To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Cruze 1.8 - brak mocy w zakresie 3-4 tys obr

Jamartor - 2014-01-17, 11:53
Temat postu: Cruze 1.8 - brak mocy w zakresie 3-4 tys obr
Witam

Mam 1.8 sedan z LPG, auto ma niecały rok. Od początku mam dziwne objawy przy przyśpieszaniu. Przy niskich obrotach 2-3 tys silnik jako tako się zbiera, jak dochodzi do 3-4 tys nagle traci moc. Robi się słaby, jakby coś go zaczynało dusić i bardzo marnie przyspiesza (raz przy wyprzedzaniu mi to zrobił i prawie wylądowałem na czołówkę z TIRem). Później po przekroczeniu 4 tys zaczyna już żwawo przyspieszać.

Zachowuje się podobnie na LPG i na benzynie. I co ciekawe nie zawsze tak się dzieje. Przeważnie zakres 3-4 tys obrotów przechodzi dość gładko. ale czasami ewidentnie się dusi i nie ma mocy. Powyższy problem jest najbardziej wyraźny na 3. biegu.

Nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Czy ktoś jeszcze miał takie objawy?

bonifacy - 2014-01-17, 12:23

Jeśli masz na gwarancji to ja bym z tym jechał do ASO.
Karlos - 2014-01-17, 20:54

Popieram przedmówcę. Zacznij od ASO, powinni odczytać błędy, jeżeli takowe się pojawiły (choć nie muszą Ci się wyświetlać na blacie), może przywrócić fabryczne ustawienia sterowania silnikiem. Chyba, że temat jest im znany i od razu będą mieli antidotum.
A może spróbuj na benzynie przejechać z 20 km w dość dynamiczny sposób. Jeżeli rok czasu jeździsz na tym samym zbiorniku paliwa, to zatankuj "świeżego" i wtedy zrób małą trasę.

rwicik - 2014-01-19, 19:54
Temat postu: Re: Cruze 1.8 - brak mocy w zakresie 3-4 tys obr
Jamartor napisał/a:

Nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Czy ktoś jeszcze miał takie objawy?


U mnie to samo. Nie mam LPG, a przy 3500 obrotów coś hamuje.
Zgłoszę to przy najbliższym przeglądzie.

Jamartor - 2014-01-20, 09:20

Paliwo mam zawsze świeże. Umówiłem się na czwartek do ASO. Zobaczymy co wymyślą.
herodek - 2014-01-20, 17:52

U mnie podobnie zarówno na PB i LPG po wgraniu map nic sie nie poprawiło, trzeba się widocznie przyzwyczaić. Daj znać jak ci naprawią, bo sumie jeszcze mam trochę gwarancji.
paszczakus - 2014-01-23, 15:07

też zauważyłem spadek mocy przy 3400 obrotów ale nie jest to na taką skalę jak u Jamartor'a , na początku myślałem, że to gaz ale teraz już sam nie wiem bo nie zawsze to występuje i nie testowałem na benzynie, dajcie znać jak sie czegoś dowiecie...
Jamartor - 2014-01-24, 09:58

Byłem wczoraj w ASO. Pierwsze co zostało zrobione to regulacja instalacji LPG. Wg serwisanta była tak źle ustawiona, że pracowała na granicy błędu. Sterownik silnika dostosowuje się do aktualnych warunków i nauczony pracy na źle działającym LPG również źle pracował na benzynie. Działo się tak dlatego, że przełączałem na benzynę tylko na chwilę i sterownik nie zdążył się przestawić.

Po regulacji nastąpiła poprawa, ale nadal przed zmianą faz rozrządu następuje lekkie przyduszenie i moc nie jest rozwijana równomiernie. Teraz trzeba trochę pojeździć, żeby sterownik silnika nauczył się pracy w nowych warunkach. Zobaczymy za jakiś czas. Jak objawy nie ustąpią będę szukał dalej i napiszę o wynikach.

paszczakus - 2014-01-24, 13:34

w sumie to sensownie brzmi ta teoria z nauczeniem się sterownika,
robiłem regulację na początku grudnia i od tego czasu coraz rzadziej mam "przyduszenie"
no nic trzeba obserwować...

C77 - 2016-02-24, 15:03

Zobaczcie czy to czasem nie podpada pod wasze problemy :->

Cytat:
Silniki:
Z16XER, Z18XER, Z18XER, Z18XER, A16XER, A18XER, Z16XER, Z18XER

Klient narzeka na niski moment obrotowy między 2000 RPM i 4000 RPM

Przyczyna:. membrana siłownika przejścia z kolektora dolotowego uszkodzonego

Rozwiązanie:

. W przypadku reklamacji klienta sprawdzić działanie siłownika przejścia z kolektora dolotowego

Siłownik - przejście z kolektora dolotowego można sprawdzić za pomocą krótkiego testu.
Jeden mechanik powinien obserwować funkcję przełączenia siłownika kolektora dolotowego; Druga osoba musi bardzo szybko naciskać pedał gazu.
Podczas przyspieszania silnika do 5000 obr funkcja przełączania powinien być aktywowany.

UWAGA: Jeśli silnik nie, wzrasta bardzo szybko (czyli zostaje wciśnięty pedał gazu powoli) spożycie kolektor Funkcja przełączania nie zostanie aktywowana.


A18XER / Z18XER:
Jeśli przełączanie aktywatora nie reaguje, kolektor dolotowy musi być zastąpiony.

A16XER / Z16XER:
W tym silniku warianty to wystarczy tylko wymienić siłownik podciśnieniowy 55 568 437/8 50 266 .

oraz


Przeprowadzić test siłownika z Tech2 lub MDI w przypadku wątpliwości co do wyniku rozpoznania.

rwicik - 2016-02-24, 15:09

Mnie już skończyła się gwarancja.
Ciekawe jak to można sprawdzić domowym sposobem - co obserwować?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group