To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Wymiana oleju w skrzyni biegów w Cruze 1.6 i 1.8

C77 - 2016-04-04, 19:56

endriu333, wrzuć linki do reszty fotek to je wstawię we wcześniejszy post,
BTW typu solenoidu wzrokowo nie rozpoznajemy po kolorze obudowy sitek lecz po otworach przelewowych (są inne).

endriu333 - 2016-04-04, 21:40

fotki wstawione.... to według Ciebie jaki w końcu u mnie jest ich typ? :) tak czy siak te sitka praktycznie same odpadły od solenoid - tylko jedno sitko musiałem podważyć wkrętakiem ( od wylotowego)
C77 - 2016-04-05, 00:27

endriu333 napisał/a:
to według Ciebie jaki w końcu u mnie jest ich typ? :)


Nowy typ.
Widać że dawali "stary" kolor sitek również do nowych solenoidów,
dopiero później, albo do nowych montowych poza fabryką
(w ramach akcji serwisowej lub kupowanych indywidualnie) zaczęli dawać białe.
Nawet ostatnio pisałem komuś aby się nie sugerował kolorem sitek
przy decyzji o ich usunięciu czy rozpoznaniu typu solenoidu
http://forum.chevrolet.or...r=asc&start=105

Trzeba patrzeć po kształcie otworów lub numerze GM, kolor sitek może być złudny
Nowy vs stary

endriu333 - 2016-04-05, 13:44

no fakt teraz widzę różnicę - pytanie tylko czemu z uporem maniaka GM ciągle daje te sitka...
krecik - 2016-04-05, 15:27

a te solenoidy łatwo się odkręcały z jak silą dokręcałeś czy potem nie ciekły jaki torx tam pasuje
JohnnyBeGood - 2016-04-05, 21:29

endriu333 napisał/a:
Co ciekawe data produkcji mojej skrzyni zgodnie z opisem to końcówka 2009 roku :) no i oczywiście znaczek DAEWOO

Masz jeszcze porządną skrzynię. Do mojej podejrzewam, że nie wymyślono jeszcze takiego oleju, aby cokolwiek pomogło.... Jedynka po prostu blokuje się po każdym cofaniu. Masakra jakaś.

C77 - 2016-04-05, 23:31

zdzis.michal napisał/a:
bruner11 napisał/a:
Obecnie to najlepsza propozycja oleju przekładniowego do zalania skrzyni biegów M32.

http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-sae-75w-80.html
bruner11 napisał/a:
Doskonałą alternatywą dla oleju serwisowego jest olej syntetyczny oparty na estrach FUCHS Sintofluid 75W80.


Dziwi mnie to stanowisko w świetle poprzednich wywodów. Ten olej ma GL-5, co ma stanowić zagrożenie dla synchronizatorów.


To wszystko dotyczy skrzyni M32 w Cruze 1.4T a nie w 1.6 i 1.8
więc nie zaprzątaj sobie tym głowy.
Tam jest jeszcze większy hardkor bo ta skrzynia ma wadę konstrukcyjną,
jej użytkownicy szukają panaceum na ten problem w oleju, ale to osobny temat rzeka znany na oplowskich forach,
a u nas trzeba założyć osobny wątek na temat wymiany oleju w skrzyni w 1.4T bo ten dotyczy tylko 1.6 i 1.8 (inne skrzynie).

C77 - 2016-04-05, 23:37

zdzis.michal napisał/a:

Ciekawe, z jakim numerem mamy skrzynie.

Ty w swoim Cruzaku 1.6 masz skrzynię D16.

zdzis.michal - 2016-04-06, 09:08

C77 napisał/a:
zdzis.michal napisał/a:

Ciekawe, z jakim numerem mamy skrzynie.

Ty w swoim Cruzaku 1.6 masz skrzynię D16.


Dzięki za odpowiedź.

Ale D czy F?

Przy okazji przesyłam ciekawe linki do więcej informacji o oznaczeniach skrzyń biegów w Oplach. Chyba Chevrolet to to samo?

http://www.skrzynie.com.p...iegow-opel.html
http://www.skrzynie.com.p...el-typ-f16.html
http://www.skrzynie.com.p...el-typ-f18.html
http://www.skrzynie.com.pl/oleje-opel.html

C77 - 2016-04-06, 15:19
Temat postu: Typ skrzyni biegów w Cruze
D jak Dorota <serduszka>

W Europie w Cruzakach 1.6 i 1.8 jest D16 (RPO code MFH)
PIĘCIOBIEGOWY RĘCZNY UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
w różnych wersjach (przełożenia).

W Orlanderach 1.8 jest skrzynia D20 (RPO code MSA).

Dla porównania w Astrze IV 1.6 i Zafirze C jest D20, a w Mokka 1.6 jest D16.

pool80 - 2016-04-06, 15:35

Proszę o pokasowanie moich postów niosących bzdury.
D16 185Nm i 1,8litra pojemności oleju.

