To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Zu?ycie oleju w Epice

daszczu - 2015-08-10, 21:07

pierścienie miałem to samo jak na jałowym pochodzi zrobisz przygazówkę to zostanie chmurka, w korku na a4 byś to zaóważył najszybciej jak 10 minut stoisz i ruszasz, jak jedziesz dajesz bua itp nie widać nic.
Wesley - 2015-08-17, 16:15

Zdecydowałem, że nie będę bawił się w półśrodki :)
Moja Epica wygląda teraz tak:




Wymieniam pierścienie, komplet uszczelek, uszczelniacze zaworów.
Mechanik stwierdził (co widać na ostatnim zdjęciu) że poprzedni właściciel najprawdopodobniej "raz, może 2 razy" wymienił olej. Ten syf z dekla zaworów można zbierać ręką :shock:
Pochwalę się jak autko do mnie wróci :-)

C77 - 2015-08-18, 13:05

Ile za taką przyjemność? :)
Wesley - 2015-08-18, 14:22

Nie robię tego w Warszawie, stąd cena sporo niższa - powinienem się zamknąć w 2200 pln
GtxRad300X - 2015-08-25, 11:56

@Wesley

w swoim poście o spalaniu oleju w Epice i jej remoncie zamieściłeś zdjęcia, które się już nie pokazują.

http://forum.chevrolet.or...p?p=53041#53041

Mam podobny problem z piciem znacznej ilości oleju przez Epicę - możesz wrzucić ponownie zdjęcia ?

Opisz proszę Twoje wrażenia po odebraniu Epici, czy sytuacja się poprawiła i o ile.
Jeśli wszystko z autkiem będzie OK, to podaj też proszę na jakich dokładnie częściach była robiona.

Wesley - 2015-08-25, 16:41

Zdjęcia powinny się pokazywać - u mnie działają. Picie znacznej ilości oleju tzn ile? Jaki przebieg ma samochód, znasz jego historię?
Jak na razie robiłem 200 km i jestem zadowolony. Trudno powiedzieć czy będzie dalej przepalał olej bo przebieg za mały. Na razie obserwuję i sprawdzam - ale jest gitara.
Jak chcesz bardziej obszernej relacji to na PW wysłałem Ci numer do siebie. Zawsze możesz zadzwonić :)

Komierowski - 2015-08-25, 18:30

Witaj Wesley,
jak bedzie juz zalana nowym olejem to pamietaj tylko syntetycznym i o takiej lepkosci jaka nakazuje instrukacja.
Ten silnik zostal zuzyty zpowodu oszczednosci i jezdzeniu na nieodpowiednim oleju prawdopodnie mineral a pozniej polsyntetyczny.
Jezeli bedzie zalany pelnym syntetykiem top pamietaj po miesiacu musisz jescze raz zzmienic na pelny syntetyk.Powod zostana tera usuniete tzn rozpuszczone wszystkie syfy jakie zossstaly po starym oleju w miejscach niedostepnych.Ta druga wynmiana da Tobie gwarancje ze bedziesz hulal jak talala. Inaczej moz<e odjsc po cz<asie do powaznych problemow.
Pzdr. Chepica 215.

Wesley - 2015-08-26, 09:41

Silnik najprawdopodobniej został zniszczony przez niewymienianie oleju przez kilka lat. Na chwilę obecną zalałem go Castrolem fullsynt 5w40
GtxRad300X - 2015-08-26, 10:24

Witaj Wesley,
Znaczne oznacza dolewki ok. 800ml / 300 km przy spokojnej jeździe.
Problem ujawnił się po zakupie po zmianie oleju.
Przebieg według licznika ~170 tys. km
Auto kopci.

Aktualnie auto mało jeździ, jeżdżę drugim.

Dzięki za numer, zadzwonię dziś/jutro wieczorem, spytam o części.

P.S. Zdjęcia faktycznie działają :)

Wesley - 2015-08-26, 16:45

To najprawdopodobniej (na 99,9%) masz to samo co ja niestety.
Zadzwoń, pogadamy na spokojnie powiem Ci co i jak.

bmarcin82 - 2015-12-15, 20:43

Czesc chłopaki !
Wesley napisz proszę w skrócie co i jak.
Ja miałem ten sam problem - zastanawiałem sie gdzie to wszystko spi.....a no masakra jakas az niewiarygodne.
Okazało sie ze olej poprostu wyciekał od korka wlewu oleju do silnika.. był na tyle nie szczelny ze obracalacy sie łańcuch poprostu wyrzucał olej spod korka.
Wymieniłem i jak reka odjał.
Może sie komuś przyda takie info..
Pozdrawiam!

Wesley - 2016-01-07, 18:39

W skrócie co i jak? :) Remont zrobiony, graty wymienione, przejechane 4k km i nic oleju nie ubywa :)
magik - 2016-01-07, 21:25

A jaki miałeś przebieg Wesley i jak długo instalacje gazowa?I ile ostatecznie cie to wszystko wyniosło,gdzie kupowałeś graty i remontowałeś auto.Tez zaczyna mi pobierać olej.Pozdrawiam.
magik - 2016-01-07, 21:27

A jeszcze jedno czy robiłeś głowice ?
Wesley - 2016-01-09, 14:43

Nie robiłem tego w Warszawie, to i koszt mniejszy. Graty (nie wszystkie) to zamienniki (wszystkie produkcja Korea)
Za całość zapłaciłem 2800 zł
Wymienione:
Uszczelka głowicy, dekla zaworów, kolektory ssący i wydechowy, pierścienie tłoków, świece, głowica planowana, szlifowane gniazda, nowe uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz wału, uszczelniacz przegubu, uszczelka EGR, olej, filtr oleju.
Przebieg przed remontem 146 tys, gazownia od początku.
Graty zamawiałem tutaj: http://www.bm-carparts.pl/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group