Wszelkie tematy... - Chevrolet wycofuje się z Europy
mariusz_and - 2013-12-17, 12:17
Krzysiek_81 napisał/a: | Hehe, "wolałbym pchać Chevroleta, niż jechać Oplem..." |
Hehe te słowa dokładnie tak miały zabrzmieć Ja nigdy nie twierdziłem że ople to złe samochody, tylko nic w nich niema co na mnie działa. To tak jak z VW tylko Sirocco i Passat CC coś według mnie mają tak samo tylko insygnia jest wedle mojej oceny nie zła, tylko już cenowo niestety nie dla mnie
hennd - 2013-12-17, 21:02
Niekiedy jednak oplaca się przeplacić za markę , tak najeżdzacie na Opla ale gdyby nie jego zaplecze techniczne i inżynieryjne nie było niezawodnych Chevroletów,ja na tym zamieszaniu z pozycjonowamniem Opla i Chevroleta skorzystałem i kupiłem na wyprzedaży na końcu produkcji za 45 tys nową Astrę H z silnikiem 1,6 115km z automatyczną klimą,czujnikiem zmierzhu,ESP itd.. jak patrzę stosunek jakości do ceny zajebiisty, barzo niska utrata wartości,rynek dosłownie zalany zamiennikami do tego modelu i nie mam problemu z napieszajacym zawieszeniem nadwagą samochodu jak posiadacze CRUZa i ocięzałej Astra J z tym samym silnikiem. ten silnik to tego autka 1250kg jest optymalny, mialem kupić Cruza, ale jak porównałem w salonie zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i grubość blachy na masce Cruza i astry H Classic to dało mi to myślenia,może i jest to przestarzała konstrukcja ale w mojej firmie takie astry maja przebieg powyzej 200 ty i nie robione zawieszenie,
Co do Opla ceny są chore w tym roku szukam znajomym corsy D na wyprzedazy z silnikiem 1.4 graphite bez EsP chca 47 tys, tym bardziej jestem przekonany że mój zakup był udany,
Astra J to dopiero porażka,w serwisie Opla byłem świadkiem akcji przywoławczych z padajaca elektroniką a co do Chevroleta to niestety na zachodzie się ni chciał sprzedawać:
Takie decyzje na pewno nie przechodzą bez analizy. Często patrzymy na rynek, poprzez pryzmat Polski. Niestety – rozczarowaniem jest fakt, że w światowym biznesie rynek polski się nie liczy. Patrząc na liczby: Chevrolet sprzedał mniej niż 200 000 aut w 2012 w Europie zachodniej i Centralnej (źródło: http://media.gm.com/conte...ghlights.html). Roczna sprzedaż Chevroleta była na poziomie 4.95 mln aut. Żeby było zabawniej, ŻADEN rynek europejski nie wszedł w TOP10 najważniejszych rynków świata, a są to:
USA
Brazylia
Chiny
Rosja
Meksyk
Kanada
Argentyna
Korea Południowa
Uzbekistan
Indie
(cytowane za: http://media.gm.com/media...al-sales.html).
Co gorsza, nie można traktować rynku Europa jako jednolitego – jest tu masa różnych języków, regulacji prawnych, potrzebne są osobne budżety reklamowe etc, etc. To nie jest jedno państwo jak Rosja, Chiny czy, mimo wszystko, USA.
Indie, ostatnie na liście top 10 sprzedały 92000 pojazdów. W Polsce było to 10 524. Osobiście absolutnie rozumiem posunięcie GM – wychodzi, że Europa (przy zapewne ogromnych kosztach dystrybucji), stanowiła zaledwie 3.91% światowej sprzedaży. Prawdopodobnie jak wrzucą budżet reklamowy na Europę do budżetu na Chiny/Rosję, to te 200 000 auto odbiją sobie szybciej niż mogłoby się wydawać.
A czemu będzie Chevrolet w Rosji? Bo tam sprzedaż roczna jest większa niż w CAŁEJ EUROPIE…
A opel sprzedał samej starej corsy205 tys:
http://www.samar.pl/wiado...ic?locale=pl_PL
C77 - 2013-12-17, 21:58
hennd napisał/a: |
A czemu będzie Chevrolet w Rosji? Bo tam sprzedaż roczna jest większa niż w CAŁEJ EUROPIE… |
Bo tam jest fabryka Cheviego pod Petersburgiem, więc sytuacja taka jak z Oplem w Europie.
