To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Pękające sprężyny tylnego zawieszenia w Cruze

endriu333 - 2016-07-28, 08:26

mały update mojego przypadku:) sprężyny zmienione ale nie jestem do końca przekonany o słuszności wyboru. Sam proces wymiany - banalnie prosty - wystarczy klucz 21 aby odkręcić śrubę od amorka i zdjąć koło i na wszelki wypadek złapać sprężyny ściągaczami co by nie "strzeliły". dla potomnych gumy amortyzujące nie mają "tzw. "ząbków" więc sprężyna ustawia się według własnej oceny...no właśnie o ile w przypadku oryginalnych sprężyn GM to jest proste - one mają kształt baryłkowy o tyle zamienniki (niby zgodne z oryginałem) są już stożkowe. Ja kupiłem Kayaby o numerze RA5992 i jak postawi się je na równym podłożu to oryginały trzymają pion natomiast zamiennik myszkuje na boki....dodatkowa wizualna różnica to grubość zwoi - w oryginałach zwoje są cieńsze (nawet te pośrodku) nie mówiąc o początku i końcu gdzie jest chudy zwój... w zamiennikach grubość zwoju praktycznie się nie zmienia i jest spora...teraz moje spostrzeżenia - auto zachowało tą samą wysokość - może z 1cm wyższy jest ale jest też sztywniejszy niż na oryginałach ( mówię o braku ładunku z tyłu) muszę jeszcze go zapakować pod sufit i zobaczymy wtedy jak się zachowa :) a w ASO za wymianę sprężyn krzyczą coś około 300-350zł a w warsztatach typu fuelvert 80zł za sztukę o ile wszystko idzie lekki - no to pewnie ze 100 policzą od sztuki bo ta śruba od amorka to nieźle trzyma i trzeba się jej napukać :)
no nic poniżej fotorelacja do własnej oceny oraz efekt końcowy ( właśnie ze względu, że zamiennik jest "stożkowy" najpierw założyłem stożkiem w górę ale jakoś mi tak wizualnie nie pasował - napisy fabryczne też były do góry nogami więc odwróciłem sprężynę i teraz stożek jest w dół a napisy kayaba i numer części są do góry więc czytelne - jak to powinno być na 100% nie wiem ja u siebie na logikę zamontowałem stożkiem w dół - większy nacisk z podłużnicy odbiera większa płaszczyzna dzięki temu.
Reasumując mając tą wiedzę nie bawiłbym się w zamienniki tylko kupił oryginały GM w cenie około 470 zł za komplet (tydzień oczekiwania) ale póki co będę się dzielił swoimi doświadczeniami z tych zamienników.

tu jest widoczne pęknięcie sprężyny, które według mojego szacowania nastąpiło w okolicach stycznia tego roku i trzymało się na końcówce która ostatnio mi "pstryknęła"


tak najpierw zamontowałem sprężyną ale doszedłem do wniosku że jest źle

tak mam finalnie zamontowaną sprężynę

pool80 - 2016-07-28, 11:01

Piszesz że wolał byś oryginały. Ale te są grubsze i mniejsze jest za tem ryzyko pęknięcia. Ps. Przydała by się fotka jak teraz stoi pusty i załadowany. I pytanie.. Czy może się zwiększyć prześwit? Amor powinien trzymać max wysokość..
endriu333 - 2016-07-28, 17:01

Tylko to je ratuje ze sa grubsze i mają szansę dluzej wytrzymać...auto stoi tak jak fabrycznie no może centymetr wyżej..
C77 - 2016-07-29, 11:38

Interesno <mysli>

Czyli potrzebny byłby zamiennik o baryłkowatym kształcie (jak org.)
ale z grubszymi zwojami (jak kyb).

endriu333, mierzyłeś może grubość zwojów suwmiarką ori vs kyb?

Co do umiejscowienia stożka przy KYB też ciekawa zagwozdka,
spróbuje podpatrzeć jak inni je wkładali.

endriu333 - 2016-07-29, 13:15

Dokładnie potencjalny zamiennik powinien być barylkowy i z grubym zwojem. C77 wieczorem zmierze suwmiarka i podam dokładne wymiary. Amorki w Cruze podejrzewam na podstawie swoich ze wytrzymają max 150-200kkm.
Jak się dowiesz coś w temacie stożka to super bo może mi takie wyjątkowe zamienniki wcisneli ;)

C77 - 2016-07-29, 17:41

endriu333, co do ostatniego Twojego zdania to chyba coś jest na rzeczy.

Dla przykładu zamienniki sprężyn na tył do Cruzaka LESJÖFORS
są dwa rodzaje - pełna baryłka 5263504 - taką jaką miałeś w oryginale,



oraz stożek 4263504 a'la KYB


endriu333 - 2016-07-29, 17:56

Czyli i barylka i stożek są dopuszczalne w Cruze?
C77 - 2016-07-29, 19:13

Heh, wygląda na to że producenci zamienników sami sobie je dopuścili :)
bo dla GM tylko baryłki.

Jeśli weźmiemy LESJÖFORS 5263504 (baryłka) to jest on odpowiednikiem
GM 13333951,
czyli sprężyn montowanych w Astrze J - tych które tak gromadnie pękały,
pasujących również do Cruze.

Jednakże w Cruze nigdy takich nie było,
lecz były GM 13287599 których zamiennikiem wg LESJÖFORS jest 4263504 (stożek).
Twoje KYB RA5992 (stożek) to również zamiennik dla GM 13287599.

Tymczasem zarówno GM 13333951 jak i GM 13287599 to baryłki.

pawelwaw84 - 2016-07-30, 06:44

Ja bym sie nie przejmowal ani tym ze jest troche twardziej animtym ze jest cm wyzej. Gdybys kupil oryginaly odczucia prawdopodobnie bylyby te same, bo z wiekiem sprezyny troche siadaja, a nowe dosc szybko w odczuciach miekna. Najwazniejsze czy aby na pewno jest dobrze zalozona. Ja bym sprobowal wyslac te zdjecia z zapytaniem do producenta, jaka ma opinie...
C77 - 2016-08-01, 17:32

W sumie dobry pomysł. Niech się wypowiedzą skoro produkują je.

Do tego można zapytać od razu dlaczego zmienili kształt sprężyn na stożek
w stosunku do baryłkowatego oryginału z Cruze.

barus - 2016-08-08, 14:40

A tu są baryłkowe KAYAB-y
http://allegro.pl/sprezyn...6190134671.html

endriu333 - 2016-08-08, 17:00

Spoko tylko w opisie jest "os przednia"
barus - 2016-08-08, 17:35

Spoko tu masz oś tylną
http://allegro.pl/sprezyn...ars_rule_id=201
Chyba w tym pierwszym linku też te sprężyny są na oś tylną - błąd w opisie.
Ze względu na konstrukcję przedniego zawieszenia nie mogą w nim być stosowane sprężyny baryłkowe.

endriu333 - 2016-08-08, 19:42

Po numerze oem to jest stożek jaki kupiłem.zauważ że na zdjęciu jest napisane "zdjęcie poglądowe"
barus - 2016-08-08, 20:15

Racja :-D Zdjęcia poglądowe.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group