To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Świece zapłonowe w Cruze

herodek - 2013-02-07, 14:20
Temat postu: Świece zapłonowe w Cruze
Panowie co ile km wymieniacie świece zapłonowe w CRUZE 1.8 LPG :?: Mi w serwisie powiedziano żeby wymieniać co 15 tys km.
endriu333 - 2013-02-07, 14:26

ja wymieniam u siebie co 30 tysięcy (tak zresztą jest w książce gwarancyjnej Cruz-a) - uprzedzając pytanie wkładam oryginalne GM a tak naprawdę są to świece NGK tyle że w pudełkach opieczętowanych GM - czy to robi różnicę nie wiem doprawdy:) - komplet w ASO kosztuje coś koło 120zł - może drogo ale według moich gazowników lepsze takie niż wynalazki z 4 elektrodami czy jak je tam zwał no i przy okazji autko na gwarancji więc lepiej nie drażnić ASO ;)
etac - 2013-02-07, 16:47

endriu333 napisał/a:
ja wymieniam u siebie co 30 tysięcy (tak zresztą jest w książce gwarancyjnej Cruz-a) - uprzedzając pytanie wkładam oryginalne GM a tak naprawdę są to świece NGK tyle że w pudełkach opieczętowanych GM - czy to robi różnicę nie wiem doprawdy:) - komplet w ASO kosztuje coś koło 120zł - może drogo ale według moich gazowników lepsze takie niż wynalazki z 4 elektrodami czy jak je tam zwał no i przy okazji autko na gwarancji więc lepiej nie drażnić ASO ;)


Tylko inne wartosci jakosciowe, miejsce produkcji takie same.

mwadon - 2013-02-07, 21:18

Jestem już po 2 przeglądzie (15 i 30 tys.). W ASO wymienili świece dopiero przy drugim przeglądzie. Mam 1.8 z LPG.
trojan - 2013-04-20, 20:46

Właśnie jak to jest z tymi świecami, bo jetem po pierwszym przeglądzie (15tys.) i ich nie wymienili ani też filtra powietrza. Gaz montowany fabrycznie, w książce gwarancyjnej i instrukcji gazu czakram w dodatkowych zalecaniach jest napisane: "Niezbędnymi warunkami prawidłowej i efektywnej pracy samochodu z zamontowaną instalacją gazową są:
-...
-wymiana świec zapłonowych co 10-15 tys.
-systematyczna wymiana wkładu filtra powietrza co 10-15 tys."
Czy ktoś miał z Was wymieniane na pierwszym przeglądzie oprócz przedmówców?
Czy uważacie że powinni to wymienić?(pytam ze względu że mam serwis w leasingu i tak płace niezależnie co mi tam wymienią więc w tej sytuacji bym oczekiwał aby wymienili wszystko co trzeba)

endriu333 - 2013-04-22, 20:44

kolego a GM twierdzi że co 30 tysięcy trzeba zmieniać świece - jakby nie było to GM a nie Czakram wyprodukował autko i to są tylko ich zalecenia......GM "dostosował" to auto do gazu i jeśli by doszli do wniosku że co 15 tysięcy trzeba zmieniać to tak by napisali..... a że tego nie zrobili to nie masz się czym martwić i niepotrzebnie wydawać kaskę.
user_02 - 2013-04-24, 18:41

endriu333 napisał/a:
kolego a GM twierdzi że co 30 tysięcy trzeba zmieniać świece - jakby nie było to GM a nie Czakram wyprodukował autko i to są tylko ich zalecenia......GM "dostosował" to auto do gazu i jeśli by doszli do wniosku że co 15 tysięcy trzeba zmieniać to tak by napisali..... a że tego nie zrobili to nie masz się czym martwić i niepotrzebnie wydawać kaskę.

Generalnie panuje zasada, że świece (i chyba też przewody), na gazie zmienia się dwa razy częściej. Jest to zalecane dlatego że gaz, nie "wybacza wad" układu zapłonowego, czyli jakieś usterki prędzej wyjdą na gazie niż noPb, dodatkowo LPG spala się w wyższej temperaturze niż benzyna, więc świece mają gorsze warunki pracy.


