkodzić KZFR zamiast im pomóc.

C77 - 2015-08-13, 20:29

Regulus napisał/a:
C77 napisał/a:
Sitka dla elektrozaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu - czyli to co usuwa aso w ramach "akcji" - wyglądają tak:


Są gdzieś dostępne informacje o takiej akcji?


Na naszym forum na pewno gdzieś są, pewnie w jakimś temacie przy okazji czegoś innego
bo ten temat co jakiś czas się powtarza od 2009.

GOOGLE napisał/a:
Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Klient może uskarżać się na migającą kontrolkę awarii silnika. W takim przypadku mogą zostać zarejestrowane błędy wymienione poniżej lub/i mogą wystąpić hałasy z kół zębatych wałków rozrządu.

Cruze GEN3 1.6D/1.8D
P0011: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P0014: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych
P000A: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P000B: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych

Przyczyna: pękniecie filtra z zaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu (dolotowe i wylotowego)

Działanie: zdemontować filtry z zaworów.

C77 - 2015-08-13, 20:32

Regulus napisał/a:
C77 napisał/a:
Sitka dla elektrozaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu - czyli to co usuwa aso w ramach "akcji" - wyglądają tak:


Zastanawiam się, czy przez usunięcie tych sitek nie narobi się więcej szkody, niż odniesie pożytku (zakładając nie używanie oleju GM)?


Nie, ich usunięcie to również jedno z działań zaradczych przy pierwszych oznakach dizlowania KZFR.


Regulus napisał/a:
Przecież konstruktor je tam w jakimś celu umieścił, jakieś zadanie mają spełniać...


Dodatkowe filtrowanie oleju w okresie docierania silnika.

rwicik - 2015-08-14, 08:43

ASO nie demontuje sitek z automatu, tylko czekaja na poczatki awarii?
Regulus - 2015-08-14, 19:54

Dzięki za wyjaśnienie. Okazało się, że w moim aucie Niemcy zdjęli sitka.

Jakby ktoś chciał sprawdzić, to klucz nasadowy E8 i warto podłożyć szmatkę, bo trochę oleju wycieka przy wyjmowaniu solenoidu.

C77 - 2015-08-15, 16:32

Regulus, <spoko>

Widać, że Niemcy wiedzą co robią nie tylko w kwestii zmiany oleju na Motul :wink:



Na szczęście w Cruzakach GM powinno już zamontować elektrozawory ZFR po modyfikacji,
ale znając pazerność tej korporacji + traktowanie Chevrolet po macoszemu,
nie ma pewności że w pierwszych rocznikach nie trafi się tych starego typu :evil:

Regulus - 2015-08-17, 20:20

Mój wygląda tak:

więc chyba to egzemplarz starego typu?

bubek4070 - 2015-08-18, 05:51

Witam ja miałem problemy w Cruzie 1,6 113km i pojechałem do ASO odebrałem auto i napiasli mi że wymienili koło zmiennych faz po czym skończyła się gwarancja i auto dalej zaczeło dziwniw pracować pojawił się błąd P0014 więc kupiłem ten elektrozawór i w trakcie wymiany okazało się że nie ma tylko jednego sitka wiec założyłem nowy elektrozawór ale niestety dalej było żle więc wyciągłem obydwa elektrozawory i usunołem wszystkie sitka i było ok a lałem olej GM auto sprzedałem pozdrawiam
C77 - 2015-08-18, 12:46
Temat postu: Nowy typ elektrozaworów Cruze
Regulus napisał/a:
Mój wygląda tak:

więc chyba to egzemplarz starego typu?


Nie, masz już nowy typ elektrozaworu.

Cytat:
Na skutek wadliwego rozwiązania budowy ww. elektrozaworów wprowadzono nową, zmodernizowaną konstrukcję tychże elektrozaworów
(nr 12 35 299 55567050).

W starych zaworach trzpień jest zrobiony z twardego metalu, a szklanka, w której chodzi trzpień, zrobiona jest z miękkiego.
Jest przypuszczenie, że wskutek ciężkiej pracy metalu odbywa się klinowanie twardego trzpienia w miejscu związanym z jego osadzeniem.
W nowych zaworach i korpus i trzpień zrobione są z twardego metalu, z niedużą różnicą wizualną i konstrukcyjną w rozmieszczeniu i średnicy otworów.


Wprowadzili je najpierw dla Insignii w 2009,
więc ewentualna rozterka dotyczyć może Cruze 16XER/18XER z pierwszej połowy 2009



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group