To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - LPG w Cruze 1.8 - ró?nice w instalacjach LPG

Anonymous - 2011-03-02, 21:27

Niby fajnie że jest alternatywa dla diesla (w sensie niskich wydatków na paliwo) ale wkurzają mnie ceny za fabryczne instalacje gazowe, ba w czakramie czy ogólnie na rynku taka sekwencja kosztuje od 2300 do 2700zł. Dodam, że chevrolet nie jest wyjątkiem bo fiat czy skoda ma bardzo podobne ceny (tylko że instalacje Landi Renzo)
SanDiego - 2011-03-02, 21:51

Ja miałem Landi w Astrze, to na 1 baku na trasie wyjechałem 230 KM ;/
Anonymous - 2011-03-02, 22:06

więc coś miałeś nie tak z samochodem, mi escort 1.4 z instalacją II generacji Landi Renzo spalał średnio 9-9,5litra lpg/100km, a nie jezdziłem jakoś specjalnie ekonomicznie, często na 2im i 3im biegu dostawał wyższe obroty (stosunek mocy silnika do wagi auta nieciekawy)
Faster89 - 2014-03-21, 21:25
Temat postu: LPG w Cruze 1.8 - różnice w instalacjach LPG
Jako, żę jest to mój pierwszy post to chciałbym wszystkich przywitać.
Przechodząc do rzeczy posiadam Cruza z 2013 rok, silnik 1.8 przystosowany do instalacji LPG. Chcę do niego założyć instalację LPG, ASO funkcjonujące przy salonie w którym kupiłem auto podało cenę instalacji BRC 3700 zł + koszt montażu 1100 zł, muszę przyznać że nie byłem przygotowany aż na taki wydatek. Poszperałem w Internecie i znalazłem na stronie BRC wykaz autoryzowanych warsztatów które montuję instalację BRC i ją serwisują, koszt instalacji wraz z montażem tak jak dzwoniłem do kilku wyniósłby niecałe 3 tyś zł a więc dużo taniej. Chciałem się zapytać czy jeśli zamontują LPG w takim warsztacie to czy nie utracę gwarancji na auto?
Drugie pytanie wiąże się z rodzajem instalacji ponieważ w ASO powiedzili mi że może być instalacja BRC Sequent 24.11 lub BRC Sequent P&D, jaka jest różnica pomiędzy nimi i która instalacja będzie lepsza.
Ostatnie moje pytanie dotyczy warsztatów zajmujących się montażem instalacji BRC, czy ten w Warszawie na ul. Ostrobramskiej ogarnia dobrze temat, ponieważ nie chciał bym się rozczarować.
Z góry dziękuję za odpowiedź na pytania i pozdrawiam.

Krzysiek_81 - 2014-03-21, 21:55

Tylko instalując w ASO nie tracisz gwarancji, z resztą ten temat był wałkowany na forum - wystarczy użyć opcji szukaj. Co do różnic między 24.11. i P&D to poszukaj na forach zajmujących się LPG - to oni najlepiej będą wiedzieli o różnicach, a także czy warsztat na Ostrobramskiej ogarnia temat czy nie, o ile w ogóle ktoś posiada takie informacje.

Na forum właściciele Cruza albo kupowali auta z LPG zamontowanym fabrycznie lub dokładali w ASO, choć są również tacy, którzy zdecydowali się na samowolkę i zamontowali w polecanym serwisie inne instalacje oszczędzając pieniądze i nerwy. ;-)

wszim - 2014-03-21, 21:55

Tu masz wątek w którym była omawiana sprawa montażu LPG w ASO czy w Czakramie.
BRC Sequent 24.11 do Cruze i orlando ma gotowe kity dopracowane konkretnie do tego modelu silnika 1,8.
Sequent P&D - jest bardzie uniwersalną instalacją, korzysta też z komunikacji OBD2 co może być zaleta i wadą. Zaletą że lepiej się sam automatycznie dokalibruje bo czyta na bieżąco stan czujników. Gorzej bo zajmuje non stop OBD2 więc kłopotliwe potem przy podłączaniu urządzeń diagnostycznych. Chyba że pracuje tylko na nasłuchu CANa, no ale tego nie wiem.
Gdy pytałem w Czakramie który lepszy do tego silnika - otrzymałem odpowiedź, że obydwa są stosowane i obydwa dobre :lol:

Faster89 - 2014-03-21, 22:04

Dzięki wszim za konkretną i rzeczową odpowiedź :)
OBD2 czasem lepiej żeby było wolne więc w takim wypadku musiała by być instalacja Sequent 24.11