chevy_power - 2013-12-18, 10:25
hennd napisał/a: | Niekiedy jednak oplaca się przeplacić za markę , tak najeżdzacie na Opla ale gdyby nie jego zaplecze techniczne i inżynieryjne nie było niezawodnych Chevroletów |
Chevrolet (przynajmniej mój) = Daewoo. Spytaj jak się mają użytkownicy Lanosa, Matizów, Espero i Nexii
hennd - 2013-12-18, 22:18
cyt:"Lanos debiutował w 1997 roku. Nadwozie tego pojazdu zaprojektował sam Giorgio Giugaro z Ital Design. Reszta samochodu ma solidne korzenie pochodzące z General Motors. Całe podwozie i układ napędowy pochodzi z Nexii, a ta z kolei to przecież kontynuacja Opla Kadetta E. Silniki Lanosa pochodzą też z Opla, zostały jednak nieco przekonstruowane. Zmniejszono ich głośność i ulepszono przebieg momentu obrotowego. Dokonano tego poprzez zwiększenie sztywności kadłuba, przekonstruowanie głowicy w większej 16-zaworowej jednostce 1.6, a także poprzez dopracowanie układów sterujących. Jedynie silnik 1.5 l
pozostał jednostką bez ingerencji Koreańczyków.
W latach motoryzacyjnej prosperity w Polsce ten model auta był najchętniej kupowany w swojej klasie. Niestety, wraz z załamaniem rynku przyszły gorsze czasy dla Daewoo-FSO, w tym także dla Lanosa."
A może Daewoo było oparte na konstrukcji wieśvagena
ryjek - 2013-12-19, 09:37
chevy_power napisał/a: | hennd napisał/a: | Niekiedy jednak oplaca się przeplacić za markę , tak najeżdzacie na Opla ale gdyby nie jego zaplecze techniczne i inżynieryjne nie było niezawodnych Chevroletów |
Chevrolet (przynajmniej mój) = Daewoo. Spytaj jak się mają użytkownicy Lanosa, Matizów, Espero i Nexii |
Ja nie narzekam,tankuje i śmigam,a Ople więcej jezdzą na lawetach niż na swoich kołach
OPEL-był awaryjny,jest awaryjny i będzie awaryjny.Zobaczcie czy Niemcy kupują Ople?? NIE bo dla nich to jest syf i tyle,Corsa D ma akcję serwisową na maski bo korozja je zżera
gck01 - 2013-12-20, 10:39
nie ma co płakać. trzeba jeździć i cieszyć się. A co przyniosą kolejne lata na rynku tego najstarsi górale nie wiedzą. Jakby nasi na górze mieli trochę więcej oleju i ja.. to na Żeraniu już dawno by produkcja chevroletów szła. I dziś nie mielibyśmy takich rozterek co z naszymi furkami.
a ciekawe co by zrobił zarząd jak by sprzedaż wzrosła o 100 % w ciągu roku?
hennd - 2013-12-20, 21:54
"a ciekawe co by zrobił zarząd jak by sprzedaż wzrosła o 100 % w ciągu roku?"
tego bym się nie spodziewał , byłem dzisiaj w salonie KII oglądać Vengę alternatywa Corsy( z zewnątrz bardzo ładna fura w środku koszmarek) w luźnej rozmowie Pani Handlowiec powiedziała ,że Chevroletybyły całkiem przystępne samochody,ale to nie ich target i powiedziala,że po decyzji GM
podobno zostały zawrócone Statki z Cruzami do EU czyli liczą się z drastycznym spadkiem sprzedaży.
Co do Opla to GM dalej pompuje w niego niezła kasę zatrudniając od nowego roku do reklamy:
http://www.samar.pl/wiado...la?locale=pl_PL
Jak mówią zlośliwi Opla tylko stać na Kladię,ale dopiero po czterdziestce takie to premium
JohnnyBeGood - 2013-12-20, 23:03
Najbardziej wkurza zapowiedź, że będą megapromocje od stycznia 2014 r., a ja głupi kupiłem samochód we wrześniu (na pocieszenie chociaż instalacja LPG była za 1 zł). Istnieje jeszcze cień nadziei, że podciągną nas razem z Bułgarią i Rumunią pod Rosję, chociaż chevrolety tam sprzedawane bardziej przypominają ofertę salonów w USA, niż dotychczasową, która obowiązywała w Europie. Szkoda, że GM zrezygnował tak szybko (niestety nacisk Niemiec jest tutaj ewidentny), bo w Polsce chevrolety mogły śmiało wyprzeć we flotach skodę, która już stała się drogą marką i od dawna drogiego Opla... .
asamer - 2013-12-21, 16:03
Nie wiem na co liczycie, ale ja dostałem tydzień temu oficjalnego maila od Chevroleta, że w Polsce sprzedaż się zakończy. Chyba nie jedyny dostałem tego maila.
