To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Cruze - Kupno Cruza w dieslu 1.7D/2.0D - opinie

berpa - 2015-12-15, 14:28

mario78 napisał/a:
Samuraj napisał/a:
Wracając do DPF jeśli auto będzie w taki wyposażony odrazu będzie "wycinany"


Jak tak to nie ma przeciwwskazań
Sprzęgło dwumasowe też wytniesz? :->

Też lubię diesle, ale mi wyszło, że poniżej 30 tyś km rocznie się nie opłaca. Poza tym nowoczesne diesle są dużo bardziej skomplikowane od benzyn, więc jeśli coś gruchnie w używce to ceny idą w tysiące złotych. Po mojemu, jeśli już kupować diesla to albo nowego z salonu, albo coś z lat 90-siątych.
Chyba najbezpieczniejsza opcja na niewielkie przeloty to benzyna, i jeśli cię zaczną ssać koszty benzyny to przeróbka na gaz. Cała moja rodzina ma służbowe diesle ( wymieniane co 2-3 lata na nowe ) i prywatne benzyniaki ( wymieniane co 5-7 lat ) :-P

Samuraj - 2015-12-15, 14:43

Kurde na autach się nie znam . Po prostu jeżdżę tym dieslem którym mam , Seat Ibiza 1,4 2006 i jestem mega zadowolony. Autem mam 3,5 roku a do naprawy był tylko wąż do sprężarki . Już niewiem sam co zrobić przeraża mnie to spalanie w silnikach beznynowych .
mario78 - 2015-12-15, 14:59

berpa napisał/a:
mario78 napisał/a:
Samuraj napisał/a:
Wracając do DPF jeśli auto będzie w taki wyposażony odrazu będzie "wycinany"


Jak tak to nie ma przeciwwskazań
Sprzęgło dwumasowe też wytniesz? :->


Chyba koło dwumasowe? :-> Dwumas też jest w coraz większej liczbie benzyniaków, mój diesel przelatal na razie ponad 120k km i dwumas i sprzęglo ma się dobrze.

berpa - 2015-12-15, 15:02

Samuraj napisał/a:
przeraża mnie to spalanie w silnikach beznynowych
Ile spalisz przez rok? 1000 litrów benzyny? Czyli ok. 5000 zł?
Jeśli ci padnie sprzęgło dwumasowe ( a kiedyś padnie, bo musi ) - to jesteś ponad 5000 zł w plecy.
mario78 napisał/a:
mój diesel przelatal na razie ponad 120k km i dwumas i sprzęglo ma się dobrze
Oprócz techniki jazdy też ważne gdzie jeździsz. Jeżdżąc głównie po mieście dwumas tyle nie wytrzyma. Do tego jeszcze dochodzi kupno samochodu używanego. Czyli nie wiemy jak samochód był eksploatowany, ale raczej średnio bo nikt samochodu w idealnym stanie nie będzie sprzedawał.
Samuraj - 2015-12-15, 15:08

Ale odbiegając już od tego czy kupić diesla czy benzynę . Polecili byście to auto z tym silnikiem co napisałem czy szukać raczej czegoś innego . Na oku mam jeszcze Forda Focusa MK3 z silnikiem 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM . O ile się da DPF wywalić , mowie do wycięcia bo w domu były już 2 diesle z dpf i we wszystkich zostało to " wycięte " i jakoś jeżdżą bez problemów .
berpa - 2015-12-15, 15:23

Zarówno Cruzy jak i Focusy to generalnie samochody bezproblemowe ( aczkolwiek kolega JohnnyBeGood pewnie się z tym nie zgodzi :-P ) . Z tym, że młodego Focusa w dobrym stanie będzie ci trudniej znaleźć. Teraz jest dobry czas na kupno używanego Chevroleta - bo np. w Niemczech już go praktycznie nie serwisują, więc możesz kupić za przyzwoite pieniądze dość młody samochód. Focusa warto kupić jeśli masz pewną metę ( jesteś pewny co do historii samochodu ). Ale dla pewności proponuje ci jeszcze przejrzeć forum Forda.
JohnnyBeGood - 2015-12-15, 19:07

Cytat:
( aczkolwiek kolega JohnnyBeGood pewnie się z tym nie zgodzi :-P )

No dobra, mam pecha do awaryjnego egzemplarza. Chociaż ostatnio przestał mnie tak wkurzać, więc albo to ja się już zestarzałem, albo dotarliśmy z cruzem charakterami. ;-)

