To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Zmienne fazy rozrzadu Z16XER Z18XER - Jak nie miec problemow

pool80 - 2016-03-30, 08:26

W 1,8 jak porządnie spadnie olej z miski to weszło mi 4,7 litra, więc trzeba bańkę 5 litra. i było 3/4 na bagnecie.
endriu333 - 2016-03-30, 08:42

Dokładnie ja w swoim 1.8 zawsze wlewam cala bańkę 5l i wtedy mam 2/3 skali min.Max. nie wiem jak komuś wystarczyły 4l...C77 ten filtron do oleju faktycznie taki super? W sobotę zmieniam olej i mam juz knechta...
zdzis.michal - 2016-03-30, 09:20

Do elkolendo

Cytat:
motul specific 5w30 5l w takiej cenie?


U mnie w podanej cenie Motul 8100 X-clean FE C2/C3 5W30 5 litrów.
Firma wysyłkowa PRO CHOICE. Czas dostarczenia mniejszy niż 24 h od zamówienia.

krecik - 2016-03-30, 15:20

czy warto kupic ten nowy filtr filtrona co to za ulepszenie zrobili?
endriu333 - 2016-03-30, 20:05

C77 lubi trzymać w napięciu :)
C77 - 2016-03-31, 11:37

Hehe :-) Endriu ja nie mogę osobiście potwierdzić z praktyki lub zaprzeczyć że zmodernizowana wersja Filtrona pomaga w naszych silnikach,
bo Cruzak w którym go użyliśmy całe życie lata na motulu więc nie miał wcześniej dizlowania na zimnym.

W ogóle żeby to stwierdzić trzeba by zamontować ten filtr w egzemplarzu w którym dizlowanie jest przy każdym odpaleniu na zimno.
Jest nawet taki Cruze 1.8 w którym by można go zastosować i sprawdzić czy działa
ale niestety właściciel nie ma o niczym pojęcia (beton), więc testy na pewno odpadają.

BTW. jego auto zalewane zawsze olejem GM, na zimnym dizluje od początku,
ale właściciel w swej niewiedzy olewa temat (bo tak zawsze było)
czekając aż się KZFR posypią całkowicie.
Potem pewnie sprzeda komuś Cruzaka w takim stanie, podrzucając nowemu właścicielowi takie kukułcze jajo, a ten zaś przyjdzie na Forum i znowu będzie:

No kur#a za co się nie wezme to ch#j i dżemik i kamieni kupa! :(

jeszcze tak awaryjnego samochodu nie widziałem...

endriu333 - 2016-03-31, 12:11

groźba taka jest....
wiesz co - jak wiesz - u mnie to dizlowanie powoli zaczyna być słyszalne przy każdym odpaleniu na zimno (tak sekundę do dwóch) miałem wkładać knechta ale zrobimy tak do soboty postaram się go kupić (oczywiście zmodyfikowany) i założę go ( co prawda przy tej wymianie wyjmę także sitka z solenoid (więc jak dizlowanie ustąpi do będzie to takie 50/50%) no ale zmierzę się z tym i dam znać co i jak....p.s. uszczelka do pokrywy skrzyni biegów już idzie do ASO - "tylko" 64 złote aczkolwiek upomnę się o zniżkę;)

C77 - 2016-03-31, 12:23

No to możesz spróbować jeśli uda Ci się go dostać,
co prawda mam jeszcze filtr purfluxa na następną wymianę,
ale jeśli się przypadkowo w sklepie natknę na nowego filtrona to też go kupię.

zdzis.michal - 2016-03-31, 13:19

Cytat:
uszczelka do pokrywy skrzyni biegów już idzie do ASO - "tylko" 64 złote


Jak już się jej dorobisz, podaj nr katalogowy lub jakieś dane identyfikacyjne, może w przyszłości da się coś podebrać. Znając już moje ASO u mnie z kupnem mogą być kłopoty.
Przy okazji, jaki olej zalewasz do skrzyni? Gdzieś znalazłem, że oryginalny jest półsyntetykiem tym bardziej dziwi mnie jego "wieczność". Stacja nie chciała mi podać oznaczenia ani właściwości.

1.6 F16D4
2013 API GL-4, SAE 75W90 półsyntetyczny olej reduktora Wiodąca oś w zestawie ze skrzynią biegów, MT 2 l.
2012 API GL-4, SAE 75W90 półsyntetyczny olej reduktora Wiodąca oś w zestawie ze skrzynią biegów, MT 2 l.
2011 API GL-4, SAE 75W90 półsyntetyczny olej reduktora Wiodąca oś w zestawie ze skrzynią biegów, MT 2 l.
2010 API GL-4, SAE 75W90 półsyntetyczny olej reduktora Wiodąca oś w zestawie ze skrzynią biegów, MT 2 l.
2009 API GL-4, SAE 75W90 półsyntetyczny olej reduktora Wiodąca oś w zestawie ze skrzynią biegów, MT 2

Podobny dla 1.8. lata 2009-2011.

