To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Zmienne fazy rozrzadu Z16XER Z18XER - Jak nie miec problemow

zdzis.michal - 2016-04-02, 16:20

C77 napisał/a:
-clean ma znaczne właściwości czyszczące,
więc daj mu w spokoju popracować przez jeszcze jakieś 1000-2000 km,


Zanim przeczytałem, zrobiłem już tą drugą wymianę i teraz wiem, że była to właściwa decyzja.
1. Sprawdziłem ile oleju poprzednio zostało w pojemniku z 5 l. Okazało się, że około litra z lekkim wskazaniem na plus.
2. Nowy/stary olej zlałem po dokładnie 60 km z dosyć ciepłego silnika. tym razem byłem przy zlewaniu oleju. Olej był ciemny, jeszcze nie czarny, ale już dosyć ciemny, czego nie było widać na bagnecie. Zarówno ja jak i mechanik zdziwiliśmy się.
3. Filtra oleju nie oglądałem, ale mechanik poinformował mnie, że również nie był już czysty, tak więc zgodził się z moją decyzją.
4. Po zalaniu nowego oleju okazało się, że weszło ok. 4.5 l.

pawelwaw84 - 2016-04-02, 18:51

Ten X-Clean wcale nie ma takich dobrych właściwości czyszczących TBN 7,1. Specific ma 7,4. Te Clean w nazwie to raczej chodzi o czystość dla katalizatora i spalin.
C77 - 2016-04-04, 20:08

Absolutnie nie. X-Clean to gama z największą ilością dodatków czyszczących układ smarowania silnika wśród całej serii 8100.
W kontekście odszlaminia magistrali olejowej KZFR w 1.6 i 1.8 po oleju GM
wartość Total Base Number nie ma nic do rzeczy, bo nie tego dotyczy.

zdzis.michal napisał/a:
C77 napisał/a:
-clean ma znaczne właściwości czyszczące,
więc daj mu w spokoju popracować przez jeszcze jakieś 1000-2000 km,


Zanim przeczytałem, zrobiłem już tą drugą wymianę i teraz wiem, że była to właściwa decyzja.
1. Sprawdziłem ile oleju poprzednio zostało w pojemniku z 5 l. Okazało się, że około litra z lekkim wskazaniem na plus.
2. Nowy/stary olej zlałem po dokładnie 60 km z dosyć ciepłego silnika. tym razem byłem przy zlewaniu oleju. Olej był ciemny, jeszcze nie czarny, ale już dosyć ciemny, czego nie było widać na bagnecie. Zarówno ja jak i mechanik zdziwiliśmy się.
3. Filtra oleju nie oglądałem, ale mechanik poinformował mnie, że również nie był już czysty, tak więc zgodził się z moją decyzją.
4. Po zalaniu nowego oleju okazało się, że weszło ok. 4.5 l.


No to ASO dało popis. Zawsze u nich olej wymieniałeś?
Nic dziwnego że KZFR zaczęły się odzywać przy tak małym przebiegu.

zdzis.michal - 2016-04-04, 20:56

C77 napisał/a:
Zawsze u nich olej wymieniałeś?


Na szczęście zawsze tylko 2 razy, kiedy w zasadzie musiałem. Ten trzeci raz i tak z myślą, że jak płukanka zrobi swoje, to trzeba będzie szybko wymienić.
I jeszcze potem dzwonią i pytają, czy jestem zadowolony z usługi.

Coś mnie tknęło, specjalnie przed przyjazdem rozgrzewałem silnik i długo uczulałem mechanika, żeby z gorącego silnika długo zlewał olej a mnie się nie spieszy.

Jeszcze ciekawsza jest moja korespondencja z Chevrolet Polska w sprawie oleju w skrzyni biegów, ale to inny wątek.

Matysanno - 2016-04-09, 17:52

Dzisiaj zrobiłem następujące rzeczy w moim cruze :
1. Płukanka Motul clean engine
2 Wymiana Oleju na Motul 8100 FE 5w30.
3. Filtr oleju Mann HU612/2X OE648/6.
4. Usuniecie sitek elektrozaworów / solenoidów .
5.Wymiana oleju w skrzyni biegów na Motul gear 300 75w90. Weszło 2 litry

Mam nadzieje ze to dobry wybór i wyjdzie mu to na dobre . Dzieki za opisy i pomoc.

C77 - 2016-04-10, 12:18

Matysanno napisał/a:
Mam nadzieje ze to dobry wybór i wyjdzie mu to na dobre . Dzieki za opisy i pomoc.


Będzie żył :)

C77 - 2016-04-20, 22:24

Nowe video od znanego już nam Romana z pozdrowieniami dla Polskiego Forum Chevroleta :)
traktuje w głównej mierze o problemach ze ZFR w 1.8 i profilaktyce


Deny - 2016-07-11, 21:22

Witam,

Chevroler cruze 2012 r.