tomekrus - 2013-12-21, 23:36
hennd napisał/a: | "podobno zostały zawrócone Statki z Cruzami do EU"
|
szczerze sie z tego uśmiałem )))))
hennd - 2013-12-22, 12:49
Nie ma się z czego smiać, już w czerwcu była bardzo słaba sprzedaż Chevroleta w EU i stąd pewnie ta decyzja o wycofaniu z Europy:
http://www.mototok.pl/Che...dzo-slabo-a3313
A co do staków zawrócili staki które jechały do EU i przekierowali na bardzie chłonne rynki np do Indii:
A co do Opla jeżdzącego na lawetach byćmoże Insygnia sam widziałem .co di innych polecam najnowszy Raport usterkowości TUV 2014:
http://www.samar.pl/wiado...14?locale=pl_PL
Panowie Dealerzy wiedzieli o wycofaniu Chevroleta już w Czerwcu i stąd ta akcja z LPG za złotówkę i niech nie ściemniają,że walczą dalej, bo i tak dostaną niezle odszkodowania, a zapłacą za to wszystko nowi klienci GM niekoniecznie tylko Opla (bo to jest tylko mała lokalna marka) a Was wydymają bo i tak musicie u nich kupić części,które są droższe od Oplowskich bo są sciągane z Koreii prze USA do gównego magazynu Chevroleta bodajże w Holandii z odpowiednią marżą, sami wiecie ile się czeka na mała pierdułkę do Cruza w serwisie.
pozdrawiam myślenie nie boli
Meriath - 2013-12-23, 19:27
asamer napisał/a: | Nie wiem na co liczycie, ale ja dostałem tydzień temu oficjalnego maila od Chevroleta, że w Polsce sprzedaż się zakończy. Chyba nie jedyny dostałem tego maila. |
Ja dzisiaj dostałem list z Chevroleta, więc wszystko jest jak najbardziej prawdziwe. No cóż. Opla i tak nie kupię, więc niestety oznacza to pożegnanie się z marką GM przy wyborze nowego autka za kilka lat.
hennd - 2013-12-23, 21:36
Tak naprawdę problemem jest sam GM nie Opel ani Chevrolet firma jest nastawiona na jak największy zysk i jak najmniejsze koszty.
Niestety rynek europejski jest bardzo specyficzny i najbardziej wymagajacy na świecie gdzie prym wiadą samochody Wolsvagena, Forda Toyoty itp. co by o nioch nie mówić są to samochody optymalnie skrojone pod zachodniego odbiorcę, mają odpowiednie osiągi ,odpowiednią wagę, odpowieni moment obrotowy, a wygląd to kwestia marketingu (nissan juke-ludzia można wmówić wszystko) trwałość dzisiaj samochody sa robione pod firmy lisingowe na cztery lata i 150 tys km i wymiana na nowe na zachodzie nikomu to nie przeszkadza.
Chevrolet padl ofiarą nie Opla a konkurecji,która zarówno Chevroleta jak i opla pozostawia w tyle.
Tak naprawdę Opel jest w tym wypadku najwiekszą ofiarą bo z jednej strony jest bardzo drogi a zdrugiej strony bardzo przestarzały ineekonomiczny.
Stare Ople były dobre bazowaly na lokalnych rozwiązaniach i nieżle sobie radziły z konkurenncją , niestety GM zmusił Opla żeby w ramach oszczędności bazował na jego płytach podłogowych,które w Eurpoie sie nie sprawdzają.
Tak naprawdę Cruze to nie Astra j tylko Astra J to klon Cruza z jego najwiekszymi wadami
jego płyta podłogowa jest niedopracowana, samochody mają bardzo dużą nadwagę,kiepskie przyspieszenie i ogromne spalanie , nie mówiąc już o innych problemach z stukającycm zawieszeniem zarówno w Cruzie jaki Astrze J.
Stara Corsa miała płytę podłogową wspolną z Fiatem Punto na owe czasy było to skuteczne rozwiązanie,niestety dzisiaj w tej klasie sandarty wyznacza nowa Fiesta z którą obecna Corsa jak i nowe Aveo nie może pod kontem właściwości jezdnych konkurować, dlatego Opel chciał opracować z Peugeotem nową wspólną plytę podłogową na Europejski rynek, niestety wspólpraca nie wypaliła i nowa Corsa 2014 ma bazować na plycie podłogowej obecnego Aveo(unifikacja GM) która szału pod względem włąsciwości jezdnych na rynku europejskim nie zrobi.
Tak naprawdę GM robi przycięzale, małoekonomiczne samochody z kiepskimi osiągami i jak z tym nic nie zrobi to konkurencja im odjedzie ,radzę trochę wiecej poczytać a nie krytykować w czambuł:
http://www.ekonomia.rp.pl...Oplem-.html?p=2
mkmob - 2013-12-25, 11:28
Ceny używek polecą na zbity pysk, zawsze tak jest. Plus dla tych co będą dopiero chcieli kupić auta. W 2015 i 2016(resztki) będą sprzedawane za grosze co dodatkowo dobije rynek aut używanych.
|
|
|