Skasowane

JohnnyBeGood - 2016-04-06, 17:51

pool80 napisał/a:
1,8litra

... to się wypije, jak będzie okazja :mrgreen:

pool80 - 2016-04-06, 19:47

:-> no... na trzech by starczyło :mrgreen:
C77 - 2016-04-06, 19:47

Dla nas z endriu333 2 litry bez problemu <luzik>

1.8 litra to tak trochę skąpo, po poznańsku <lol2>

endriu333 napisał/a:
no fakt teraz widzę różnicę - pytanie tylko czemu z uporem maniaka GM ciągle daje te sitka...


Top Secret :mrgreen:

Cytat:
Sitka elektrozaworów to przebłysk "geniuszu" inżynierów GM,
o co im chodziło nie wie nikt, nawet samo GM,
bo projektanci tego silnika już dawno odeszli z firmy,
ci którzy później po nich poprawiali też już nie pracują.

Nawet osób odpowiedzialnych za ówczesne wdrożenie do produkcji już nie ma.
Ponoć były naciski z góry, szybciej szybciej aby w końcu powstał silnik GM ze ZFR,
bo u konkurencji te silniki były już od kilku ładnych lat, a u opla ni hu hu.

Podwykonawca INA dostał specyfikację elektrozaworów z sitkami,
nikt nie zapytał po co w ogóle sitka skoro i tak filtr oleju filtruje olej dla obu magistrali olejowych 3 x skuteczniej od stalowej siatki.

Później INA dostał specyfikację nowych "udoskonalonych" przez GM elektrozaworów,
(bo stare za szybko szlag trafiał) oczywiście również z sitkami :mrgreen:

Następnie GM spojrzało na te sitka w kontekście nieustannych problemów z KZFR.
Nowi inżynierowie zadawali sobie pytania WTH is that??? & What for??? :shock: :-|
Ale nikt nie wiedział po co te sitka więc nikt nie mógł dać odpowiedzi.
Sami doszli do własnego wniosku, że sitka są zbędne, wręcz szkodliwe i należy je usuwać,
co GM opublikowało w swoich biuletynach technicznych jako rekomendacje dla ASO.

Oczywiście w polskich ASO mało kto czyta biuletyny techniczne GM,
jeszcze mniej osób myśli samodzielnie,
więc uważają że skoro są sitka to widocznie powinny być, tylko dlatego bo są :mrgreen:
(dla porównania w niemieckich ASO sami usuwają te sitka)
Nie daj Boże wyjaśniać im logicznie że one nie mają sensu,
wówczas się zawieszą w myślach na kilka dni do tygodnia i sami dochodzą w końcu do wniosku że to faktycznie bez sensu :mrgreen:
ni mniej rekomendacja GM mówi o usunięciu tylko w wypadku problemów,
więc oni starając się być świętsi od papieża nie kiwną nawet palcem :-)
BTW. cytat jednego z forumowiczów usłyszany w ASO
iż usunięcie sitek wymaga rozkręcenia połowy silnika pobija wszystko
co tutaj zostało napisane przez 7 ostatnich lat :mrgreen:

Reasumując : Nawet jeśli była kiedyś jakaś pierwotna (obecnie już nikomu nieznana)
idea dla zamontowania tych sitek, to i tak została ona niekonsekwentnie zrealizowana.
Przyjmując że było dawno temu jakieś teoretyczne/merytoryczne uzasadnienie to sitka na elektrozaworze powinny być 3 a nie 2.
GM w ostatnim biuletynie technicznym w tym temacie stwierdziło że są one zbędne po okresie "docierania silnika", czyli co? :roll:
wykonanie kanalików magistrali olejowej KZFR było tak paskudne że opiłki metalu w nowym silniku mogły popłynąć wraz z olejem do KZFR???
Prędzej mogłyby wpłynąć na pracę samego solenoidu (przyblokowanie) gdyby w nim się zebrały,
ale nawet jeśli chodziło o to aby dalej nie przeniknęły,
to przy braku 3 (środkowego) sitka na elektrozaworze i tak by swobodnie przepłynęły dalej.

endriu333 - 2016-04-07, 11:57

C77 napisał/a:
Dla nas z endriu333 2 litry bez problemu <luzik>

Zdecydowanie 2 litry to jest to co lubimy :)
Ktoś pytał wcześniej o solenoidy - cieknie tylko ten od chłodnicy ( tak ze 100ml) więc szmatka konieczna - ten z tyłu u mnie nic nie puścił ( może dlatego, że i tak wypuściłem cały olej) - odkręca się bez problemu torx-em e8 o ile dobrze pamiętam - a dokręcałem go tak 25-30Nm - ale co ważne po odkręceniu torx-a trzeba się nagimnastykować, poobracać postukać (delikatnie) i mocno ciągnąć żeby on "wyskoczył" idzie to zrobić ale jest upierdliwe bo ciasno tam jest....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group