W instrukcji samochodu, ZTCP nie spotkałem się żeby producent pisał coś o LPG, więc lepiej sugerować się producentem instalacji.

Moim zdaniem, przy tym co zaoszczędzimy przy jeździe na LPG, to nie warto oszczędzać na takich "banałach" jak świece, bo ten koszt zwróci się nam przy najbliższych kilku tankowaniach :-)

lukaszwojtakows - 2013-07-23, 22:29
Temat postu: Świece Zapłonowe
chcę wymienić świece w Cruze 1.6 benyzna 113 km 2009 r.
czy wystarczą z 1 elektrodą np z NGK ?widzę , że są również z 4 elektrodami....

co proponujecie ? jaka jets różnica?

huri_khan - 2013-07-23, 22:33

lukaszwojtakows napisał/a:
jaka jets różnica?


W cenie :)
Nie daj się nabrać na opowieści typu łatwiejsze uruchamianie, czy lepsze spalanie.

Karlos - 2013-11-15, 13:44
Temat postu: Świece zapłonowe w Cruze
Ciekawy temat, jak poprawić dynamikę i zmniejszyć zużycie paliwa w silniku 1.8. http://www.cruzetalk.com/...eas-please.html
W skrócie, fabrycznie stosowane przez GM w silnikach 1.8 świece mają szczelinę 0,025-0,028. Zwiększenie do poziomu 0,035 daje wyczuwalną różnicę w dynamice, lepsze spalanie benzyny.
Pytanie tylko, czy w przypadku LPG, tak duża szczelina nie będzie powodować problemów.

Anonymous - 2013-11-15, 13:55

Karlos napisał/a:
0,025-0,028

Tak dla pewności dodam tyko, że są to wymiary w calach

Karlos - 2013-11-15, 15:47

Jest też ewentualność, że rynek europejski miał inne wymagania, bądź w 2013 roku to poprawiono. Posiada ktoś tego typu informacje?
C77 - 2013-11-16, 00:00

Szczelina dla Cruze 1.8 w świecy zapłonowej powinna zawierać się w przedziale od 0,8 do 1,1 mm (0,031-0,042)
(w zależności od konkretnej świecy),
czyli to 0,035 cala to coś normalnego, wręcz właściwego, a nie jakiś tuning :-)

Karlos - 2013-11-16, 20:51

C77 napisał/a:
Szczelina dla Cruze 1.8 w świecy zapłonowej powinna zawierać się w przedziale od 0,8 do 1,1 mm (0,031-0,042)
(w zależności od konkretnej świecy),
czyli to 0,035 cala to coś normalnego, wręcz właściwego, a nie jakiś tuning :-)

A włożenie filtra bawełnianego K&N to tuning? :-)
Za mała szczelina była w seryjnie montowanych świecach w hameryce, więc dla nich zwiększenie szczeliny i wymiana filtra powietrza była skutecznym sposobem na poprawienie osiągów silnika 1.8.
Podobna dolegliwość dotyczyła jednostki 1.4T.

C77 - 2013-11-16, 22:07

Karlos, bo hamerykańce to partacze na maxa :-) to że fabrycznie nie potrafią dobrać właściwego ustawienia to pikuś ;-)
akcje z odpadającą kierownicą, czy płonącymi Cruzakami zdarzyły się tylko u nich :-)
a takich numerów jest od groma, wiem bo jestem moderatorem na międzynarodowym forum Cruze i nie jedno już przez lata o tym czytałem :mrgreen:

A jeden z lepszych numerów w ich wykonaniu to wersja ECO,
w swoim czasie hamerykańce uznały że odchudzą zwykłego Cruzaka na maxa w celu poprawienia ekonomi spalania.
W tym celu wywalili kilkadziesiąt elementów z wyposażenia które uznali za zbędne!
efekt jest m.in taki, że we wszystkich ECO dochodzi do ewaporacji płynu chłodniczego w kabinie pasażerskiej :twisted:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group