To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Pompa paliwa w Cruze

C77 - 2015-04-20, 22:55
Temat postu: Pompa paliwa w Cruze
tomaszeknce napisał/a:
Panowie problem rozwiązany, mega jestem o to wkur... okazało się że zabrakło paliwa, wskazówka pokazywała błędne informacje a w baku pustak dolałem benzyne i od razu załapał od pierwszego przekręcenia. Wszystko wyglądana w porządku pali jeździ nic się nie dzieje, moje pytanie teraz bo chciałem sprawdzić pompę czy nie została jakoś uszkodzona jakie powinno być ciśnienie na listwie wtryskiwaczy dla tego modelu, oraz w którym miejscu jest zamontowana pompa pod siedzeniem bo muszę sprawdzić pływak może on się coś zaciął po zatankowaniu wskazówka wzrosła, zatankowałem 40 l


Niezła historia :-)

Pompa razem z czujnikiem siedzi centralnie w zbiorniku paliwa

ale skoro auto pali i jeździ to pompa działa i nic się jej nie stało <luzik>

http://img10.allegroimg.p...4/52/5113945282

tomaszeknce - 2015-04-21, 08:42

tylko muszę sprawdzić czy pływak mi się nie zaciął i dlatego chciałem się dostać do pompy aby to sprawdzić i może jakoś wymienić filtr paliwa bo mogło zaciągną dziadostwo
C77 - 2015-04-21, 09:33
Temat postu: Pompa paliwa w Cruze
A co pokazuje obecnie wskaźnik paliwa? ruszył się?

Nie pamiętam czy wyświetlacz low level pokazuje Tobie zasięg? a jeśli tak to czy się zmienił?

W każdym razie to nie musi być wcale fizyczne zawieszenie pływaka,
ale jakieś błędy z prawidłowym odczytem poziomu paliwa.

Zdarzały się już z tym rozmaite wariacje :-)
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=1953

Co do dostania się fizycznego do pompy to możesz spróbować od wewnątrz auta,
ściągasz siedzisko, zdejmujesz pokrywę i rozbierasz pompę.

Tylko nie wiem jeszcze czy jest sens to robić,
a na dzień dobry przygotuj sobie spinki siedziska na wymianę ;-)
:arrow: http://forum.chevrolet.or...er=asc&start=15

tomaszeknce - 2015-04-21, 10:42

tak aktualnie po zatankowaniu pokazuje 3/4 baku, nie mam zasięgu na wyświetlaczu. Kiedyś mi już coś głupiało i pokazywało raz że jest nad rezerwą zaraz było więcej a potem przez jakieś 2 miesiące miałem spoko.
No właśnie widzę że ktoś wymyślał wszystko aby utrudnić prace a po drugie podobno do demontażu pompy wymagany jest specjalny klucz.
Oraz dziwne jest że jak zostawię samochód na pierwszym biegu i zacznę go bujać przód tył to słychać obijającą się benzynę w baku i taki metaliczny dziwny dźwięk nie wiem czy by tak benzyna hałasowała.

C77 - 2015-04-22, 08:05
Temat postu: Pompa paliwa w Cruzaku
Metaliczny dźwięk z baku wydaje częściowo urwana z mocowania pompa paliwa.
Jeśli się ona porusza i odchyla od właściwej pozycji to może blokować ruch pływaka,
stąd błędne wskazania o tym, że masz jeszcze benzynę w suchym zbiorniku.

Będziesz musiał się tym w przyszłości zająć i to poprzez zdjęcie baku z dołu,
bo okazuje się że nie wszystkie Cruzaki mają dostęp do pompy od wewnątrz.
Jedne mają inne nie mają. Dlaczego?
To już jest pytanie do naszego "kochanego" GM :twisted:

C77 - 2015-05-03, 19:26
Temat postu: Bak Cruze
Ha! już wiem dlaczego GM usunęło dostęp do pompy paliwa z wnętrza :-)

Ponoć w testach zderzeniowych wyszło, że przy uderzeniu w tył pojazdu
istnieje możliwość dostania się paliwa ze zbiornika do kabiny pasażerskiej :shock:

