To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Uk?ad ch?odzenia

zorod - 2014-07-30, 09:10
Temat postu: Układ chłodzenia
Witam
Od 1,5 roku jestem szczęśliwym posiadaczem Cruza Kombi z silnikiem 1.4T LT+. Przy obecnych upałach mam problem z płynem chłodniczym. W ostatnim okresie przejechałem ok. 2000 km i musiałem dolać dwa litry płynu. Czy ktoś tez ma taki problem. Oglądałem cały układ chłodzenia, nigdzie nie widać wycieków, wszędzie sucho, żadne kontrolki nie świecą, tylko raz wyskoczył komunikat że silnik przegrzany zostaw na wolnych obrotach. W ASO jeszcze nie byłem, bo mówiąc szczerze nie mam do nich 100% zaufania. W związku z tym proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi.
Dodam, że po dolewce i po przejechaniu ok. 100 km mam wrażenie że ok. 100 ml płynu ubyło, ale może to wszystko gdzieś tam w układzie się wyrównało.

irvingmorg - 2014-07-30, 14:40

Ewidentnie jest jakaś nieszczelność - być może nawet na łączeniach przewodów - wyciek trudno zauważyć gdyż płyn potrafi szybko odparować. Inna możliwość to mikro uszkodzenia chłodnicy ale to raczej już w wysłużonych samochodach - może jakaś wada fabryczna? Jeżeli masz gwarancje te jedź do ASO - powinni znaleźć przyczynę nieszczelności.
miHu - 2014-08-01, 09:41

Pęknięta uszczelka pod głowicą i płyn "spala się" w cylindrze.
Zapewne w zbiorniczku - jak odkręcasz korek przy rozgrzanym silniku jest bardzo wysokie ciśnienie?
Możesz podjechać do jakiegoś mechanika, założy zamiast koreczka takie sprytne urządzonko które wykrywa spaliny w układzie. To powinno potwierdzić "uszczelkę".

zorod - 2014-08-11, 11:55

Oddałem do serwisu. Zrobili próbę szczelności i stwierdzili, że jest ok i kazali obserwować. Po przejechaniu ok. 300 km w zbiorniczku ubyło ok. 2 cm płynu. Co o tym sądzicie?
sobotaa - 2014-08-11, 19:52

A inne symptomy uszkodzonej uszczelki pod głowicą jak wyglądają:

 Zwiększony poziom oleju na bagnecie

 Tłuste plamy w zbiorniku wyrównawczym

 Nierówna praca na biegu jałowym

 Powstawanie bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym po odkręceniu korka

 Wyrzucanie płynu ze zbiorniczka po odkręceniu korka

Układ chłodzenia do sprawdzenia jakąś lampą UV w zakresie wycieków.

irvingmorg - 2014-08-11, 20:03

Płyn gdzieś znika więc albo jest nieszczelność albo spala się gdzieś w silniku np przy uszkodzonej UPG - ale myślę że wtedy odczuł byś gorszą pracę silnika. Klasyczne objawy uszkodzonej UPG to: tłuste olejowe plamy w zbiorniczku wyrównawczym, bardzo wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia (przy odkręceniu korka w rozgrzanym silniku może wyrzucać płyn, twarde przewody), nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy dodaniu gazu nawet na ciepłym silniku z rury wydechowej wydobywa się biały dym itd. Jeżeli masz któreś z tych objawów to faktycznie mogą one świadczyć uszkodzonej Uszczelce Pod Głowicą ale równie dobrze mogło dojść do rozszczelnienie samej głowicy. Jeżeli takich objawów nie zaobserwowałeś u siebie to raczej nieszczelność jest na przewodach lub ich łączeniach lub na samej chłodnicy. Nie wiem jak sprawdzali szczelność ale najlepiej zrobić to przez dodanie odrobiny płynu z markerem fluorescencyjnym który widać w odpowiednim świetle. Wtedy nawet po odparowaniu płynu zostają widoczne ślady w miejscach wycieku. Niestety nie wiem czy któryś z warsztatów oferuje tego typu usługę.
Sobotaa mnie ubiegł.... :mrgreen:

zorod - 2014-08-12, 08:22

Tak jak mi w serwisie tłumaczyli, to próba szczelności polegała na tym że do układu wtłoczyli chyba powietrze o ciśnieniu o 1 atm wyższym niż ciśnienie jakie powinno być w układzie i nigdzie żadnego wycieku nie zauważyli. Co do objawów uszkodzonej UPG to ich nie zaobserwowałem. jak odkręcam korek na zbiorniczku zaraz po trasie to jakieś tam powietrze się uwalnia i przybywa w zbiorniczku ok. 1 cm płynu.
irvingmorg - 2014-08-12, 18:32

zorod napisał/a:
jak odkręcam korek na zbiorniczku zaraz po trasie to jakieś tam powietrze się uwalnia i przybywa w zbiorniczku ok. 1 cm płynu.


To normalny objaw i nie masz się czym przejmować.
Myślę że powinieneś drążyć temat na serwisie bo skoro nie ma według nich nieszczelności to gdzie znika tak szybko płyn? To jest obieg zamknięty i cudów nie ma, przecież amba go nie wpie.....a!

Jeżeli nadal musisz dolewać płynu i ponowne pojedziesz na serwis, a oni nie stwierdzą nieszczelności w układzie lub nie uzasadnią dlaczego "znika" płyn z układu, to poproś ich o takie oświadczenie na piśmie. Wtedy poszukaj kogoś kto sprawdza szczelność za pomocą barwnika i farby UV na własną rękę. Jak coś znajdzie to może będziesz mógł obciążyć ASO kosztami diagnostyki.

zorod - 2014-08-20, 08:15

Byłem ponownie w serwisie - diagnoza pompa wody, jak wymienia napisze jaki efekt
irvingmorg - 2014-09-12, 22:41

zorod napisał/a:
Byłem ponownie w serwisie - diagnoza pompa wody, jak wymienia napisze jaki efekt


Czy udało się już wymienić pompę i czy ona była faktycznie powodem nieszczelności?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group