To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Jaka benzyna do Cruze?

Zajjack - 2014-08-29, 12:17

KAI napisał/a:
Ja na 98 przejeżdżam ciut więcej niż na 95.
Cenowo za km jazdy wychodzi mi prawie to samo.

A w 98 są lepsze dodatki - i o to mi głównie chodzi.

Niedługo w paliwie nie będzie paliwa a same dodatki :-)
Tankowanie 98 do samochodu na 95 (o ile 95 to prawdziwe 95) jest nieuzasadnione ekonomicznie - aby wykorzystać takie paliwo należało by sterować zapłonem i sprężaniem a standardowo w zwykłym samochodzie domyślnie komputer tego nie robi. Jedynie co to być może 98 będzie obchodziła się delikatniej z silnikiem ze względu na mniejsze spalanie stukowe i mniejsze oddziaływaniem cieplnym chociażby na gniazda zaworowe. Choć z tym spalaniem to niewiem czy i tu nie zalęży to od tego jak komputer steruje spalaniem.
Podsumowując: Aby w pełni wykorzystać paliwo 98 należałoby co najmniej przeprogramować komputer w aucie.
Niektóre stare auta miały możliwość przełącznikiem albo jakąś zworką wybrania rodzaju paliwa jakie się tankuje. Psychologia niestety tak działa, że człowiek jak leje coś co ma niby czegoś więcej w nazwie i więcej za to płaci to tłumaczy sobie że jest to lepsze.

Kas - 2014-08-29, 14:59

najczęściej na stacji Auchan w Gdańsku (chyba najtańsze LPG w Trójmieście)
zdzis.michal - 2014-08-29, 15:10

Witam

Tylko i wyłącznie 95.

Kilka lat temu chyba w Motorze był artykuł porównujący oba paliwa, tj. 95 i 98.
Okazało się, że jeżeli oba paliwa są pełnowartościowe, to 95 ma większą wartość opałową. Dodatki przeciwstukowe zmniejszają tę wartość. 98 pozwala na większy stopień sprężania zabezpieczając przed stukami, co daje lepsze rezultaty, ale dla silnika projektowanego na 95, lepszą opcją jest 95 z powodów jak powyżej. Chyba, że 95 nie spełnia żadnych norm, to zupełnie inna sprawa.

Pozdrawiam

zdzis.michal - 2014-08-29, 18:40

zdzis.michal napisał/a:
Witam



Tylko i wyłącznie 95.



Kilka lat temu chyba w Motorze był artykuł porównujący oba paliwa, tj. 95 i 98.

Okazało się, że jeżeli oba paliwa są pełnowartościowe, to 95 ma większą wartość opałową. Dodatki przeciwstukowe zmniejszają tę wartość. 98 pozwala na większy stopień sprężania zabezpieczając przed stukami, co daje lepsze rezultaty, ale dla silnika projektowanego na 95, lepszą opcją jest 95 z powodów jak powyżej. Chyba, że 95 nie spełnia żadnych norm, to zupełnie inna sprawa.



Znalazłem odpowiedni artykuł:

http://autokult.pl/2011/0...a-a-moc-silnika

Pozdrawiam

DawidNY - 2015-11-29, 14:56

Gdy bylem na Ukrainie jadac do Lwowa zatankowalem na stacji paliw UKRNafta benzyne A-95, niestety nie nadaje sie ona do silnika 1.8 (pracuje normalnie ale nie chce jechac na wysokich obrotach muli go)
Takie info dla tych co moze tam sie wybiora kiedys.

C77 - 2015-11-29, 16:34

DawidNY napisał/a:
...UKRNafta benzyne A-95, niestety nie nadaje sie ona do silnika 1.8 (pracuje normalnie ale nie chce jechac na wysokich obrotach muli go)...


A jak ze spalaniem?
Słyszałem, że potrafi spalić od 1 do 1,5 litra więcej tego szitu niż na naszych paliwach.

DawidNY - 2015-11-29, 23:25

Nie mialem wyzszego spalania (tak mi sie wydaje) bo jechalem dosc spokojnie, balem sie o stan silnika i czy czasem nie wyswietli check engine.
szczuplin - 2016-04-06, 22:56
Temat postu: Zakup paliwa - dywagacje
Interesuje mnie kwestia, gdzie tankujecie swoje Chevrolety. Na jakich stacjach to robicie? Jak podchodzicie do kwestii zakupy np. PB 98, PB verva itd. Czy jest sens dopłacać np. 30-40 gr do litra (zaznaczam, że jeżdżę na gaz)
wszim - 2016-04-07, 00:35

Nie ma sensu.
zdzis.michal - 2016-04-07, 08:08

szczuplin napisał/a:
Czy jest sens dopłacać np. 30-40 gr do litra


Zgadzam się z poprzednią wypowiedzią.
Kiedyś w jakimś wątku rozwijałem ten temat. Paliwo 98 posiadając więcej dodatków przeciwstukowych ma mniejszą wartość opałową od 95 i jest to powszechnie znane. Pozwala natomiast w przystosowanych silnikach zwiększyć ciśnienie spalania nie powodując stuków i tym znacznie nadrabia. Ale bez ingerencji w konstrukcję silnika to nie ma sensu.
Na temat stosowania Vervy itp. również mam wątpliwości. Teoretycznie powinno być lepsze, ale jest rzadziej kupowane, przez co zalega w zbiornikach. A w nieruchomym paliwie w zbiornikach oprócz innych możliwych "dodatków" zaczynają się mnożyć bakterie zdolne modyfikować paliwo. Na to powszechnie paliwo nie jest badane.

C77 - 2016-04-07, 12:23
Temat postu: Re: Zakup paliwa - dywagacje
szczuplin napisał/a:
Jak podchodzicie do kwestii zakupy np. PB 98, PB verva itd. Czy jest sens dopłacać np. 30-40 gr do litra (zaznaczam, że jeżdżę na gaz)


Dla budżetowych katalizatorów w Cruze takie paliwo może być szkodliwe
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=4434



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group