To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Cruze - Kupno Chevrolet Cruze 1.4T - opinie

Arek21 - 2016-09-08, 20:14

No to witamy w gronie posiadaczy. Tak ten typ tak ma- pokazuje trochę mniej niż 90 choć w rzeczywistości jest powyżej 100
szary77 - 2016-09-08, 21:23

Co do walorów jezdnych 1.4T sie nie wypowiem, niestety ja turbawki nie mam. Na bank zbiera się lepiej niż moje 1.6 bez dmuchawy. Spalanie takie sobie, no ale Turbo żyje Turbo pije :mrgreen:
Co do wskazówki temp. cieczy. Tak ma być. Ja mam tak samo i pefnie inni też. Nigdy ta gnida nie powędrowała dalej, nawet w największy upał jak i w największy mróz nie była niżej.
Życzę zadowolenia z autka.

rwicik - 2016-09-09, 08:43

Cruze jest ciężkim autem i do wyprzedzania trzeba redukować biegi. :)
blackbox112 - 2016-09-09, 09:06

rwicik napisał/a:
Cruze jest ciężkim autem i do wyprzedzania trzeba redukować biegi. :)


Pełna zgoda, zważywszy na starą konstrukcję silników trzeba wysoko kręcić żeby cruzina jechał.

pawelwaw84 - 2016-09-09, 12:22

shumi2 napisał/a:

Coś nie czuć tych 140kM, zwłaszcza na trasie przy prędkości powyżej 100km/h, dość słaba elastyczność, wyprzedzanie na 5 i 6 biegu od razu mozna sobie odpuścić. Mam wrażenie że mój 1.8TDCi 115KM zbiera się żwawiej w tych granicach prędkości. Ktoś miał podobne doznania?
Skrzynia biegów wbrew opisom na forum chodzi całkiem przyjemnie.
Co do usterek (?) zauważyłem że temp. płynu chłodzącego brakuje jednej kreski do połowy - tak ma byc czy jest jakiś problem z termostatem?

1. Ja po przesadce z Diesla też miałem takie odczucie, że nie czuć tych koni. To wynik po pierwsze mniejszego momentu obrotowego niż w Dieslach i wagi. Trzeba kolego nauczyć się korzystać z benzyniaka z turbo. W Dieslu masz wciśnięcie w fotel, ale chwilowe z niskich obrotów, tu wciśnięcie jest mniejsze, ale dostępne w bardzo szerokim zakresie obrotów nieco wyżej. Ten silnik zaczyna rwać od 2500-3000. Ja dodatkowo zrobiłem chip do 160KM i 265Nm i powiem, że już wiem jak z nich korzystać, auto jest naprawdę szybkie :-)
2. Co do skrzyni, nie pamiętam żeby ktoś na nią narzekał. Jedyny minus, że jest awaryjna, ale od MY2013 przeszła modernizację i dostała nowy rodzaj oleju, więc jest szansa, że będzie trwalsza. Biegi wchodzą gładko i jest ich 6 :)
3. Wskaźnik u mnie zatrzymuje się troszkę przed pionem.

shumi2 - 2016-09-09, 14:28

Dokładnie chodziło mi o brak tego efektu wciśnięcia w fotel. W dieslu od 1700 obrotów po dodaniu gazu ciągnęło aż miło, tak że rzadko kiedy musiałem dodawać gaz do dechy.
Ciągnał tez na wszystkich biegach nawet na ostatnim.
W Cruzie jak wyprzedzałem na 5tce bodajże przy 100km/h pod górkę, gaz do dechy a auto rozpędza się jak wolnossąca benzyna. Przypomniały mi się chwile gdy miałem 1.6 w benzynie 100KM i pod górkę nie mogłem przekroczyć 80km/h jadąć na 5tce, trzeba było zwalać biegi :)
Pewnie trzeba zmienić przyzwyczajenia, teraz rzadko kiedy osiągam 3000 obrotów jak jeżdżę ;) .
Ps.
Czy po tym chipie zmieniałes coś z osprzętu? czy skończyło się na chipie komputerowym?

rwicik - 2016-09-09, 14:31

Benzyna poniżej 2000 obr. służy do turlania się.
Aby dynamicznie przyspieszać, trzeba się wkręcić wyżej, dużo wyżej :)
W wolnossącym 1,8 do wyprzedzania TIRa redukuję zawsze do 3 biegu 8-)

pawelwaw84 - 2016-09-10, 14:39

Obawiam sie ze i 200konna benzyna pod gore na v biegu nie zaszalajesz. Jak pojechalem na jazde probna 250 konna benzyna volvo s60, po 136konnej V50 tce w Dieslu, to tez szukalem tych koni ;)
Tak ja mam tylko modyfikacje elektroniczna. Przy tym silniku juz nic wiecej lepiej nie robic, to tylko 1,4 przeciez. Ewentualnie wiekszy intercooler.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group