To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Spalanie

Dragen - 2015-07-23, 20:07
Temat postu: Spalanie
Jaki silnik polecacie w cruze aby zamontować gaz ? Zależy mi na jak najmniejszym spalaniu. Ile średnio spala gazu cruze ?
zdzis.michal - 2015-07-23, 20:23

Producent zakłada tylko jeden, to jest 1.8.
Reszta to już własne ryzyko.

Dragen - 2015-07-23, 21:00

Czyli tylko 1,8. Szkoda, że tak ciężko kupić taki silnik.
Ile średnio spala gazu ?

Maidenman - 2015-07-23, 23:13

Ja kupiłem kilka miesięcy temu Cruze z silnikiem 1.8 w LPG. Fakt - wybór był dość skromny (zależało mi na sedanie 1,8 z LPG, bo naczytałem się że mniejsze silniki są gorsze pod LPG a spalanie jest porównywalne), ale udało mi się dostać bardzo dobry stan auta w przyzwoitej cenie i jestem MEGA zadowolony! Co prawda na wiosnę było więcej samochodów na aukcjach niż jest teraz. Co do spalania: jeżdżę głównie w mieście do pracy - 30km/dziennie. Licząc wg rachunków ze stacji, spalam 11,3L/100km gazu ale przyznam się że mam ciężką nogę i czerpię radość z każdego odcinka drogi, szczególnie że poprzednio miałem Laccetti 1.4 95KM i jest to dla mnie bardzo duża różnica w mocy. Pewnie jak się nacieszę, to zacznę jeździć oszczędniej, ale trudno się powstrzymać, kiedy wreszcie mogę spokojnie ruszyć ze skrzyżowania i znacznie oddalić się od samochodów za mną ;-)

W trasie, przy spokojnej jeździe w granicach 80-110km/h (raczej omijam autostrady) spalanie wychodzi ok 7,9L/100km.

Dragen - 2015-07-24, 11:20

Gdzie szukałeś samochodu? Na jakich stronach? Ja myślę nad zakupem cruze w sedanie tez 1,8 silnik we Francji. Ile kosztował Cię cruze ?
Maidenman - 2015-07-24, 20:25

Szukałem w kraju, Allegro, Otomoto i OLX :D Porównując ceny z zachodu i doliczając koszty sprowadzenia + opłat rejestracyjnych, stwierdziłem że nie chce mi się szarpać o groszowe różnice. Kupiłem auto które miało 3 lata i 3 miesiące, od pierwszego właściciela, 91k przebiegu za 32.000zł
Dragen - 2015-07-24, 20:42

Gratuluje zakupu. Ja się boje, że u nas liczniki mogą byc cofane.
C77 - 2015-07-25, 10:23

Dragen napisał/a:
Ja się boje, że u nas liczniki mogą byc cofane.


Mogą i są. Nie ma z tym żadnego problemu bo dane o przebiegach, spalaniu itd. są zapisywane w kościach pamięci.

Wystarczy programator za kilka zetów + darmowy programik z neta
i sam jesteś w stanie ustawić sobie przebieg jaki tylko chcesz.
http://allegro.pl/program...5553379650.html

Wszystkie softwarowe zabezpieczenia GM są g... warte,
bo nawet nie trzeba ich łamać, ale zwyczajnie omijać poprzez docieranie do źródła czyli do wsadu pamięci, jego zmianę i podmiankę.
Tam nie ma ŻADNEGO zabezpieczenia, wszystko przyjmuje i chłonie jak papkę.

Tą drogą możesz nawet uruchomić Mylinka w bazie z 2009, chociaż inżyniery GM-a wciąż mówią, że się nie da :mrgreen:

Maidenman - 2015-07-25, 23:39

Mogą być cofane. Ja pojechałem co salonu gdzie były robione przeglądy gwarancyjne, żeby potwierdzić przebieg, przy autach objętych gwarancją trudniej robić wały na przebiegach, no chyba że masz układy... Zresztą 90k w 3 lata, to i tak duży przebieg.

Swoją drogą, dziś w Automaniaku mówili, że wszystkie używane auta sprzedawane w Polsce mają albo 90k, 150k lub 190k i coś wym jest - fenomen jakiś :D

grabers - 2015-07-30, 14:02

Ja mam 1.8 od nowości z gazem. Przy jeździe mieszanej spala mi około 9.5 litra. W trasie zdarzyło się że spalił 8.2 ale też zdażyło się 12l przy prędkości non stop 140-160km/h. Tak więc 10 litrów normalnie trzeba liczyć. Jestem zadowolony silnik nie jest zbyt sportowy bo ma tylko 175Nm momentu i to przy wysokich obrotach. Ale jakoś ciągnie i jakoś sobie radzimy. Jeździłem 1.6 co prawda niewiele i wg mnie to nie warto. Samochód jest ciężki. Przed kupnem też rozważałem wybór silnika. Motor 1.4 nie był wtedy dostępny więc miałem 2 do wyboru nie licząc diesla. Moim zdaniem 1.4 będzie najbardziej żwawy ale to turbo...
p1974 - 2015-10-02, 20:43

