To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Dziwny d?wi?k przy hamowaniu i ruszaniu

Novy - 2014-01-18, 07:06

saperzasty napisał/a:
No, to temat do zamknięcia! Nubirka


Cieszę się że sprawa załatwiona :smile: możesz zdradzić ile taka operacja Cie kosztowała ? tak na przyszłość chcę wiedzieć bo z tym pękniętym wieńcem to już nie pierwszy raz czytam :neutral:

saperzasty - 2014-01-18, 14:02

Novy - sam przegub kosztował 320PLN, do tego dochodzi diagnostyka komputerowa za 80PLN (żeby namierzyć źródło), no i robocizna przy wymianie - kolejne 80PLN
Novy - 2014-01-18, 19:33

thx :smile:
iskat1973 - 2014-01-18, 20:04

saperzasty napisał/a:
Novy - sam przegub kosztował 320PLN, do tego dochodzi diagnostyka komputerowa za 80PLN (żeby namierzyć źródło), no i robocizna przy wymianie - kolejne 80PLN

To jak to sie ma do cen przegubu na alledrogo które kształtują sie na poziomie 80-120 płn. Na szybko wpisałem "przegub chevrolet nubira"........

saperzasty - 2014-01-18, 22:10

iskat1973 napisał/a:
To jak to sie ma do cen przegubu na alledrogo które kształtują sie na poziomie 80-120 płn

iskat1973 - przyznam, że ciężko mi się odnieść do cen przegubów na Allegro. Widzę jednak, że pod hasłem 'chevrolet nubira przegub' można znaleźć bardzo różne części. Mechanik mając auto u siebie szukał części po polskich firmach i gdy zaczął w sobotę, to żadna z firm nie miała na stanie części, która pasowałaby akurat to mojego auta. Dopiero w poniedziałek udało się znaleźć jedną w Katowicach.

Co do kwoty, to w intercarsie przegub do mojego auta był wyceniony na ponad 500PLN, więc jeszcze drożej, ale trzeba też pamiętać kto jest producentem...

A jak chodzi o części samochodowe na Allegro, to niedawno sie sparzyłem, gdy zamówiłem komplet rozrządu do silnika 1.8. Dopiero na miejscu okazało się, że to nie do tego silnika - w zależności od typu (F18D3 czy T18SED) są kompletnie różne paski, rolki i napinacze. Co ciekawe, można znaleźć aukcje, gdzie w sprzedaży są komplety pasujące do obu :!: silników...

Mirek79 - 2014-05-18, 21:27

Witam, wymieniał ktoś może ten przegub lub pierścień w Lacetti 1.6 kombi 2006r. ? Z racji, że jestem laikiem proszę o wytłumaczenie mi o który przegub chodzi (zewnętrzny czy wewnętrzny). Czy może to występować z obydwóch stron i jak to zdiagnozować. Chodzi mi o koszt tych wymian, gdzie to kupowaliście i za ile. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
saperzasty - 2014-05-19, 18:37

Mirek79 - pierścień ABSu, o którym była mowa to element przegubu z przodu - przy samym kole (po jednym na stronę), coś takiego:


Co do diagnozy, to w moim przypadku mechanicy wzięli auto na stanowisko badania komputerowego. Nie widziałem samego badania, ale z tego co tłumaczył mechanik, to mierzona jest liczba impulsów z czujnika ABS i porównywana z tym, co powinno przy danej prędkości być zgłaszane. W przypadku pękniętego pierścienia powinny pojawić się rozbieżności wskazujące, który element jest uszkodzony. Ogólnie zajmuje się tym komputer, więc musisz znaleźć warsztat, który takiej diagnostyki się podejmie. Koszty diagnostyki są różne - ja dałem 80PLN, miejscami reklamują się, że jeśli naprawę robi się w tym samym warsztacie co diagnostykę, to koszt spada do 50PLN - ogólnie zależy od miejscowości i mechanika.