C77 - 2016-03-31, 14:08

zdzis.michal, wszystko w temacie oleju w skrzyni biegów w naszych autach jest już znane,
tylko trzeba szukać info we właściwym temacie
:arrow: http://forum.chevrolet.or...er=asc&start=15

rwicik napisał/a:
Do 1,8 też od biedy wystarczy 4 litry oleju. Na bagnecie będzie wtedy poziom jakieś 2/3 pomiędzy min a max.


Pytanie co się stało z przynajmniej około 0,5 litra oleju? :shock:
W kontekście płukanek to dość zasadne pytanie.

rwicik - 2016-03-31, 14:23

Mechanik kupił bańkę 5 l i zostało litr po wymianie.
Możliwe, że nie zlał dokładnie poprzedniego oleju.
Nie było płukania.

zdzis.michal - 2016-03-31, 18:23

C77 napisał/a:
zdzis.michal, wszystko w temacie oleju w skrzyni biegów w naszych autach jest już znane,

tylko trzeba szukać info we właściwym temacie

http://forum.chevrolet.or...er=asc&start=15


Rzeczywiście, jest. Widocznie jakoś to przeoczyłem.

Rozumiem, dlaczego w specyfikacjach występuje półsyntetyk i GL-4. To OK. Instrukcja wymiany świetna, już ją przygotowałem do nauczenia mechanika.

Kod:
ale jakieś małe ryzyko zawsze pewne może być.
Jeśli chcesz go uniknąć całkowicie to trzeba stosować GL4.

Teraz rozumiem też, dlaczego serwisant w ASO tak panicznie bał się wymiany oleju na lepszy i powtarzał mi, że dopiero wtedy skrzynie zaczynają się sypać, więc lepiej nie ruszać. Z tym się akurat nie zgadzam.
Cytat:
OK, niezależnie od numerów GM dla tych olejów i ich ewentualnych różnic,
znalazłem co dokładnie powinno się za nimi kryć.

W pierwszym przypadku mamy coś takiego jak BOT 402

Cytat:
W drugim przypadku dla MY2013 mamy BOT 303 mod (low viscosity) - czyli olej o niskiej lepkości.

Mam samochód rocznikowo model już 2013 ale z 2012 więc chyba przypuszcza, że był nalany jeszcze BOT 402 a obecnie w beczce ma już BOT 303, chociaż nie chce się przyznać.
Cytat:
Być może owa niska (lub w praktyce zbyt niska) lepkość jest odpowiedzią na nagły spadek jakości skrzynek F17 (M25) w Cruze w roku 2013.

Z tego wynika, że nawet wymiana na syntetic Castrol BOT 402 75W90 GL-4 będzie lepsza niż pozostawienie tego co jest lub wymiana na to co sami leją w stacji obecnie.

zdzis.michal - 2016-04-01, 12:18

Po płukance oleju preparatem Liqui i zmianie oleju z GM na Motula przejechałem już około 50 km. Silnik rzeczywiście pracuje nieco ciszej, trochę nieco ale zawsze i jakby lepiej się wkręcał na obroty. Z tym, że tym razem całość operacji będzie taka, jak się to dawniej robiło, czyli chyba jutro jeszcze raz wypuszczam tym razem Motul, który prawdopodobnie jeszcze zmywał pozostałości po GM i płukance i jeszcze raz zalewam Motulem i oczywiście jeszcze raz nowy filtr. To powinno na jakiś czas uspokoić problem z ZFR.
Trochę to więcej kosztuje, ale jeśli ma na trochę zabezpieczyć, to warto.

C77 - 2016-04-01, 13:20

X-clean ma znaczne właściwości czyszczące,
więc daj mu w spokoju popracować przez jeszcze jakieś 1000-2000 km,
bo na pewno ma co robić po takim przebiegu na GM.

Jeśli olej z płukanką został dobrze spuszczony (odkręcenie korka wlewu + wyciągnięcie bagnetu),
to moim zdaniem nie ma sposobu żeby zostało w silniku aż 0,5 litra starego oleju zmieszanego z płukanką,
które potem może degradować właściwości smarne nowego oleju.
Z chłodniczki oleju większość starego oleju też spływa
(bibi rozbierał i pisał że wypłynęło nie więcej niż 0,2l)
http://forum.chevrolet.or...er=asc&start=30
Pytanie czy gdzieś może jeszcze zostać, w których zakamarkach.

rwicik - 2016-04-01, 13:21

C77 napisał/a:
X-clean ma znaczne właściwości czyszczące,
więc daj mu w spokoju popracować przez jeszcze jakieś 1000-2000 km,
bo na pewno ma co robić po takim przebiegu na GM.


U siebie obserwuję po już 6000 km od wymiany powolne ciemnienie tego oleju, więc robi swoje.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group