Jakiś 1000 km temu wymieniłem olej na Motul 8100 FE 5w30, filter filtrona, płukana zrobiona, sitka z elektrozaworów usunięte. Przez peirwsze 200 km byłó nawet ok widoczna poprawa w przyspieszaniu, deliaktne tylko szarpnięcia. Niestety po tych 200 km wszystko wróciło.
Czyli ruszanie samochodu i rozpędzania trwa dobre 15 min, ciągłe poszarpywanie szczególnie przy zwiększonym obciążeniu ( jazda po górkę/4os na pokładzie). Można gaz w deske wbić a auto nie jedzie. Jedynym ratunkiem redukcja do 2 i piłowania. Spalanie na poziomie 9l.

Jakieś rady bo juz nie mam sił do tego samochodu, i jeżeli dalej tak to będzie wyglądać to chyba będziemu musieli się rozstać.

Z gory dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

pool80 - 2016-07-11, 21:51

na pewno sprawdzić błędy, na pewno sprawdzić układ elektryczny, świece, może cewka. cewka wyjdzie na kompie. Może koła padają. Poranny klekot jest? Sprawdzić, spaliny, czy dmucha z rury wydechowej.
zdzis.michal - 2016-09-02, 14:00

Po płukance i dwukrotnej wymianie na Motul przez przeszło cztery miesiące obserwowałem silnik. Początkowo pomimo płukania i wymian od czasu do czasu przy pierwszym uruchamianiu dalej słyszałem taki chrobot, chociaż nieco mniejszy. Obecnie od przeszło dwóch miesięcy nie słyszę nic. Może wpływ na to ma również temperatura zewnętrzna ale może obaczymy zimą. Przedtem przy dodatnich temperaturach też był słyszalny.
Ariza - 2016-09-03, 23:43

Witam :)
Jestem nowym użytkownikiem Cruza SW i też podzielę się spostrzeżeniami .

zakup auta - przebieg 24000 - bak wymiany płynów eksplanacyjnych , więc wymieniłem :
olej mobil 1 5 w 30 + filtr knechta - lepsza kultura pracy , ale to może że olej nowy po takim przebiegu.
Przejechane ok 1000 km - wymiana oleju - mobil 1 i filtr manna - i tu już inna praca silnika , czasami słychać ZKR ?
Po przeczytaniu kilku wątków na forum przy około 25000 postarałem się o filtr filtrona ( z dzióbkiem) olej ten sam ( mam dostęp ?) czyli mobil 1 5w30 silnik znowu odżył lepsza kultura , prawie niesłyszalny :) ciągnie równo :) :)
i teraz w/g mnie ważna rzecz filtr manna jest niższy od filtrona , spływa olej i dłużej napełniają się kanały olejowe przy rozruchu >

p1974 - 2016-09-05, 09:27

Czyli cena podobna. Mało sie mówi o tym ze na rynku jest sporo podrobek. Trzeba uważać zeby nie kupić jakiegos syfu podrobionego. Pytanie jak rozpoznać bo opakowanie potrafia podrobic idealnie. W sobote olej wymieniłem i filtr, założyłem ten nowy typ z Filtrona, widzieliście ten filmik włąsnie o zmowyfikowanym filtrze oleju z filtrona OE648/6 :



Nie wiem czy temat nie latał juz po forum.
Ja w starym filtrze mialem tylko 4 cyple do zablokowania filtra w dekielku a w tym nowym co zakladałem jakis mały mechanizm ...to co widac na filmie.

C77 - 2016-09-06, 00:12

p1974 napisał/a:
...filtr, założyłem ten nowy typ z Filtrona, widzieliście ten filmik włąsnie o zmodyfikowanym filtrze oleju z filtrona OE648/6 :
...Nie wiem czy temat nie latał juz po forum..


Oczywiście że temat filtru filtrona w kontekście KZFR był u nas na Forum :-)
:arrow: http://www.forum.chevrole...=4451&start=240

Nawet autor tego filmiku sam mówi (3:25)
że przeczytał o nim właśnie na Forum Chevroleta :wink:

BTW. jeśli autor filmiku i właściciel Z18XER czyta Nasze Forum gdyż boryka się z porannym dizlowaniem
to serdecznie zapraszamy również do lektury tematu poświęconemu usunięciu sitek z solenoidów (elektrozaworów ZFR) :)
:arrow: http://www.forum.chevrole...?t=4796&start=0

p1974 - 2016-09-06, 16:25

C77 napisał/a:
serdecznie zapraszamy również do lektury tematu poświęconemu usunięciu sitek z solenoidów (elektrozaworów ZFR)
no przeczytałem cały temat i w sobote wykrece te selenoidy i zobacze czy sa te sitka. Z tego co rozumiem to Ty zdecydowanie zalecasz ich usuniecie jaby były ? (cruzak 2013 1.8 73 tys przebieg)
C77 - 2016-09-07, 13:02

Tak, są zbędne i mogą przyczyniać się do kłopotów
Z resztą nie tylko ja to polecam, bo chyba wszyscy którzy już usunęli, lub ASO im usunęło
oraz również Techniczne Biuletyny Serwisowe od GM.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group