To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Captiva - Witam Wszystkich Serdecznie

yanekoktagon - 2013-12-08, 17:16
Temat postu: Witam Wszystkich Serdecznie
witam serdecznie, jestem nowym uzytkownikiem forum, nie wiem czy to odpowiednie miejsce na powitanie ale co mi tam:)od miesiaca posiadam CAPTIVE 2.2 D ltz rocznik 2012, poszukiwałem forum na którym mógłbym się dzielic własnymi spostrzeżeniami na temat tego auta a także otrzymywać odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, mam nadzieję że użytkownicy CAPTIVY nieco się uaktywnią :) z moich przemyśleń...nie rozumiem skąd miano "skrzypowozu", jedyne co trzeszczało to podłokietnik, ale poradziłem sobie z tym, jestem zadowolony ze spalania, w trasie 7 litrów jest spokojnie do osiągnięcia, po mieście oscyluje w granicach 9-10 litrów a...po warszawie się średnio jeździ, głównie stoi....do tego robi się coraz zimniej. serwis wgrał mi nowy soft do skrzyni biegów i mapy do navi z 2013 roku, jest ok. testowałem także w trasie działanie przycisku EKO na skrzyni automatycznej i...bez eko pali minimalnie mniej (EKO 6.8, bez 6.7 )a jest zdecydowanie dynamiczniejszy. z własnych "przeróbek" dodałem : większe chlapacze na przód i tył, oświetlenie diodowe tablicy rej. i wnętrza, oświetlenie przestrzeni na nogi z przodu. Z perspektywy miesiąca i blisko 2000 km przejechanych uważam że to bardzo fajne auto zwłaszcza w takiej cenie.pozdrawiam zatem wszystkich użytkowników CAPTIVY i do zobaczenia na drodze:)
lamer - 2013-12-23, 08:07

Nie wiem jakim cudem zszedłeś do 7l w trasie. Przy spokojnej (ale nie emeryckiej) jeździe osiągnąłem raz 8,8 ale normalnie to raczej pomiędzy 9 a 10. Trasa w alpy (2500km) z trumną na dachu pożarła 10,5l/100km.
yanekoktagon - 2013-12-26, 10:32

rekordem moim jest osiągnięcie 6.3 na trasie olsztyn - warszawa. prędkość koło 100 km/h uważam że przy delikatnym traktowaniu da się, nadmienię że usprawniłem nieco auto, wymiana żarówek na diodowe ,ciśnienie w kołach 2.7 i to daje jakieś korzyści, faktem jest też to ,że jest to spalanie potwierdzone na stacji benzynowej licząc "na kalkulatorze", w drodze w "tamtą stronę" odbyło się wypalanie filtra DPF, to widać też miało znaczenie.przy liczeniu średniego spalania trasa - miasto przy każdym tankowaniu wychodzi mi 8.1 ltr/100 km. ogólnie podtrzymuję swoje poprzednie słowa, po warszawie spalanie utrzymuje się w granicach 10 ltr, trasa koło 7. nie mówię tu o jeździe z prędkością 60 km/h ale o spokojnej jeździe koło 100, co ciekawe bez włączonej funkcji EKO w automacie, wg mnie ona jedynie w niektórych przypadkach oszczędza paliwo, jednak ogólnie zmniejsza moc silnika a co za tym idzie przy przyśpieszaniu musimy mocniej wciskać gaz i....spalanie rośnie. Jeżdźę głównie sam, praktycznie bagażnik pusty.po dwóch blisko miesiącach uzytkowania bardzo pozytywne wrażenie, udało mi się wyeliminować wszystkie trzaski w kabinie i w celu zabezpieczenia lakieru na bokach i tyle dodałem duże chlapacze, auto naprawdę jest ok.:)
Matt - 2014-01-18, 18:31
Temat postu: WItam
Witam. W przyszłym tygodniu odbieram Captivę 2,2 LS 163KM. Dobry czas i dobre ceny na zakup auta więc się skusiłem. Dotychczas jeżdżę chevroletem nubirą kombi z LPG fabrycznym i jestem bardzo zadowolony.Mam nadzieję że Captiva okaże się także dobra. Na początek mam 2 pytanka. Czy silnik należy docierac? Jeśli tak to jak jezdzic? Ile kosztuje przegląd w Polsce w ASO? i co jest wymieniane co 15000km?
lamer - 2014-01-19, 09:05

Przez około 2tys. km należy silnik traktować delikatniej (opis w instrukcji obsługi, którą można pobrać ze strony chevrolet.pl). Pierwszy przegląd to około 800zł. Wymiana oleju z filtrem i filtra przeciwpyłkowego.
Anonymous - 2014-01-19, 10:39