DawidNY - 2015-12-15, 20:45

[quote="Samuraj"] . Co do silnika wole 1,7 ponieważ

prawie jak Cruze --->Astra

http://otomoto.pl/oferta/...html#5a7a36e71d

Samuraj - 2015-12-16, 10:10

[quote="DawidNY"]
Samuraj napisał/a:
. Co do silnika wole 1,7 ponieważ

prawie jak Cruze --->Astra

http://otomoto.pl/oferta/...html#5a7a36e71d


Tylko ze cruze jest większy pod względem ładowności. Jeszcze 2 pytania. Jak jest z częściami zamiennymi do tego cruza i ile tak teoretycznie wychodzi ta wstępna wymiana. Rozrząd , filtry , klocki itp. Po drugie strasznie mnie dziwi czemu ludzie je sprzedają z tak niskim przebiegiem. Ale wklejam linki jakich mnie interesują :
http://otomoto.pl/oferta/...html#0199af61ac

http://otomoto.pl/oferta/...html#0199af61ac

http://otomoto.pl/oferta/...html#0199af61ac

Tylko nie rozumiem za bardzo, w przypadku linku numer 1. na oto moto to auto stoi za 32 tys. a na mobile.de za 38 . Nie bardzo rozumiem tej różnicy ceny skoro to jest jeden i ten sam samochód.

luckyluckyluck - 2015-12-16, 10:15

To zdjecie z linku nr 1 silnika ECOTEC - ecotec to nie silniki benzynowe?
pawelwaw84 - 2015-12-16, 10:55

W razie jak byś oglądał, to zwróć uwagę na tarcze hamulcowe. Oglądałem takie, które miały po 20-40kkm przebiegu, a na tarczach rant jakby przejechały ze 100kkm. Zerknij na opony czy oryginalne i ile zostało bieżnika. Przy przebiegach 20-40kkm powinno go być 6-7mm. Przyjrzyj się kierownicy i gałce zmiany biegów, chociaż z tym różnie bywa, bo jakość materiałów użytych do tych elementów jest słaba i po 40kkm bywają już ślady użytkowania (ale oczywiście nie jakieś przetarcia).
mario78 - 2015-12-16, 14:05

luckyluckyluck napisał/a:
To zdjecie z linku nr 1 silnika ECOTEC - ecotec to nie silniki benzynowe?


diesle 1.7 maja też napis ecotec na osłonie, 2.0 nie

byq84 - 2015-12-23, 19:17

Coż ja już używanego diesla więcej nie kupie, mój cruze 2011/2012 zakupiony w 2014 roku, wymieniony komplet sprzęgła, chłodnica wody, wycieki ze miski itp. Mam wrażenie że koreańskie części tego samochodu są jak z papieru. Aktualnie turbo pogwizduje i chyba trochę słychać dwumasę. W sławnym 12 letnim Mondeo TDCI przez 4 lata użytkowania wydałem mniej niż w Cruze przez rok. Ale coż może trafiłem felerny egzemplarz. Generalnie następny samochód to benzyna :)
JohnnyBeGood - 2015-12-25, 11:07

byq84 napisał/a:
W sławnym 12 letnim Mondeo TDCI przez 4 lata użytkowania wydałem mniej niż w Cruze przez rok

Bo takich samochodów jak to 12-letnie Mondeo już nikt dzisiaj nie produkuje. Za to wnętrze najnowszego Mondeo (TDCI 150 KM) mojej koleżanki po półrocznym używaniu i 30 tys. przebiegu nosi ślady zużycia, jak Golf I po 20 latach. Strach się bać co będzie z silnikiem i dwumasem po 90 tys., ale na szczęście to służbówka i przy takim przebiegu jest zastępowana nowym samochodem... . Inne marki przy tym wcale nie są lepsze, co łatwo można ustalić czytając fora dotyczące różnych producentów, ..... ba nawet Honda - ostatni bastion jakości - wycofuje się z tej "długowieczności". Producenci w ramach najważniejszej obecnie w koncernach filozofii tzw. planned obsolescence, starają się tak projektować nowe generacje produktów, w tym samochodów, aby wytrzymały bezawaryjnie tylko okres gwarancji, a potem ulegały błyskawicznej i kosztownej degradacji, wymuszającej na konsumencie zakup nowej rzeczy. Interes ma się kręcić, a konsument używający jednej rzeczy przez dziesięć lat ma zostać trwale wyeliminowany jak relikt przeszłości. :cry:

C77 - 2015-12-27, 20:16

Jeśli ktoś chce uparcie Cruze 1.7D to niech bierze wersje fińską 110 KM,
jest mniej wysilona na tym samym osprzęcie więc powinna posłużyć dłużej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group