Lacetti - Cz??ci eksploatacyjne : jakie warto kupi? i gdzie
Anonymous - 2014-04-01, 08:42
Tylko na jednym pisze:
Cytat: | Oryginalny produkt GM. |
I to pewnie ta różnica
lalibre - 2014-04-03, 07:09
Czy przy wymianie oleju w skrzyni biegów można coś zepsuć?? tzn uszkodzić skrzynię...
Anonymous - 2014-04-03, 07:14
lalibre napisał/a: | Czy przy wymianie oleju w skrzyni biegów można coś zepsuć?? tzn uszkodzić skrzynię... |
Zmieniając na niewłaściwy typ oleju, to po jakimś czasie na pewno tak.
A szukając abstrakcyjnie, to można ukręcić gwint na korku,, albo przy Pokrywie dolnej, jeśli będzie odkręcana
lalibre - 2014-04-03, 07:21
Spotkałem się z dziwnymi opiniami że nie powinno się wymieniać oleju w skrzyni bo to tylko przysporzy więcej problemów i może uszkodzić skrzynię..
Tak więc stąd moje pytanie..
Anonymous - 2014-04-03, 07:41
lalibre napisał/a: | przysporzy więcej problemów i może uszkodzić skrzynię.. |
Kiedyś był artykuł w necie, że oleju w silniku też nie powinno się wymieniać
http://www.wiatrak.nl/105...odowa-tajemnica
Widziałem wiele testów i analiz olejowych i niezależnie od tego jaka była jego baza, typ to olej z wiekiem ulega degradacji.
Dlatego po kilku latach nie jest złym pomysłem wymienić go.
lalibre - 2014-04-03, 07:45
Masakra ten link... "przejechałem 350tys bez wymiany oleju" heheh
A czy przy wymianie oleju w skrzyni są elementy które trzeba wymienić na nowe?? np uszczelka?
Anonymous - 2014-04-03, 07:48
lalibre napisał/a: | A czy przy wymianie oleju w skrzyni są elementy które trzeba wymienić na nowe?? np uszczelka? |
W Lacetti tak - uszczelka pod dekielkiem.
Żeby spuścić olej, trzeba odkręcić dolny dekielek. Przy ponownym zakręcaniu jej trzeba wymienić uszczelkę.
Ale uważaj były dwa rodzaje dekielków i uszczelek. Różniły się liczbą otworów pod śruby
lalibre - 2014-04-03, 07:57
oto chodzi http://allegro.pl/uszczel...4038034139.html
Anonymous - 2014-04-03, 08:00
Wygląda jak podobnie, ale czy na pewno pasuje, to nie wiem. Zacznij od policzenia śrub do przykręcenia
lalibre - 2014-04-03, 08:13
wcześniejszy link to była uszczelka skrzyni biegów
a uszczelka pod dekielek to przypadkiem nie będzie takie coś http://sklep.intercars.co...O&towkod=279886
Anonymous - 2014-04-03, 08:18
To drugie to wygląda na uszczelkę korka rewizyjengo
lalibre - 2014-04-05, 10:00
Tak więc jestem po wymianie wszystkich filtrów,oleju silnika oraz skrzyni.
I skrzynia jak nowa... wszystko teraz elegancko wchodzi ( tzn każdy bieg)....
Do zrobienia mam przednie łączniki stabilizatorów ( biorę oryginalne GM ) i pasek klinowy...
i mam właśnie pytanie jaki pasek klinowy... jest jakaś różnica między tym za 40zł a za 75złnp BOSH
Myślałem o tym http://www.potak.com.pl/L...-1.8,27609/opis
Anonymous - 2014-04-05, 10:14
lalibre napisał/a: | I skrzynia jak nowa... wszystko teraz elegancko wchodzi ( tzn każdy bieg).... |
Jaki olej ostatecznie kupiłeś?
lalibre napisał/a: | i mam właśnie pytanie jaki pasek klinowy... jest jakaś różnica między tym za 40zł a za 75złnp BOSH |
ten za 40 zł wygląda na noname - nikt nie wie jak z jego trwałością. Ja bym zastosował jakikolwiek, ale znanej firmy
lalibre - 2014-04-05, 10:34
esjot napisał/a: | Jaki olej ostatecznie kupiłeś? |
MOTUL 75W90
odnośnie paska w takim razie CONTITECH albo BOSH cenowo 85zł / 65zł
Może ktoś takie ma?? i może coś powiedzieć??
Anonymous - 2014-04-05, 10:50
lalibre napisał/a: | MOTUL 75W90 |
motylgear, czy 300v?
Jak lubisz conti, to kup conti, jak chcesz tańszy, to kup bosch.
Pasek "klinowy" nawet jak pęknie nie robi problemów -no chyba, że w trasie na wakacje
|
|
|