To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Koła i Felgi - Ukręcona szpilka koła

C77 - 2014-12-15, 17:53

Również, AstraIV i Insignia, mają numery oplowskie oraz inne GM, ale pasują więc najprawdopodobniej to jest to samo, chyba że opel ma autonomiczną w stosunku do chevy specyfikację jakościową tychże szpilek.

A z innych aut to m.in Kia: Ceed, Cerato, Sportage, ale jakieś Nissany i Hyundaie też.

Może te z Insigni byłyby mocniejsze, ale jak to praktycznie zweryfikować :-?

berpa - 2014-12-15, 21:46

C77 napisał/a:
Kia: Ceed, Cerato, Sportage, ale jakieś Nissany i Hyundaie też
Czyli w zasadzie wszystko ten sam poziom co GM :-| .

C77 napisał/a:
Może te z Insigni byłyby mocniejsze
Może, aczkolwiek przy powszechnym cięciu kosztów w GM jest to mało prawdopodobne. :roll:

No to chyba jedyna konkretna alternatywa to te szpilki z USA:



To są szpilki do częstej zmiany kół więc raczej nie jest to chłam bo jako niezależna firma produkująca badziewny towar długo by nie pociągnęli. Oprócz ceny zakupu zniechęca konieczność rżnięcia ( chyba, że ktoś chce jeździć na przedłużonych, sportowych nakrętkach ) . Poza tym, po rżnięciu ruda może się rzucić na te szpilki :roll:

C77 - 2014-12-16, 19:16
Temat postu: szpilki do Cruze, Orlando
A jaka to firma? RAYBESTOS?

Co do szpilek GM-a to trafiłem na info, że oryginalne szpilki do Astry IV (pasujące do Cruze) są produkowane w Japonii,
podczas gdy te Cruzakowo-Orlanderowe w Korei.
Jak ten fakt przekłada się na ich jakość, nie wiadomo.
Ale w internecie jest wiele przykładów ukręconych szpilek w Cruze i Orlando
(rekordzista ukręcił 5 podczas wymiany kół),
natomiast w Astrach nie słychać o takich problemach.

Zamienniki szpilek od polskich producentów są ze stopu stali o jakości 10,9,
wedle nich to jest podwyższona jakość w stosunku do oryginału GM-a, tylko że nikt nie wie z czego jest oryginał.
Poza tym wg producentów tych zamienników stal na te szpilki nie może być wyższej klasy niż 10,9, bo będą zbyt twarde co grozi ich pękaniem :-?

berpa - 2014-12-16, 20:06

Czyli, że niby to? :roll: ( Opel Astra J , Zafira C 328004 )



SREDNICA GWINTU: M12

SKOK GWINTU: 1.5

DLUGOSC ROBOCZA L=: 50mm

SREDNICA CZESCI RADELKOWANEJ ( MOLET - WIELOKLIN ): Ø 12,7mm

WYSOKOSC CZESCI RADELKOWANEJ ( MOLET - WIELOKLIN ) h1=: 13,6mm

SREDNICA CZOPA: Ø 16,6mm

WYSOKOSC CZOPA h2=: 4,5mm

DLUGOSC CALKOWITA: 55mm

http://www.gm-market.ru/i...productID=62458

http://allegro.pl/szpilka...4875046693.html

C77 - 2014-12-17, 11:46
Temat postu: Szpilki kół Cruze vs Astra
berpa, tak to będzie to, zamiennik odpowiedniej jakości, chociaż nie piszą że pasuje do Cruze,
ale musi pasować bo oryginał z Astry IV pasuje.

berpa napisał/a:
http://www.gm-market.ru/index.php?ukey=product&productID=62458


Wiele źródeł podaje, że Cruzakowa szpilka koła GM 9595179 to oplowski odpowiednik 0328004, czyli że pasuje.
Z tym że z tego do pamiętam konwersja numeru 0328004 na GM daje inny numer GM od tego pod którym figuruje szpilka do Cruze,
co znowu może sugerować, że jakość tej części dla opla jest jednak inna.
To byłaby już druga kwesta (oprócz miejsca produkcji) która może sugerować że coś może być na rzeczy w tym temacie.

Przy okazji znalazłem jeszcze jedną (trzecią) poszlakę - a mianowicie zalecany fabrycznie moment dokręcania kół Cruze vs AstraIV,
w przypadku Cruze jest to 90 Nm, natomiast Astra aż 140 Nm. Wniosek może być taki ze szpilki w Astrze są faktycznie wytrzymalsze.

jarry - 2014-12-17, 18:24
Temat postu: Re: Szpilki kół Cruze vs Astra
C77 napisał/a:


Przy okazji znalazłem jeszcze jedną (trzecią) poszlakę - a mianowicie zalecany fabrycznie moment dokręcania kół Cruze vs AstraIV,
w przypadku Cruze jest to 90 Nm, natomiast Astra aż 140 Nm. Wniosek może być taki ze szpilki w Astrze są faktycznie wytrzymalsze.


Dziwne w mojej instrukcji obsługi jest napisane :
Precyzyjnie zamocować klucz kolejno do każdej nakrętki i dokręcić ją. Nakrętki należy dokręcać na krzyż. Moment dokręcania wynosi 140 Nm.

C77 - 2016-02-29, 10:45

Temat powraca sezonowo.

Bądźcie ostrożni!




endriu333 - 2016-02-29, 11:06

uuuu - widzę, że cruze to opcja "na bogato" :) no dobra ale jeśli astra ma dużo wytrzymalsze szpilki to chyba nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jak już się zdarzy i ukręci szpilka to wkręcić w to miejsce właśnie "tą lepszą" od astry?
C77 - 2016-02-29, 14:56

Niestety wygląda na to, że ewentualne różnice w wytrzymałości miedzy Astra a Cruze
dotyczą jedynie szpilek idących na pierwszy montaż (Japonia/Korea).

Dodatkowo gdyby ktoś chciał szukać wytrzymalszych szpilek w częściach od GM
to musiałby porównać w jakiś sposób GM 9599302 (Astra J od 2010, Buick, Cadillac) z GM 9595179 (Cruze / Mokka).

Te które możesz kupić w ASO jako zapasowe (GM 9595179)
są już takie same w kwestii jakości (wszystkie z Korei).

pool80 - 2016-02-29, 19:56

Niepodobna mi się to, powinno to podejść pod jakąś akcję serwisową nawet po gwarancji.
C77 - 2016-03-31, 00:23

pool80 napisał/a:
Niepodobna mi się to...


Nie tylko Tobie, ale innych potrafi wnerwić



BTW. w Astrach też zaczęło dochodzić do ukręceń tych szpilek,
więc pewnie jednak są z podobnego gównolitu jak w Chevy :roll:

Smar miedziowy obowiązkowy, chociaż ASO oczywiście nie stosuje :-P

pool80 - 2016-03-31, 18:42

Smar miedziany na szpilke na gwint tam gdzie nakrętka?
C77 - 2016-04-01, 13:48

Tak, oczyścić i dać cienką warstewkę smaru - czym bardziej odporny na wys. temp tym lepiej,
zawsze zmniejsza to ryzyko ukręcenia szpilki przy odkręcaniu.

berpa - 2016-04-01, 22:47

Tyle, ze podobno w przypadku alufelg smar miedziowy może uszkodzić felgę ( w ym przypadku podobno lepiej smar ceramiczny :roll: ).
pool80 - 2016-04-01, 23:48

Kurde, za późno. Dopiero na zimę, ale na pewno zacznę smarować.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group