To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Captiva - Pierwszy przegl?d Captiva

Matt - 2014-04-13, 18:17
Temat postu: Pierwszy przegląd Captiva
Witam.Mam Captivę z przebiegiem 6700 km i auto w maju ma rok. Muszę zrobic pierwszy przegląd. Proszę o informacje czy mogę np sam zakupi olej i filtry? Myślałem nad mobile 1 5w30 do tego filtr paliwa i filtr przeciwpyłkowy bo z tego co wyczytałem to na pierwszym przeglądzie te rzeczy są wymieniane. Jakie koszty w Polsce są takiego przeglądu?
Anonymous - 2014-04-13, 18:37

Z olejem i filtrami możesz podjechać, ale olej musi odpowiadać temu co jest zalecane w instrukcji. Przy filtrach, też musisz mieć pewność, że kupujesz te pasujące do Twojego silnika :)
Jeśli masz nową captivę, to teraz chyba jedynymi olejami dozwolonymi są te ze specyfikacją Dexos2.
Mobil1 5w30 nie spełnia specyfikacji Dexos2

Matt - 2014-04-14, 16:38

A więc obdzwoniłem kilka serwisów w Polsce i ceny są rozbieżne od 900zł w Szczecinie do 530 w Warszawie lub Zielonej Górze. Wybiorę Zieloną Górę pomimo bardzo złej opinii. Myślę, że przy zmianie oleju nic nie zepsują:) Tutaj w Niemczech taki przegląd kosztuje między 350 a 400 euro więc rachunek jest prosty tym bardziej, że w Polsce jestem prawie co miesiąc. Mam jeszcze problem z kierunkowskazem tzn skręcając w prawo często sam się nie wyłancza co bardzo mnie irytuje tym bardziej że auto na gwarancji. Czy ktoś miał podobny przypadek?
Matt - 2014-06-10, 18:24

zrobione. W Lubinie .Obsługa ok rewelacji nie ma. Wymianę robił chyba praktykant, który przy tym miał ubaw ze swoim kolegą Mało profesjonalne podejście. Oglądając całą sytuację zobaczyłem że mechanik wsiadł w brudnych ciuchach mi do auta i wyjechał :( Zgłosiłem to, że powinni chyba używać folii? W końcu człowiek dba o auto a tu takie olewanie sprawy. Myślę, że następny przegląd zrobię gdzie indziej.
lamer - 2014-06-11, 08:06

A jaki filtr przeciwpyłkowy masz zamontowany i za ile? Ja przy pierwszym przeglądzie płaciłem za filtr około 100zł a przy drugim chcieli mi wcisnąć taki za ponad 400zł. Twierdzili, że za pierwszym razem to była pomyłka bo za 100zł jest papierowy a nie węglowy. Ostatecznie założono w ramach wyjątku węglowy w cenie papierowego.
Matt - 2014-09-28, 17:04

No i już nakulałem 22000km i czas na drugi przegląd. Co w ramach tego będą wymieniać? Mam pytanko co do filtra kabinowego. Ostatnio zauważyłem że paruje mi szyba w dolnej środkowej części ale komicznie bo od zewnątrz.Myślę że to wina filtra ale wymieniany był 4 miesiące temu
koszalin11 - 2014-09-28, 21:30

Matt napisał/a:
No i już nakulałem 22000km i czas na drugi przegląd. Co w ramach tego będą wymieniać? Mam pytanko co do filtra kabinowego. Ostatnio zauważyłem że paruje mi szyba w dolnej środkowej części ale komicznie bo od zewnątrz.Myślę że to wina filtra ale wymieniany był 4 miesiące temu


U mnie też mam to parowanie zwłaszcza w wilgotny dzień. Trochę poczytałem i jest to związane z tym,że przy ustawieniu wentylacji na szybę lub szybę + nogi włącza się klima czy chcemy czy nie mimo,że włącznik klimy jest wyłączony - tak jest nawet w instrukcji obsługi opisane.

lamer - 2014-09-29, 07:03

Zakres 2 jak i 3 przeglądu jest taki sam jak 1-go.
Z tym parowaniem szyby to wg nie ewidentnie niedopracowane sterowanie klimatyzacją. Jest też problem z utrzymaniem komfortowej temperatury (mam klimę 2 strefową) ale oczywiście serwis nie widzi problemu :(

Matt - 2014-10-01, 11:07

No jednak coś w tym jest że niektóre auta kosztują o połowę więcej ale to widać w jakości jak np vw. To chyba ostatnie moje auto z grupy gm . Jednak vw, audi czy bmw bije na głowę takie marki jak chevrolet
chevy_power - 2014-10-01, 11:45

Matt napisał/a:
Jednak vw, audi czy bmw bije na głowę takie marki jak chevrolet


To wszystko zależy do czego masz zamiar używać samochodu. Mój kumpel do firmy kupił ostatnio nowe auto z grupy dostawczaków. Jako, że jest lekką sknerą nie chciał przepłacać a zna się na samochodach, bo jeździ w rajdach z pasji. Miał do wyboru 2 auta: VW Transporter i F Transita. VW o ok. 20 kzł droższy z uboższą wersją wyposażenia i do odbioru w... Poznaniu.

