To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Usunięcie sitek elektrozaworów / solenoidów ZFR

pablo1 - 2016-03-28, 22:49

Na początek olej zmień i ewentualnie zrób płukanke, choć jeśli się nic nie dzieje to sama wymiana wystarczy.
U mnie wszystko w porządku po wymianie, nie robiłem płukanki i Sitek nie ruszyłem jeszcze. :lol:

Faster89 - 2016-03-29, 06:50

Olej właśnie niedawno wymieniony tylko niestety na standardowy GM :/
trochę pojeżdżę i zaleję motula, za to w Cruzie zbliża się wymiana także już pójdzie Motul.

C77 - 2016-03-29, 09:40

Co do sitek to proszę nie zwracać uwagi na to jaki mają kolor
czy pomarańczowy czy biały - bez różnicy, wszystkie do ściągnięcia.
Poza tym stare pomarańczowe sitka równie dobrze mogą występować na nowym typie solenoidu.


krecik - 2016-03-29, 16:01

nie które tak jak na ty filmie co wrzuciłeś nie ma żadnych sitek ani tego z czoła mówisz ze tylko wywalić te dwa sitka
C77 - 2016-03-29, 16:40

Czy na sali jest tłumacz? :mrgreen:

krecik, ja nie czytam myślach (jeszcze), chodzi ci o to które sitka wywalić?
pierwsze i drugie, to czarne z przodu ma zostać.

krecik - 2016-04-06, 11:31

a te solenoidy łatwo się odkręcały z jak silą dokręcałeś ? czy potem nie ciekły jaki torx tam pasuje ? te sitka wyrzucić przed płukanka czy po wymianie oleju bo ma zamiar usunąć sitka jeszcze przed wymiana oleju i pojeździć na tym starym oleju
JohnnyBeGood - 2016-04-10, 09:21

Matysanno napisał/a:
4. Usuniecie sitek elektrozaworów / solenoidów .

Jak to się robi? Trzeba najpierw zdjąć plastikową osłonę? Odpiąć solenoidy?

Matysanno - 2016-04-10, 10:24

Ściągasz wtyczkę, odkręcasz jedna śrubkę od solenoidy, chwytasz ja kleszczami i ruchami w lewo prawa ciągniesz do siebie. Od strony chłodnicy zabezpiecz od spodu solenoidy szmatka, bo poleci trochę oleju .
krecik - 2016-04-19, 21:26

kupiłem trox e8 na 1/2 i nie mogę tam dojść ta nasadka jakby była za szeroka jakiej używaliście waszej?
C77 - 2016-04-20, 11:06

Klucz żeński torx 8 najlepiej z przedłużką 1/4 i grzechotką.
C77 - 2016-04-20, 21:31

Dla tych którzy nie wiedzą jak wymienić solenoidy (m.in dla polskich ASO GM) w A/Z18XER
Roman jako pierwszy pokazuje to video :-)

[przesuńcie materiał na czas 7:47]


Faster89 - 2016-04-30, 15:16

Zadanie wykonane, nareszcie znalazłem trochę czasu i zajrzałem do tych sitek. Solenoidy faktycznie były nowego typu ale sitka były pomarańczowe, ściągnięte zostały a na tym czarnym ostatnim było strasznie dużo jakiegoś szlamu. Teraz pytanko jak to jest z tymi siateczkami w silnikach opla ponieważ mam astrą z silnikiem 1.6 XER, wykręciłem solenoid i tam też są te sitka, tam też mam je usunąć? Czy opla to nie dotyczy?
JohnnyBeGood - 2016-04-30, 15:34

Faster89 napisał/a:
Czy opla to nie dotyczy?

Dotyczy i to jak najbardziej. Dieslowanie silnika XER to sztandarowy i jeden z najbardziej poczytnych tematów na oplowskich forach.

Faster89 - 2016-04-30, 15:39

Akurat u mnie 1,6 XER to benzynka, a teraz jeszcze tak przyszło mi do głowy takie pytanie, czy lepiej te sitka zdejmować po wymianie oleju czy porzed wymianą, bo w oplu akurat jest już tysiąc km po wymianie oleju a w cruzie dopiero wymiana się zbliża a sitka właśnie poszły z jednego i drugiego autka.
berpa - 2016-04-30, 17:50

Faster89 napisał/a:
czy lepiej te sitka zdejmować po wymianie oleju czy porzed wymianą
Wszystko jedno. Sitka są wymagane na dotarciu ( chyba już nie docierasz silnika? ). Potem już tylko utrudniają przepływ oleju do kół zmiennych faz rozrządu. Czym szybciej je zdejmiesz tym lepiej dla kółek.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group