Dlatego zlikwidowali dostęp do pompy paliwa zanurzonej w baku z wnętrza auta,
ale zbiornik paliwa razem z pompą i zintegrowanym filtrem paliwa został taki sam jak był wcześniej (nie przeniesiono filtra do komory silnika),
więc nie ma obecnie do niego i pompy dostępu innego jak tylko demontaż całego zbiornika :roll:
Brawo GM! :evil:

tomaszeknce - 2015-06-27, 20:35

Przymierzam się do demontażu baku (dziwny dźwięk jak rozhuśtam samochód tak jakby coś metalicznego uderzało o ścianki - może też tak macie???, problem z pokazywaniem stanu paliwa, brak LPG) czy muszę wyciągać siedzenie czy wszystko jest dostępne od dołu przy demontażu oraz czy mogę bez problemy wymontować i wymienić filtr paliwa.
C77 - 2015-06-29, 21:17

tomaszeknce, cytuje samego siebie :twisted:
Cytat:
nie ma obecnie do niego i pompy dostępu innego jak tylko demontaż całego zbiornika

czyli TYLKO OD DOŁU.

A ten filmik już Ci uzmysłowi OCB z bakiem, pompą i filtrem 8-)


tomaszeknce - 2015-06-30, 19:00

spoko bo pisałeś że w niejednych model nie ma dojścia, ciekawe co tam się stało u mnie, ostatni jak byłem na przeglądzie to po trzepakach wskazówka opadla na sam dół dopiero po ruszeniu i szybkim zachamowania taz z 2, 3 razy zaczeła wzrastać i pokazywać stan paliwa, dziwne, a powiedz mi wszystkie śruby do demontażu baku są dostępne od dołu nie trzeba nic od góry odkręcać
C77 - 2015-07-03, 20:33

tomaszeknce, znowu aby odpowiedzieć co się stało muszę zacytować sam siebie:

Cytat:
Metaliczny dźwięk z baku wydaje częściowo urwana z mocowania pompa paliwa.
Jeśli się ona porusza i odchyla od właściwej pozycji to może blokować ruch pływaka,
stąd błędne wskazania o tym, że masz jeszcze benzynę w suchym zbiorniku.


To jest diagnoza Twojego problemu z KWIETNIA, a Ty ciągle pytasz o to samo w LIPCU.

Co do szukania dostępu od wewnątrz daj sobie spokój :roll:
jeśli nie masz Cruzaka z pierwszego rzutu na Europe to na 100% nic tam nie znajdziesz.

tomaszeknce - 2015-07-05, 17:08


Wiem ale jakoś nie mogę się za to zabrać, przesyłam link z nagrania tego dzwięku, a może mi coś doradzicie co może być powodem że po pierwszym zapaleniu jak samochód stał czuć bardzo benzynę z wydechu.

C77 - 2015-07-06, 13:15

Filmik nie robi.

Musisz policzyć co wyjdzie taniej, kupno nowej pompy czy używki razem z bakiem,
bo kupno samej pompy z demontażu to duże ryzyko że coś przy tym urwali.

tomaszeknce - 2015-07-06, 19:10

teraz filmik powinien być dobry, no właśnie musze coś wymyślić a nie orientujesz się jaki koszt zakupu nowej pompy
C77 - 2015-07-07, 18:30
Temat postu: Cruze bak
Cały nowy korpus pewnie 600-700 PLN będzie kosztował nr GM 13503672, ale występuje też pod innymi numerami, poza tym z Astry IV powinien pasować.

Warto przedtem zdjąć bak i sprawdzić co dokładnie się urwało, być może samo mocowanie pompki można by dostać nowe i przełożyć, tylko dość trudno ją rozebrać no i auto uziemione.

Bak z używka od razu do wstawienia pewnie będzie tańszy, Plug&Pay a to czy rozbierać i reanimować starą pompę myślisz na sucho a nie na podnośniku.
Z resztą bak w zapasie zawsze może się przydać jeśli się patrzy na długoterminowe wykorzystanie danego modelu :-)

tomaszeknce - 2015-07-07, 19:07

Dzięki wielkie za zdjęcia a powiedz mi za astry IV z jakiego silnika mogło by pasować


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group