Mechanika - Wygi?ta ch?odnica
byq84 - 2015-03-11, 07:10 Temat postu: Wygięta chłodnica Cześć,
Czy spotkał się ktoś z was z tematem wygiętej chłodnicy w Cruzie? Do dziś mechanicy nie uleczyli mojego auta po wymianie sprzęgła, jest problem z wypadającymi rurkami od turbo ale pokazali mi że jedna z chłodnic jest wygięta w dół w kształt łuku. Twierdzą że niedługo będzie z nią problem, pytanie czy oni byli w stanie coś uszkodzić czy po prostu wada naszych Cruzów.
mario78 - 2015-03-11, 09:12
Która chłodnica, od klimy, ta ''zwykła'' czy intercooler?
byq84 - 2015-03-11, 12:16
z tego co widziałem ta druga jak sie patrzy na silnik. Chyba od klimatyzacji?
BAGI - 2016-03-17, 19:01
byq84 napisał/a: | Czy spotkał się ktoś z was z tematem wygiętej chłodnicy w Cruzie? |
Witajcie!
Niestety dopadł i mnie ten problem. Chłodnica silnika kompletnie wygięta na dole i na górze, jakby ją coś rozsadziło. Kiedy i jak do tego doszło nie mam pojęcia. Zorientowałem się jak zauważyłem brak ogrzewania w aucie-podnoszę maskę a tam w zbiorniczku zupełny brak płynu chłodniczego. Dopiero po dolaniu płynu do zbiorniczka zobaczyłem jak dosyć mocno kapie z chłodnicy. Oryginału na chwilę obecną nigdzie w PL nie mają, nawet na magazynie w Niemczech. Czas oczekiwania ok 4tyg. Dla mnie za długo to raz a dwa że skoro oryginał taki lipny to zdecydowałem się na zamiennik Nissens-chłodnica wymieniona w Auto-Wola W-wa.
PS
Od wyjazdu z serwisu 15.03 zdążyłem zrobić tylko 70km i pojawił się kolejny problem byłem przekonany że przebiłem oponę-lekki wystrzał i odgłos uchodzącego powietrza. Zanim zjechałem na pobocze wyskoczył kod84 i kontrolka auta z kluczykiem. Auto zupełnie straciło moc a spod maski dochodzi świst przy dodawaniu gazu. Jeśli macie jakieś sugestie odnośnie tego problemu to może żeby nie zaśmiecać tematu zw. z chłodnicą napiszcie proszę na pw albo w odpowiednim temacie co to może być.
byq84 - 2016-03-18, 12:54
Też wymieniłem na Nissensa, co do kodu 84 ktoś urwał Ci przy montażu/bądź źle zamontował rurkę do IC.
Koszt to niestety 640 zł w ASO, u mnie została dosztukowana.
Jest tam problem z fabrycznym plastikowym zapięciem.
http://images78.fotosik.p...8f6b7d19med.jpg - moja chłodnica po demontażu
BAGI - 2016-03-18, 14:53
Moja chłodnica na dole wyglądała identycznie do tego to samo na górze. Koszt w ASO przy uwzględnieniu rabatów jakie mi dali wyszedł 1010zł. Co do kodu 84 i opisanego przeze mnie problemu to rzeczywiście brałem pod uwagę rurkę do IC i to że coś spartolili przy okazji wymiany chłodnicy. O tym że zderzak nie jest już tak spasowany jak był fabrycznie nie wspomnę. Jutro jestem umówiony w warsztacie na zdiagnozowanie tego problemu.
byq84 - 2016-03-18, 17:44
Założenie/zdjęcie zderzaka to 20 min, na YT znajdziesz instrukcje. Na samym dole zderzaka jest jeszcze taka szyna ustawiająca kąt nachylenia. Możliwe że ją źle ustawili. Jeśli chodzi o błąd 84 to przy wymianie sprzęgła uszkodzili mi tą rurkę od IC i samochód nie miał mocy i syczał. Mam nadzieję że autem nie jeździsz, ja jeździłem 2 dni i chyba turbo mi teraz pogwizduje. Jeśli chodzi o tą rurkę to nieumiejętne jej zdjęcie uszkadza zaczepy w rurce.
Tutaj masz przykład uszkodzonej:
http://allegro.pl/rura-po...6002575251.html
Generalnie cały ten samochód jest jak z papieru, aby w 3 letnim aucie poszła chłodnica, myślałem że to zasługa że auto jest z Włoch a jak widać po prostu to Chevrolet
Jeśli nie robiłeś nic ze sprzęgłem proponuję odkładać pieniążki
pablo1 - 2016-03-18, 22:09
byq84 napisał
Generalnie cały ten samochód jest jak z papieru, aby w 3 letnim aucie poszła
chłodnica, myślałem że to zasługa że auto jest z Włoch a jak widać po prostu to Chevrolet
To i tak długo wytrzymała, u mojego taty w astrze po dwóch latach szlak ją trafił, przebieg coś koło 30 tysięcy był, to po prostu GM he he
byq84 - 2016-03-18, 23:00
Jest nauczka Nigdy więcej auta ze stajni GM, wcześniej jeździłem Fordem Mondeo, żona od 4 lat Citroenem i żadnych problemów
|
|
|