To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Ko?o dwumasowe w Cruze?

player1 - 2014-05-05, 15:00
Temat postu: Koło dwumasowe w Cruze?
Panowie jak to jest z tym dwumasem? Faktycznie jest to takie problematyczne, bo natrafiłem na taki artykuł http://iparts.blox.pl/201...sploatacja.html i szczerze mówiąc zgłupiałem, jedni zachwalają inni piszą aby unikać jak ognia koła dwumasowego a ja już nie bardzo wiem co o tym myśleć.
byq84 - 2014-05-05, 20:09

W poprzednim samochodzie wymieniałem przy przebiegu 180 tyś, efekt był taki że przez ztarte zęby na kole, występował problem z odpalaniem samochodu. Generalnie gdyby nie to pośmigałbym jeszcze z 30-50 tyś. Koszt 1800 zł z robocizną :|
rafic - 2014-05-05, 20:43

Po prostu jest to kolejny element, który ulega szybszemu zużyciu niż reszta elementów i do tego jest właśnie dość kosztowne i czasochłonne przy wymianie. A czy na prawdę to polepsza komfort jazdy i zmniejsza ilość wibracji przenoszonych z silnika czy też samej skrzyni do kabiny kierowcy to bym się poważnie zastanowił nad tym, bo czy się jeździ dislem z dwumasą czy też bez niej ja tam jakoś specjalnie nie odczuwam zwiększenia komfortu. Przez tą cała dwumasę zwiększył się koszt zakupu i eksploatacji oraz awaryjność disla i teraz również też benzyniaków, w których je montują.
Ichturiel - 2014-05-31, 14:31

Ponoć koło dwumasowe jest też w 1.4!? Mam nadzieję ze nie ma go w 1.6 ;(
C77 - 2014-06-03, 11:56

Ichturiel napisał/a:
... Mam nadzieję ze nie ma go w 1.6 ;(


Nie ma :smile: w 1.8 też nie ma :-)

a wiadomo, że czego nie ma to się nie może zepsuć :wink:

berpa - 2014-06-03, 15:37

Wszystko się może kiedyś zepsuć. Ale nie ma co się przejmować kołem dwumasowym bo może w międzyczasie diabli wezmą wtryski albo filtr cząsteczek stałych i bekniemy jeszcze więcej :-P . Tak czy owak cios najprawdopodobniej przyjdzie ze strony z której najmniej się spodziewasz. :mrgreen:

C77 napisał/a:
a wiadomo, że czego nie ma to się nie może zepsuć
Na ogół, ale nie zawsze. Szwagra poinformowali w ASO o konieczności wymiany koła dwumasowego w jego Focusie. Przyjął to bardzo spokojnie, zapytał tylko czy są pewni usterki i zmienił serwis bo jego Ford był ostatnim modelem w którym takiego ustrojstwa fabrycznie nie montowano :-o . Czyli u zdolnych mechaników z fantazją wszystko jest możliwe, nawet awaria świecy żarowej w benzyniaku.
byq84 - 2014-06-04, 11:10

Wymieniał ktoś dwumasę w Cruze? Czasem na postoju po dłuższej jeździe słyszę metaliczny klekot, ustępuje po wciśnięciu sprzęgła. Obawiam się że może być to dwumas :(
mario78 - 2014-06-04, 16:06

byq84 jaki masz przebieg?
byq84 - 2014-06-04, 18:04

pewnie coś koło 160 tyś :)
kolibar - 2014-12-16, 21:22
Temat postu: Koło dwumasowe i inne
Witam wszystkich, jestem nowy na forum mam nadzieję że szybko to nadrobię.

Mam problem na który nie znalazłem odpowiedzi mianowicie:

1. Kupiłem rozbitego chevroleta cruze w 2011 roku sedan 2010(J300) 2.0 150 km z francji, samochód naprawiłem większość części oryginalna, w tamtym okresie bardzo mało było jakichkolwiek zamienników z przebiegiem 42.000 km wszystko pięknie tylko oryginalne koło dwumasowe wytrzymało mi 90.000km następne firmy LUK 35.000 oraz kolejne LUK 30.000 i niestety musiałem dziś kupić 3 koło dwumasowe po kolejnych 30.000, docisk i tarcza byłem w firmie która regeneruje (firmy nie podaje bo nie wiem czy można) powiedzieli że jak nowe, czy ktoś może podpowiedzieć w czym problem? Jakaś wada fabryczna? po kolizji raczej nie mam szans na gwarancję.

2. Drugi problem, pewnie nie ten dział ale spróbuje, kupiłem dla syna (jeździmy taksówkami) chevroleta cruze kombi 2013 1.7 131 km także rozbitego samochód w 90% naprawiony w serwisie jedynie elementy jak maska, zderzak, lampy, chłodnice szyba przednia nie są kupione w serwisie (allegro, zamienniki), problemy mam dwa mianowicie:
Nie włącza się w ogóle system start/stop, akumulator jest Bosch S5 czyli nie przystosowany do systemu start/stop może to ma jakieś znaczenie, po za tym nie mam przycisku start/stop, tylko zwykły kluczyk podejrzewam że wersje z kluczykiem nie posiadają tej funkcji aczkolwiek na zegarach mam start/stop (seryjnie wkładany do każdego kombi?)
Wyświetla się również błąd poduszek powietrznych, byłem u 3 "magików" trzeci stwierdził że jest błąd w pasach bezpieczeństwa, ale w tym pierwszym cruze gdy pasy wystrzeliły stały na dębowo tutaj są normalne czyli rozumiem że nic się im nie stało nikt nie był zapięty w pasy więc z kąd błąd? Wsadzać jakiś opornik?
Dziękuje za każda odpowiedź.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group