Co do cen części, to według cennika Intercarsu, przegub do 1.6 (F16D3) jest taki sam jak do 1.8 (F18D3), więc możesz spodziewać się kwot podobnych do mnie - dałem 320PLN za przegub (choć w IC w chwili pisania widzę też coś za 130PLN, więc może da się też taniej). Ogólnie trzeba by znać numer części zamontowanej w samochodzie i wtedy szukać. Robocizna powinna zamknąć się w 100PLN.

Możesz też szukać części po Allegro - iskat1973 pisał, że przeguby da się tam znaleźć taniej, ale zawsze pozostaje ryzyko, że to przegub do innego modelu/silnika i będziesz musiał zwracać.

Mirek79 - 2014-05-19, 20:13

Dzięki Saperzasty za odpowiedź, od jutra zaczynam brać się za problem, jak naprawię dam znać ile mnie wyszło. Pozdrawiam
august - 2014-05-26, 07:45

Witam kolegów.

Przypadkowo przeglądając forum natrafiłem na temat,

oczywiści miałem ten sam problem, tyle że diagnostykę zacząłem od forum, po podpowiedzi kolegów pojechałem do znajomego mechanika, wlazłem pod auto i co zobaczyłem ?Oczywiście pęknięta zębatkę abs .
kupiłem tu :mrgreen:
allegro.pl/zebatka-koronka-abs-chevrolet-lacetti-aveo-kalos-i4213992081.htm

wymieniłem....jest idealnie cały koszt naprawy 90 zl.

Mirek79 - 2014-05-26, 18:20

Nabijalem dzisiaj klimę i Gościu który mi nabijał klimę dzięki swojej uprzejmości podpiął komputer i dziwna rzecz, auto stało a jeden czujnik pokazywał, że prawe przednie koło ma prędkość 25km/h, czyli prawdopodobnie u mnie jednak czujnik do wymiany, a nie pierścień ABS.
Novy - 2014-05-26, 18:40

august napisał/a:
Witam kolegów.

Przypadkowo przeglądając forum natrafiłem na temat,

oczywiści miałem ten sam problem, tyle że diagnostykę zacząłem od forum, po podpowiedzi kolegów pojechałem do znajomego mechanika, wlazłem pod auto i co zobaczyłem ?Oczywiście pęknięta zębatkę abs .
kupiłem tu :mrgreen:
allegro.pl/zebatka-koronka-abs-chevrolet-lacetti-aveo-kalos-i4213992081.htm

wymieniłem....jest idealnie cały koszt naprawy 90 zl.


Dzięki za info :-) zaczynam mieć problemy z abs-em i podejrzewam że mam to co Ty. Operacja będzie tańsza ;-)

