To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Koła i Felgi - ET i rozstaw śrub w Cruze

milosh - 2013-03-08, 22:43

Ok wreszcie doczytałem co i jak z tym ET. W skrócie: im większe ET - tym głębiej felga schowana będzie w nadkolu auta.
grom11 - 2013-09-23, 23:17

Chodzi o dobranie parametrów felgi do opony. Silnik 1.4benz.
Opona zimowa 205/60 R16

Felga:
16"
Rozstaw śrub: 5x105
ET: ? (tolerancja?)
Szerokość felgi: ? 6" , 7" ? (toleracja?)

Jakie parametry mają fabryczne felgi aluminiowe dla opon o podanym powyżej rozmiarze (ET i szerokość)?

C77 - 2013-09-24, 10:08

grom11 napisał/a:

Felga:
16"
Rozstaw śrub: 5x105
ET: ? (tolerancja?)
Szerokość felgi: ? 6" , 7" ? (toleracja?)

Jakie parametry mają fabryczne felgi aluminiowe dla opon o podanym powyżej rozmiarze (ET i szerokość)?


R16 6,5 x 16 ET39
ET: tolerancja 38-40

Anonymous - 2013-09-24, 10:52

C77 napisał/a:
R16 6,5 x 16 ET39
ET: tolerancja 38-40


Dodam do tego, że jeśli będziesz kupować alu felgi to do opon 205/60 możesz wybrać standardowy rozmiar 6,5 lub 7 cali.
Felgi 6 cali są trochę za wąskie (pomimo, że jeszcze akceptowalne).
Felga 7,5 cala będzie bardzo wychodziła poza profil opony i istnieje duże prawdopodobieństwo uszkodzenia felgi

grom11 - 2013-09-24, 10:57

Dzięki
wasciu - 2015-11-23, 20:32

W zeszłym roku kupiłem sobie do swojego diesla właśnie zimówki 16' razem z felgami nowymi: 5x115 ET41. Zimę przejeździłem, przyszło lato, zmieniłem na aluminiowe 17stki i przed wyjazdem na wakacje wymieniłem tarcze + klocki. I dzisiaj przy pierwszym śniegu przy próbie zmianie na zimówki było mocne zaskoczenie, bo przednie koła nie pasują: zacisk trze o felgę. Czy to możliwe że to wina tarcz/klocków ? Teraz nie jestem pewien czy mechanior nie założył mi jakichś tam innych/większych...

Nawet jeśli to nie opłaca się już teraz bawić z tarczami. Pozostaja tak naprawdę 2 rozwiazania:
- pierścień dystansowy pod śruby. Aczkolwiek z tego co wyczytałem mogą być problemy z tarciem koła o blotnik albo samym ryzykiem złego spasowania pierścienia...
- felgi z mniejszym ET? Aczkolwiek tutaj nie znalazłem żadnych poniżej ET40... obawiam się że ten 1mm to mogłoby być za mało...

Jeśli pierścienie nie pomogą to w ostateczności bedę musiał wymienić tarcze...

Ktoś spotkał się z podobnym problemem ?

wasciu - 2015-11-24, 14:49

Dzwoniłem do mechanika i twierdzi ze tarcze były oryginalne i jedynie większe klocki sprawiają problem. Ponoć przy oryginalnych felgach stalowych tego problemu nie powinno być bo zaciski zmieszcza się prawidłowo w wyżłobieniu felgi.

No i jestem w kropce :-/

berpa - 2015-11-24, 15:41

wasciu napisał/a:
jedynie większe klocki sprawiają problem
A nie da rady przyciąć ( przyszlifować ) klocki?
wasciu - 2015-11-24, 16:31

Jest to jakaś opcja ale raczej nie polecana
C77 - 2015-11-24, 16:42

wasciu napisał/a:
Ponoć przy oryginalnych felgach stalowych tego problemu nie powinno być bo zaciski zmieszcza się prawidłowo w wyżłobieniu felgi.


To jakie to są felgi? od czego?

Tarcze 16' orginał, klocki jaka firma?

berpa - 2015-11-24, 21:57

wasciu napisał/a:
Jest to jakaś opcja ale raczej nie polecana

A w czym problem? :roll:
Szkodzi? :-P Spocić się przy pracy można? :mrgreen:

mario78 - 2015-11-25, 05:54

wasciu napisał/a:
jedynie większe klocki sprawiają problem.


A można w ogóle założyć większe klocki do tych samych zacisków :?:
Możesz wrzucić jakieś foto poglądowe, z której strony to obciera?

wasciu napisał/a:
Teraz nie jestem pewien czy mechanior nie założył mi jakichś tam innych/większych...


Jakby założył większe tarcze to nie założyłby standardowych zacisków.

pawelwaw84 - 2015-11-25, 11:05

Panowie, gdzie tu klocek może wystawać poza obrys zacisku, żeby obcierał o felgę? Nie ma takiej możliwości. Wg mnie może chodzić o to, że klocek jest większy w znaczeniu grubszy, przez co zacisk jest bardziej rozsunięty i wystaje bardziej na bok auta.

Ewentualnie wina leży w tarczach - może są cieńsze na płaszczyźnie gdzie styka się z felgą, przez co felga weszła głębiej i dotyka do zacisku.

wasciu - 2015-11-25, 21:40

Przepraszam, być może nie wytumaczyłem tego zwięźle. Jestem w sytuacji, którą właśnie opisał pawelwaw84 - o felgę ociera zacisk, który rozszerzył się po założeniu nowych klocków. Wcześniej też błędnie zasugerowwałem że była zmiana rozmiaru tarcz - są nowe, ale zgodne z poprzednimi (tak jak sugerowałmario78)

Kilka mm nowych klocków i 1 mm na tarczy (poprzednia była trochę zjechana) spowodowały że całość nie mieści się pod wyżłobieniem felgi.

C77 napisał/a:
To jakie to są felgi? od czego?
Tarcze 16' orginał, klocki jaka firma?


Felgi kupione na allegro spośród setki takich samych: "4x FELGI STALOWE 16' 5/115 ET41 ASTRA J CRUZE".
Klocki bedę w stanie sprawdzić jutro, ale jaką to może mieć różnicę ? Moża zamówić "krótsze" klocki ? De facto można próbować jeszcze zetrzeć te stare are to raczej ryzykowne bo nigy nie zrobi się tego równo.

Sugestia jaką otrzymałem dzisiaj od mechanika tłumaczy iż felgi nawet z tym samym ET mają często różne wyżłobienia które mają wpływ na spasowanie z kształtem zacisków. Dlatego teraz najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie szukanie nowych felg... za każdym razem trzeba będzie przypasowywać na miejscu.
Najprościej byłoby znaleźć jakieś z 16' 5x115 ET<41, aczkolwiek takich praktycznie nie ma. Podpytałem w ASO - mają mi też dać znać jaka cena i ewentualnie mozna spróbować czy będą się czymś różnić.

Tak czy siak ...
milosh napisał/a:
2.0D-LS/LT - 6,5Jx16 5x115 ET41 otwór centrujący 70,3 mm

.Niby wszystko z powyższym się zgadza ale i tak coś nie gra... pytanie co.

mario78 - 2015-11-26, 06:34

Wasciu a felgi brałeś nowe/używane oryginały czy jakieś zamienniki? Ja mam oryginalne 16 ale alusy i jak brałem drugie 17 to też oryginalne ,używane tylko od astry gdzie ET jest 44 i nic nie obciera , a miałem zakładane nowe tarcze i klocki. Myślę że te felgi co kupiłeś są jakieś nie teges.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group