Trwałość jednego i drugiego jest podobna z przewagą jednak VW, tylko warto zwrócić uwagę, że w dzisiejszych czasach chyba nikt nie produkuje samochodów "na wieczne" użytkowanie i co 4-5 lat warto jest zmienić auto na nowsze (w miarę posiadanych wolnych środków).

Ważne jest zatem chyba jak się czujesz w swoim aucie ;-)

Korneliusz - 2014-10-01, 23:22

Matt napisał/a:
Jednak vw, audi czy bmw bije na głowę takie marki jak chevrolet


E tam znowu biją na głowę. Chyba w głowę :mrgreen:
Ja od 15 lat kupuję kolejne auta Ople lub jak ostanio SUV Captiva też Opel vel Antara tylko w innej koszuli. I jestem z niej zadowolony.
W pracy mam Nissana Primastar czyli Renault Trafic lub Opel Vivaro.
I też jest OK , prawidłowo serwisowany i szanowany samochód odwzajemni się bezawaryjną służbą.

lamer - 2014-10-02, 06:37

Akurat ma porównanie. Przed Captivą była jedna z wymienionych marek premium (też SUV). Jakość wykonania klasę wyżej. Pewność prowadzenia o klasę wyżej. Hamulce o niebo lepsze. Obsługa serwisowa o 2 klasy wyżej. Awaryjność zbliżona. Komfort jazdy zbliżony. Zużycie paliwa na niekorzyść Captivy.
Najbardziej uderzające jest to, że tam serwis zajmował się każdą zgłoszoną pierdołą a w Chevrolecie są tylko teksty: ten typ tak ma (działanie klimy, nawigacji, stuki, zgrzyty, szumy powietrza, itp.).
Co na plus dla Captivy? Niewątpliwie cena!

Matt - 2014-12-25, 12:42

:-> Panowie podziele sie moim doswiadczeniem. A wiec tak chcialem kupi cruza ale captiwa w wersji ls czyli golas byl w dobrej cenie 16800 euro( Auto kupione i w Niemczech bo od jakiegos czasu tutaj zyje) Za ta cene super. rocznik 2013 z przebiegiem 100km kupilem w Styczniu 2014. Auto gabarytowo ok choc w srodku juz rewelacji nie ma. Wykonanie ok. Dzisiaj widze juz ze takie Auto bez czujnikow parkowania i kamery to porazka. Skret Auto to Jakis zart aby zaparkowac miedzy dwa auta to trzeba sporo pokombinowac. Pozatym w aucie bardzo glosno jest. Silnik ok 163KM diesel wystarcza choc denerwuje mnie ciagla zmiana biegow( manualna skrzynia) malo elastyczny silnik. Teraz Auto ma 26000km no i przy 23000 wyszla pierwsza awaria(rozczarowanie) Dzieki serwisowi opla z Zielonej Gory gdzie robilem przeglad tzn wymiana filtrow ojej itd panowie z serwisu zauwazyli wyciek w okolicach miski olejowej. Z uwagi na to, ze nie moga robic napraw gwarancyjnych dla chevroleta poprosili abym to zglosl w Niemczech w Chevrolecie. Zglosilem , dostalem Termin za 3 tyg haha a na pytanie czy nie da sie wczesniej bo to przeciez wyciek oleju ? Pan w serwisie odparl prosze do tego czasu kontrolowac stan oleju. (Dobre co?) .Ok za 3 tyg oddalem Auto . powiedziano ze potrwa to ok 4-5 dni. Za 2 dni zadzwonila Pani ze Termin sie przesunie bo musza czesci zamowic. Spytalem co jest zepsute i co zamawiaja a Pani ze nie wie ze mam do serwisu zadzwonic do kolegi. Okazalo sie ze miska olejowa jest nieszczelna oraz cos przy walku rozrzadu chyba zimering jakis. Ok odebralem Auto takie jakie oddalem tzn nie odkurzone ani nie umyte na dodatek pod porywa maski znalazlem kawalek kanapki! Gdzie solidnosc niemieckich serwisow????? To bajki sprzed 50lat chyba. Kpiny . W porownaniu do zielonogorskiego opla to chlam i prowincja. Polecam naprawde zielonogorskiego opla! pelny profesjonalizm. W orownaniu do chevroleta w Lubinie takze duzo lepiej. Teraz odkrylem dwa dni temu stuki w podwoziu . Juz sie boje co bedzie znow a co jak stuknie 100000km! Bede musial ponownie zglosic Auto do naprawy bo za cholere nie wiem gdzie i co stuka. Ogolnie gdybym mial ponownie wybierac to wolalby za te pieniadze uzywanego mercedesa albo BMW. Ale cos za cos . chevi kosztowal polowe tego co kosztuja marki z gornej polki. :-(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group