Anonymous - 2014-03-21, 22:09

Ja dodam od siebie, ze też miałem problem: robić w ASO, czy poza, ale z problemami z gwarancją.
Ostatecznie założyłem gaz po drugim roku. Według mojej książeczki gwarancyjnej gwarancję mogłem stracić tylko na silnik i to w momencie jak moja przeróbka (LPG) spowodowałoby tą awarię. Samochód dalej był na gwarancji, tyle że nie pełnej.
Ale (przynajmniej u mnie) zostało w kieszeni około 2,5kkzł w stosunku do tego co ASO sobie życzyło za taką samą instalację BRC jak mam :)

Faster89 - 2014-03-21, 22:15

Dokładnie, cena z ASO mnie przeraziła, a Pan z serwisu powiedział że to jest i tak po kosztach i można powiedzieć w promocji ;/
Dodam jeszcze, że auto jest mi potrzebne do pracy a w moim serwisie powiedzieli że nawet jeśli się umówię wcześniej, ściągną do siebie wykwalifikowanego gazownika to nawet gdybym podstawił auto o 7 rano to i tak będzie do odbioru dopiero następnego dnia ok 14-15...

wszim - 2014-03-21, 22:28

Bo fakt faktem trochę roboty z tym jest.
Anonymous - 2014-03-21, 22:32

W niezależnym warsztacie montaż + dostrajanie instalacji w moim samochodzie trwało od 8.00 do 16:00 tego samego dnia :)
wszim - 2014-03-21, 22:41

Jakby nie było cały dzionek i chyba bez wlewki pod klapką wlewu NoPB. Nie ma się co licytować na godziny, lepiej dłużej spokojnie i dobrze niż poganiać i żeby coś spieprzyli. To nie piekarnia.
Faster89 - 2014-03-21, 22:49

Dzisiaj podczas poszukiwania warsztatu w okolicach Warszawy który montuje instalacje BRC, trafiłem na wspomniany EGP na Ostrobramskiej, serwisant powiedział że za taką instalację z montażem chcąc 2650 zł, co do wlewu poinformowali mnie że im to jest bez różnicy czy w zderzaku czy pod klapką bo robili już trochę Cruzów i wiedza jak to się robi. Co do czas powiedzieli mi że jeśli umówię się kilka dni wcześniej tak żeby mieli czas to podstawiam samochód ok 8 i odbieram najpóźniej o 17. Co do gwarancji w moim ASO powiedzieli, że jej nie tracę, w EGP również powiedzieli że mają podpisaną umowę z GM i montaż instalacji nie wiąże się z utratą gwarancji, ale wolałem zasięgnąć porady u Was jak to wygląda rzeczywiście w praktyce ;)
kemoiz - 2014-03-21, 22:58

Mam instalację z promocji montowaną w ASO (24.11). Byłem w EGP na kalibracji i polecam. Ludzie znają się na rzeczy, są mili i można pogadać, do tego kalibracja darmowa mimo, że nie oni montowali (w ramach gwarancji BRC). EGP jest autoryzowany przez Chevy więc nie stracisz gwarancji nie ważne co by Ci w ASO mówili. Generalnie od ASO staraj trzymać się jak najdalej w temacie LPG bo wygadują bzdury i nie potrafią tego kalibrować. A ta ich wycena "po kosztach" to za przeproszeniem pieprzenie. Mi wlew gazu obok wlewu paliwa wycenili na 500zł, do tego nie mając dobrego patentu na mocowanie (sami się bali, że połamią się plastiki) gdzie dla EGP to podobno żaden problem. Więc mam brzydki korek w zderzaku bo za te pieniądze moim zdaniem nie warto.
Anonymous - 2014-03-21, 23:02

wszim napisał/a:
Jakby nie było cały dzionek i chyba bez wlewki pod klapką wlewu NoPB. Nie ma się co licytować na godziny, lepiej dłużej spokojnie i dobrze niż poganiać i żeby coś spieprzyli. To nie piekarnia.

Masz rację, nie chodzi o licytowanie, tylko o pracę zakładu montującego. Ja widzę jak pracuje ASO i powiem, że zaangażowania to tak bardzo nie widać. Natomiast takie małe prywatne zakłady przykładają się bo z tego żyją.
W tym zakładzie o którym mówię, przy moim samochodzie pracowało dwóch pracowników.
A i ciekawostka. Właściciel zakładu w którym montowałem chwalił się, że montował gaz w samochodach dla ASO chevroleta. Więc ASO wzięło 2kzł tylko za transport samochodu do gazownika i z powrotem :shock:

wszim napisał/a:
chyba bez wlewki pod klapką wlewu NoPB

Mam pod klapką :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group