piechu - 2015-02-15, 14:07

Witam!
Po pewnym okresie eksploatacji pierścień ABS-u znajdujący się na półosiach ulega korozji. W wyniku czego korozja puchnie i rozsadza pierścień. Pierścień pęka,powstaje przerwa,która powoduje zakłócenia w odczycie impulsów magnetycznych odbieranych przez czujnik ABS. Stąd włączanie się ABS-u w sytuacjach, gdy nie jest to konieczne. Jest tak jak powyżej opisano.
Aby temu zaradzić wystarczy w Lacetti wymienić sam pierścień, bez demontażu półosi,która jest oryginalna i jeśli nie ma luzu w przegubie nie należy spieszyć się z wymianą tejże.
Pierścień można kupić na Allegro za około 30zł.+przesyłka.
Wymianę rozpoczynamy od odbezpieczenia zawleczki na nakrętce dociskającej łożysko koła i odkręcamy ją kluczem nasadowym 32.
Następnie odkręcamy ostrożnie(!) ale zdecydowanie nakrętkę dolnego zewn.przegubu. Tutaj będzie gorzej. Zaleca się przed odkręceniem jej spryskać kilkukrotnie w odstępach czasu "penetrolem". Po odczekaniu ,uderzyć z obydwóch stron solidnie młotkiem w śrubę celem jej wzruszenia . Należy uważać, aby nie trafić na gwint. Odkręcamy kluczem oczkowym sześciokątnym (!) markowym. Nie próbować odkręcać kluczem oczkowym wielokątnym chińskim , ponieważ możemy uszkodzić nakrętkę ,a wtedy trzeba będzie obciąć szlifierką nakrętkę. Jak obetniemy nakrętkę to zniszczymy śrubę oryginalną ,która jest pogrubiona i specjalnie dopasowana do otworu. A jak później wkręcimy śrubę inną to będzie luz i zawsze podczas jazdy będzie nam "coś"stukało.
Po odkręceniu śruby sworznia wybijamy dolny sworzeń przy pomocy "przedłużacza" do dołu. Następnie tarczę hamulcową z osią (nie odkręcając amortyzatora) podciągamy do siebie i wysuwamy z osi przegub.
Skorodowany pierścień ABS-u usuwamy śrubokrętem (sam schodzi). Miejsce przylegania pierścienia czyścimy dookoła osi od rdzy szlifierką z tarczą z papierem ściernym . Wkładamy pierścień ABS-u 47 zębów i stwierdzamy minimalny luz co jest oczywiste po oszlifowaniu rdzy.
Są dwa sposoby unieruchomienia pierścienia.
- Założyć pierścień i po obwodzie zapunktować migomatem .
- Miejsce osadzenia pokryć cienką warstwą kleju chemoutwardzalnym, szybkowiążącym i wcisnąć pierścień.
Pierścienia nie należy na siłę wciskać do samego końca tylko do lekkiego oporu tak, aby zachować odstęp około 1,5 mm. przed końcem , aby koronka symetrycznie "patrzała" na czujnik. Na koniec możemy delikatnie posmarować łączenie gęstym smarem, aby nie korodowało nam to za szybko.
I to wszystko za - 40 zł. i odrobinę własnej pracy w garażu ! Jeśli nie posiada się żyłki mechanika to nie radzę zabierać się za takie roboty,zwłaszcza za odkręcania nakrętek zapieczonych jak to jest w tym przegubie.
Nie próbować samemu rozłączać przegubu ponieważ w środku w gumowej osłonie jest on zabezpieczony zawleczką okrągłą, sprężystą ,którą ciężko ściągnąć, a jeszcze ciężej założyć grzebiąc w smarze, oczywiście przy użyciu specjalnych szczypiec. Zresztą nie ma takiej potrzeby.
Dobra rada - wszystkie nakrętki,zwłaszcza przegubów,sworzni itp. pod podwoziem należy posmarować gęstym towotem , aby w przyszłości nie stwarzały nam kłopotów przy odkręcaniu. Najlepiej zrobić to zaraz po kupnie auta.

Novy - 2015-10-10, 09:45

Jestem właśnie po wymianie pierścienia. 28 zł + 10zł wysyłka zakup pierścienia. Wymiana w warsztacie 80zł. Wszystko działa jak trzeba.

U mnie było troszku inaczej jak u kolegi bo mój pierścień trzeba było nabijać, nie wchodził luźno ;-)

daro5555 - 2015-11-02, 18:46

dopadło i mnie :)

w oczekiwaniu na pierścień ABS-u
MAPCO - 76500

Numer OEM: 37990047 lub 37343

JAR - 2016-01-24, 20:49

Nie wolno nabijać koronek, bo jeśli nie pękną podczas montażu, to niewiele później. Zbyt filigranowa budowa. Jak TAD mówił, trzeba oczyścić starannie. Są dwa elementy metalowe, więc do zablokowania koronki będą też dobre wszystkie anaeroby, jak loctite, albo pochodne.

Pękł komuś tył, czy zawsze przód klęka?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group