Co do docierania Chevroletów polecam dwa tematy
docieranie - Orlando
docieranie - Cruze
Jeśli chcesz coś więcej wiedzieć, to polecam albo tam popytać, albo założyć nowy temat w dziale Captiva. Tutaj nie piszmy zbytnio o technice ;)

yanekoktagon - 2014-01-21, 21:02

zycze spokojnej jazdy i bezproblemowej eksploatacji, witaj na forum:)
Matt - 2014-01-22, 20:25

yanekoktagon napisał/a:
zycze spokojnej jazdy i bezproblemowej eksploatacji, witaj na forum:)
Dziękuję. Mam nadzieję, że będzie ok ale każdy straszy turbina wtryski PDF i dwumasa. MIałem kiedyś astrę II diesla isuzu i fantastyczne auto to było.
Matt - 2014-01-25, 19:31
Temat postu: jest już!
No i mam moją captivę. Podzielę się z Wami kilkoma moimi spostrzeżeniami. A więc tak fajnie byłoby to auto miec z automatem. Kierownica mogłaby byc grubsza( chyba dam obszyc skórą. Trzeba się przyzwyczaic ale na początku jak ruszyłem to myślałem że na ręcznym ruszam bo w ogóle nie reagował:) 2-3 razy zgasł mi na dwójce hehe. Teraz pytanko przy ilu obrotach zmienia biegi? U mnie w benzynie redukcja to normalka bo mieszkam w terenie górzystym i często na 3 biegu daję w palnik. Czy podstawowa wersja nie ma komputera pokładowego żeby zobaczyc spalanie?
absol - 2014-03-21, 19:15
Temat postu: Witam
Witam wszystkich posiadaczy znikającej Marki. Od Nowego Roku jestem posiadaczem Captivy 2.2LTZ 2013r.Przejechałem 4000 km i jak na razie tylko mogę się doczepić do beznadziejnej mapy nawigacyjnej (ale walczę z GM). Obięła mnie też akcja serwisowa dotycząca zmiany softu chłodzenia silnika. Na razie zauważyłem powolny spadek spalania paliwa teraz w mieście (Warszawa)w trybie eco 10,8-12l/100km .Chętne bym z kimś kto ma ten sam model porównał mapę nawigacji. Na razie jestem z tego auta zadowolony i mile zaskoczony jego działaniem.
Pozdrowienia dla wszystkich Cheviaków. :mrgreen:

Anonymous - 2014-03-21, 19:22

Witamy nowego użytkownika :mrgreen:
Na pewno szybko odnajdziesz się na naszym forum,a w razie problemów zawsze możesz liczyć na pomoc.
Oczywiście w miarę możliwości, bo Captiva (niestety) nie jest bardzo popularnym modelem

palinger - 2014-03-23, 12:27

I ja chciałbym się przywitać. Od kilku miesięcy jestem szczęścliwym posiadaczem Captivy 2,2 automat. Na razie jest super, oby tak dalej. Jeszcze raz witam wszystkich forumowiczów :-)
bens2 - 2014-03-28, 04:53

Witam wszystkich. ja tez dolaczylem wczoraj i jestem posiadaczem nowej captivy 2.2 LTZ 184km automat. Jak narazie ok. tylko raz zablisko na myjni mylem karczerem klamke od tylnych drzwi i sie chyba zalal i nie dziala przycisk od zblizeniowego otwierania drzwi, ale juz w serwisie zamowili "cala klamke na wymiane" i jak dostana to mnie poinformuja, a przyokazji zmienili soft wiatraka chlodnicy. Mowili ze te przyciski awaryje i trza bedzie troche poczekac bo GM zmienil podwykonawce.
Wiec panowie karczery z dala od klamek :)
A tak poza tym narazie 3000km zrobione :) :->

bens2 - 2014-03-28, 05:06

absol a co to znaczy ze walczysz z GM?
Ja pytalem w serwisie to oni nawet nie wiedza jak tam mozna mapy zaktualizowac - to im powiedzialem ze serwis powinien miec soft na karcie SD wkladaja aktualizuja i wyciagaja - to powiedzieli ze nie widzieli u siebie takiej karty :-(

bens2 - 2014-03-28, 05:09

Mi na poczatku palila w miescie - Szczecin - 11,4 bez ECO (nie wlaczalem go przez pierwsze 2000 km aby sie silnik i dPF dobrze dotarl :)
Pozniej kolo 2000 zaczela palic 10,5. Teraz wlaczylem eco i zobaczymy ile wyjdzie :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group