Witam. Panowie taki temat ...mam cruzaka z 3 miesiace. Na poczatku spalal 9-10 litrów/100km LPG w lipcu i sierpniu. We wrzesniu spalil ostatnio 13,3 a dzis nalalem i 12,4 wyszło. Chyba ta moja stacja Orlen oszukuje na dystrybutorze bo tylko tam takie spalanie. Trasy te same. Mam jednak pytanie ....czy nie warto zdjąć klemy akumulatora na 5 min żeby po ponownym podpięciu akumulatora na nowo ustawiły się tzw mapy gazu ? Może moje wysokie spalanie za ostatni okres to wynik nieprawidłowych map ? Nie wiem czy coś mu sie nie stało bo jezdzilem tydzien (200km) z bardzo niską ilością płynu chłodniczego. I własnie od tego czasu spalanie mi skoczylo. Proszę o porady. Jak są dodatkowe pytania to podam dane. pozdrawiam
p1974 - 2015-10-02, 21:51

Acha i jeszcze pytanie jak ustalić czy mam instalacje BRC w wersji: Sequent 24 czy Sequent Plug&Drive. Z książeczki gwar. gazu nic nie wynika.....chyba że tego nie ogarniam.
pool80 - 2015-10-02, 22:51

Jak podejrzewasz stację to ją zmień. Nieraz jest tak, że na danej stacji mają ustawione opóźnione rozłączanie i dobija z litra, dwa więcej. jeżeli tankujesz na tym samym dystrybutorze raz za razem to i tak powinieneś mieć już w miarę dokładne wyniki. Ważna nawet jest temperatura, bo czym niższa tym więcej wejdzie do zbiornika. Ogólnie to zatankuj 3x na tym samym dystrybutorze to będziesz miał pojęcie ile pali. Twój samochód powinien spalić po mieście 12l na trasie 10l. A dla świętego spokoju Przejedź się do Czekramu niech to sprawdzą.
ps. czemu Ci płyn spadł?

JohnnyBeGood - 2015-10-03, 09:12

p1974 napisał/a:
Mam jednak pytanie ....czy nie warto zdjąć klemy akumulatora na 5 min żeby po ponownym podpięciu akumulatora na nowo ustawiły się tzw mapy gazu ? Może moje wysokie spalanie za ostatni okres to wynik nieprawidłowych map ? Nie wiem czy coś mu sie nie stało bo jezdzilem tydzien (200km) z bardzo niską ilością płynu chłodniczego.

To nie jest chyba najlepszy pomysł. Reset spowoduje prawdopodobnie powrót do ustawienia map fabrycznych, a z własnego doświadczenia wiem, że mapy muszą być ustawione w czasie jazdy, indywidualnie pod konkretny silnik. Zrób to w Czakramie - tam też Ci powiedzą co to za instalacja. Każdy ubytek płynu natomiast należy natychmiast uzupełnić, i przede wszystkim ustalić i usunąć jego przyczynę. U mnie też ubywało i w ASO powiedzieli, że ten typ tak ma, a w Czakramie od razu znaleźli przyczynę wycieku (niedokręcony cybant). Obecnie nic nie ubywa.

p1974 - 2015-10-05, 21:55

Witam Kolegów. Dzięki za odpowiedzi. Płynu ubyło bo był wyciek na trójniku - ASO spartaczyło przy wymianie reduktora ...nie dokręcili opaski stalowej i mocno kapalo az sporo wyciekło. pool80 ....tankuje na tym samym dystrybutorze więc wynik powinien byc precyzyjny. Napisalem do Orlenu zeby sprawdzili ten dystrybutor, ale stacje zmienie na pare tankowan. O tej wycieczce do Czekramu pomysle. Jednak jeszcze musze ustalić z żoną ile w korkach stała ostatnio ...to moze byc kluczowy czynnik ....auto stoi w korku a LPG sie wypala. Jedno mnie mocno ździwiło ...w sierpniu jechałem cruzem nad bałtyk ze śląska i zrobiłem 1500 km ponad z wycieczkami. Policzyłem kilometraż i tankowania i wyszło okolo 9,3 litrów/100km ...a na autostadzie to 140-150 cały czas leciałem. Dlatego szokiem był dla mnie skok spalania do 13l w miescie przy spokojnej jeździe.
Mi w ASO tez powiedzieli ze płyn ubywa przy LPG ale mam od 15 lat auta z LPG w firmie i to nieprawda. To stara śpierka ASO. Moim zdaniem albo wyciek albo uszczelka pod głowicą wypalona to 95% przypadków ubywania płynu chłodniczego. Klemy nie będę ściągał bo to auto bardzo dobrze śmiga na gazie, nie bede ryzykował. pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group