To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Wymiana oleju w skrzyni biegów w Cruze 1.6 i 1.8

pool80 - 2016-02-29, 20:02

C77 to na jaki olej wymieniać? dokładnie bo myślałem o Motulu ze zdjęć. Napisz dokładnie jaki.
endriu333 - 2016-02-29, 21:14

no dobra - dzięki C77 za obszerne wywody- chyba sobie zamówię motula jak tak...
pablo1 - 2016-02-29, 23:24

Millers Oils TRX Synth 75w90
Motul Gear 300 75W90
Motul Motylgear 75W90
Z tego co widzę to chyba możemy te powyższe oleje w naszych skrzyniach używać, millers też się chyba naddaje.
Chyba ,że ja się mylę.

pool80 - 2016-02-29, 23:33

No a jakie mają oznaczenia GL? Bo z wpisu C77 wynika, że to jest istotne.
pablo1 - 2016-03-01, 00:03

Wszystkie maja API GL 4 i GL 5. Ten trzeci to półsyntetyk. Jeszcze jest motul atf VI ze specyfikacja GM Dexron VI.
endriu333 - 2016-03-01, 10:52

Charakterystyka millersa TRX to : API GL4,GL5.czyli chyba moze być- nieprawdaż C77?
DawidNY - 2016-03-01, 11:32

ja osobiscie bym zalal skrzynie tym
VALVOLINE MAXLIFE MTF GL-4 75W90
lub
SHELL SPIRAX S4 G 75W-90 GL-4

zrobie na fabrycznym max 60 000 i wymieniam

C77 - 2016-03-01, 12:06

Panowie, aby długo już nie wchodzić w szczegóły, bo na tym temacie można robić doktoryzację
ja będę zalewał skrzynię olejem Motul Gear 300 75W90 (API GL4/GL5)
[nie mylić z Motul Gear 300 LS GL5], bo okazuje się całkowicie friendly dla naszych skrzyń.

Od strony teoretycznej Motul w specyfikacji tego oleju gwarantuje jego neutralne zachowanie
wobec synchronizatorów wykonanych z miękkiego żółtego metalu (mosiądz/brąz)
czyli takich jakie GM upchnęło w naszych skrzyniach.

100% Synthetic – Ester based
TYPE OF USE
Specially designed for racing vehicle gearboxes : speed way, rally, raid...
All mechanical transmission, synchronized or not
synchronized gearboxes, gearbox/differential, transfer
gearboxes and hypoid differentials without limited s
lip system operating under shocks, heavy loads and
low revolution speed or moderate loads and high revolution speed.
PERFORMANCES
STANDARDS API GL4 and GL5 / MIL-L-2105D
100% synthetic extreme pressure lubricant for an efficient anti-wear protection, a better resistance at
high temperature and a longer life time.
0% shear loss : Unshearable o
il film in extreme conditions.
Stays in 90 grade after KRL 20 hours shear test
as requested by SAE J306 standard, July 1998 update.
Very high lubricating power which decreases friction and wear.
90 grade at hot temperature to provide outstanding oil film resistance at hot temperature and/or to
reduce transmission noise.
Fluid at low temperature to allow easier gear shifting when the gearbox is cold.
Less effort required on the gear lever to shift the gears.
Suitable for any type of seal and yellow material used in gearboxes design.
Anti-corrosion, Anti-foam.

https://www.motul.com/sys....pdf?1290086772

Od strony praktycznej olej ten został już przetestowany przez użytkowników naszych skrzyń na krótkim i długim dystansie (50,000 - 100,000 km),
żadnego uszczerbku czy uszkodzenia synchronizatorów nie stwierdzono.

C77 - 2016-03-01, 12:40

endriu333 napisał/a:
Charakterystyka millersa TRX to : API GL4,GL5.czyli chyba moze być- nieprawdaż C77?


Musiałbyś się jakoś się dowiedzieć czy nie gryzie się z elementami skrzyni z żółtych metali.
Jeśli to nowy olej w pełni syntetyczny to raczej nie powinien,
bo ten problem dotyczył głównie starszych olejów klasy GL5 i GL4/GL5
zawierających m.in aktywne cząstki siarki.
Obecnie już sam GM dopuścił do używania obok olejów API GL4 również GL4/GL5
(np. w Orlando sami używają TOTAL FE 75W90 GL4/GL5, chociaż tam akurat skrzynka D20)
ale jakieś małe ryzyko zawsze pewne może być.
Jeśli chcesz go uniknąć całkowicie to trzeba stosować GL4.

C77 - 2016-03-01, 14:01

DawidNY napisał/a:
ja osobiscie bym zalal skrzynie tym
VALVOLINE MAXLIFE MTF GL-4 75W90
lub
SHELL SPIRAX S4 G 75W-90 GL-4

zrobie na fabrycznym max 60 000 i wymieniam


Z tych dwóch zdecydowanie ten drugi.

Ten pierwszy ma gorsze parametry nawet od fabrycznego oleju GM...
czyli Castrol BOT 402 75W90 GL-4.


DawidNY - 2016-03-01, 15:20

cytat z opisu C77 nt. Motul
"Fluid at low temperature to allow easier gear shifting when the gearbox is cold"
to mnie przekonuje do zakupu no i ze ludzie juz przetestowali

endriu333 - 2016-03-01, 17:26

No nic każdy musi rozstrzygnąć jaki olej zalać... C77 jesteś pewien ze tam wchodzi równo 2L.?
pablo1 - 2016-03-01, 18:31

Tak się zastanawiam. Może ten olej można wyssać wysysarką do oleju z tej skrzyni. Jeśli z silnika wyciągają tak to czemu nie ze skrzyni?
pool80 - 2016-03-01, 23:21

Informuję, że w moim Cruze olej zmieniony na Motul Gear 300.
Weszło przez korek przelewowy (nie tak jak na fotkach C77 przez odpowietrznik) niecałe 1,8l czyli gdzieś niecałą setkę więcej niż było starego. Przez kable od LPG miałem utrudnione dojście do odpowietrznika. Przelanie oleju w skrzyni powoduje że się może zagotować. bo nie ma odmy. Tak usłyszałem..
Olej zlany tez miał barwę żółtą ale bardzo brudno żółtą. Mechanik twierdzi, że za bardzo syf jak po 60k km. Zauważył też taki szlam, czy osad, na wewnętrznej powierzchni obudowy skrzyni. Opiłków raczej nie było. Coś tam na korku przelewowym złapał magnez. Też podkreślał historię o dobieraniu oleju do rodzaju materiałów jakie są w skrzyniach. Uszczelka podeszła, GMowska nr fabryczny się zgadzał. Nie ma z tego co się orientowałem zamienników. Tylko Aso. Chyba na Allegro coś widziałem. Co do pracy skrzyni jest ok bo i było ok. Jestem zadowolony, że zmieniłem GMowski olej, bo podejrzewam, że jest taki dobry jak GM do silnika. czasem wsteczny musiałem podwójnie wysprzęglać, jak w poprzednim aucie. Na razie po zmianie oleju wchodzi od kopa. Ale nie testowałem długo. pozdrawiam,.

krecik - 2016-03-02, 13:51

bo znalazłem ze to typ i model skrzyni D16 jak się nie mylę
i właśnie tam wchodzi 1.8 litra oleju i tam jest korek nalewkowy i korek sprawdzania oleju



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group