To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Cruze Transport mode

barus - 2015-06-10, 20:47

C77 napisał/a:
Alternatory w Cruzakach benzyna vs diesel różnią się tylko natężeniem prądu jaki mogą wytworzyć.


To oczywiste. Nie tylko w Cruzakach sie różnią.

barus - 2015-06-10, 22:07

Wymienili alternator, bo napięcie za nim było za wysokie :-o

Napięcie 15V po uruchomieniu silnika jest jak najbardziej prawidłowe, ale nie może się utrzymywać na tym poziomie w nieskończoność.
Jak działa inteligentny regulator napięcia w Cruze/Orlando szczegółowo opisałem na innym forum i nie będę tego robił tutaj?
Być może Twój akumulator ma dużą upływność, przez co regulator utrzymuje przez dłuższy czas na nim napięcie 15V i w końcu BCM zinterpretował ten stan, jako nie normalny pulsowaniem kontrolki ładowania. To jest tylko moja teoria i wcale tak nie musi być.
Spróbuj zdjąć jedną klemę z akumulatora i podłącz prostownik. Dobrze naładuj go.
Później załóż klemę i uruchom silnik. Powinna skasować się migająca kontrolka ładowania.
Zmierz napięcie na akumulatorze, powinno być 15V. Nie wyłączaj silnika i po 10 minutach znowu zmierz. Napięcie powinno być niższe od 15V.

C77 - 2015-06-11, 08:47
Temat postu: Alternator w Cruze
barus napisał/a:
C77 napisał/a:
Alternatory w Cruzakach benzyna vs diesel różnią się tylko natężeniem prądu jaki mogą wytworzyć.


To oczywiste. Nie tylko w Cruzakach sie różnią.


Chodzi o to, że JEDYNIE tym się one różnią,
wszystko inne, konstrukcja, mocowanie, budowa, napięcie, są identyczne.

Dlatego teoretycznie można zakładać alternator z diesla do benzyny.

Jest to informacja cenna na przyszłość dla tych wszystkich którzy będą montować używki (takie jakie naprędce znajdą)
bez potrzeby oddawania kosmicznych pieniędzy w ASO.

Poza tym wydaje mi, się że o tej różnicy w natężeniu prądu jakie wytwarzają oba alternatory w Cruze wcale nie decyduje bezpośrednio jedynie typ silnika,
ale typ i wielkość dedykowanego fabrycznie akumulatora,
a jeśli tak to benzyna z systemem Start-Stop, też będzie miała alternator wytwarzający prąd o natężeniu 140A.

cruze022 - 2015-06-11, 13:17

alternator teraz wymienili przy 78 tyś i nadal ta lampka akumulatora miga.

skoro nie alternator i nie akumulator to ja juz nie mam innych pomyslow. wiem ze w warsztacie tez mocno sie glowia co moze byc nie tak. podejrzewam ze jakas pierdola bo samochod normalnie jezdzi i bez problemu odpala.

samochod juz 2 dzien jest w warsztacie, a mają tam i elektryka i gazownika wiec pelen arsenal specjalistow i nie mozna dojsc co to jest. a szkoda mi jechac do aso bo sama diagnoza 300zł no ale jak problem nie minie to chyba nie bedzie wyjscia.
tez chlopaki maja ograniczone mozliwosci bo nie chca nic ruszac w instalacji gazowej aby nie stracic gwarancji, ale jesli nie bedzie innego wyjscia to skontaktuje sie z zakladem instalacyjnym i zapytam czy mozna ingerować w instalacje i np ją odłączyć i zobaczyć czy problem nadal będzie występował. nic innego mi nie przychodzi do głowy.

można się gdzies dowiedzieć co oznacza migająca lampka akumulatora ?

bubek4070 - 2015-06-11, 16:21

Jak montowali gaz to niech sprawdzą miejsca lutowania przewodów czy im sie nic nie zwarło
Regulus - 2015-06-11, 20:58

Poszukaj zewnętrznego bezpiecznika między akumulatorem a komputerem gazowym, musi być gdzieś blisko akumulatora i widoczny.
Wyjmij go i zobacz jak się kontrolka ładowania zachowuje z odłączoną instalacja lpg.

cruze022 - 2015-06-12, 14:17

Regulus napisał/a:
Poszukaj zewnętrznego bezpiecznika między akumulatorem a komputerem gazowym, musi być gdzieś blisko akumulatora i widoczny.
Wyjmij go i zobacz jak się kontrolka ładowania zachowuje z odłączoną instalacja lpg.

Niestety nie pomogło

Podsumowując: nie pomogła wymiana alternatora, nie pomogła wymiana akumulatora, nie pomogło odłączenie instalacji gazowej. Ikona akumulatora nadal miga.

Napięcie wynosi obecnie 14,3V-14,5V wiec powiedzieli w serwisie, abym jezdzil samochodem bo ta ikonka nie powinna mieć na nic wpływu. Pojedze przez weekend i zobacze jak wygląda sytuacja. Jeśli ikona nie zniknie samoczynnie to po weekendzie bede probowal aby skontaktował się serwis z firmą montującą gaz i może wspólnymi siłami uda im się ustalić przyczyne.

EDIT: na zagranicznych forach znalazłem zagadnienie, które się nazywa "transport mode". orientujecie sie co to jest ? czy ktoś z was tego próbował ? poniżej odnośniki do linków w ktorych o tym przeczytalem
http://www.sparktalk.com/...r-take-off.html
http://www.bowtiev6.com/f....php?f=6&t=2525

C77 - 2015-06-12, 15:20
Temat postu: Tryb transportowy
cruze022 napisał/a:
EDIT: na zagranicznych forach znalazłem zagadnienie, które się nazywa "transport mode". orientujecie sie co to jest ? c


To samoistne przechodzenia auta w tzw. tryb transportowy.

Zagadnienie dość znane również na naszym polskim forum.

Była w tej kwestii nawet kampania naprawcza:
:arrow: http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=969

cruze022 - 2015-06-12, 15:42

dzwoniłem do ASO to powiedzieli, ze uzywany samochod nie powinien przejsc w tryb transportowy.

skontaktowałem się z jedna osoba z zagranicznego forum i dostałem info, że moze po prostu samochód wykrył instalacje gazową i traktuje ją jako "ciało obce" dlatego informuje o tym migającą kontrolką. napisał, ze jesli nie ma problemow z samochodem (a nie ma) to zeby jechac do aso i wykasować błąd i tyle. chyba nie bede miał innego wyjscia

Regulus - 2015-06-14, 22:26

No aż tak inteligentne to komputery pokładowe nie są, żeby 'wykryć' instalację lpg (dlatego zresztą "głupieje" czasami wskaźnik poziomu paliwa). Po prostu niech Ci wyłączą tryb transportowy, jeśli nigdzie nie podają tej kombinacji kluczykiem ,żeby włączyć samodzielnie.
cruze022 - 2015-06-19, 09:20

Problem rozwiązany,
mimo ze w ASO mowili ze nie ma szans aby to byl problemem transport mode
to jednak chodzilo o to.
Trzeba bylo zastosowac ponizsza procedure:



Dziekuje tym ktorzy probowali pomoc
pozdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group