To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Tuning - K&N - Sportowy filtr powietrza

Karlos - 2013-11-02, 22:48

Na marginesie od wczoraj używam filtra powietrza K&N. Sprawia wrażenie lepiej reagować na pedał gazu, odczuwalne podczas ruszania. Dokładną zmianę oceni zaplanowany na następny piątek pomiar na hamowni.
mario78 - 2013-11-13, 15:20

Karlos napisał/a:
Na marginesie od wczoraj używam filtra powietrza K&N. Sprawia wrażenie lepiej reagować na pedał gazu, odczuwalne podczas ruszania. Dokładną zmianę oceni zaplanowany na następny piątek pomiar na hamowni.


Karlos gdzie jedziesz na hamownię i ile chcą za pomiar? Jak będziesz miał wykres to wrzuć tutaj ;-) .

Krzysiek_81 - 2013-11-13, 15:41

Podpisuję się pod prośbą, zadowolonych użytkowników 2.0VCDi nie brakuje, a z modyfikacji 1.8 to tylko podtlenek LPG ;) . Sam żałuję, że w mojej budzie nie siedzi jakaś mocniejsza benzyna, np. jak w Chervolecie SSR :mrgreen:
C77 - 2013-11-13, 20:06

Karlos zauważyłeś jakąś różnicę w pracy silnika na wolnych obrotach po zamontowaniu filtra K&N?

Karlos napisał/a:
Dokładną zmianę oceni zaplanowany na następny piątek pomiar na hamowni


Nie chcę rozczarowywać, ale nie wykaże więcej niż 1-2 KM,
bo tyle wykazuje w 1.8 w zależności czy karmiony niemieckim czy czeskim paliwem :-)

Nie zapomnij wpierw zmierzyć osiągów bez K&N, a dopiero później po jego instalacji,
aby mieć konkretne dane do porównania.

XaRaDaS - 2013-11-13, 20:58

Pewnie żadnych zmian nie uświadczył :D i tylko wywalił kasę niepotrzebnie :lol:
Lucas13w - 2013-11-13, 21:04

Od roku używam w moim aucie, silnik praktycznie podobny i różnica jak dla mnie nie odczuwalna. Może delikatnie z niskich obrotów lepiej sięzbiera ale to chyba bardziej w głowie siedzi. :D
Plus taki że co 80 tyś km filtr wymaga czyszczenia specjalnym środkiem, cena ok 50zł.
Dźwięk silnika na wyższych obrotach odrobinę inny :P

Karlos - 2013-11-13, 21:10

mario78, pomiar na hamowni ma być grzecznościowy. Przynajmniej zapowiada się bez kosztów. Mam nadzieję, że uda mi się wykonać przynajmniej 3 pomiary, LPG, Pb k&n i Pb filtr fabryczny Mann. Wykresami się podzielę.

C77, nie widzę różnicy w pracy silnika na wolnych obrotach. I nie rozczaruje się, jeżeli hamownia wykaże przyrost na sugerowanym przez Ciebie poziomie. Subiektywnie łatwiej jest ruszyć autem. Wykres na jednym z zagranicznych forów prezentuje +9Nm w dolnym zakresie i +5 KM. Może to prawda, może uległem temu wykresowi.
Na pewno przed badaniem będę musiał na benzynie w trasę ruszyć, co by odmulić autko.

Karlos - 2013-11-13, 21:19

XaRaDaS napisał/a:
Pewnie żadnych zmian nie uświadczył :D i tylko wywalił kasę niepotrzebnie :lol:

Zmiany potwierdzi badanie na hamowni. Teraz możemy sobie gdybać.
A wydatek 140 zł + koszt biletów lotniczych do CA i z powrotem. Może faktycznie, to niepotrzebne wywalenie kasy. Ale, jak się specjalnie po filtr leci... ;)

XaRaDaS - 2013-11-13, 22:00

Karlos napisał/a:
XaRaDaS napisał/a:
Pewnie żadnych zmian nie uświadczył :D i tylko wywalił kasę niepotrzebnie :lol:

Zmiany potwierdzi badanie na hamowni. Teraz możemy sobie gdybać.
A wydatek 140 zł + koszt biletów lotniczych do CA i z powrotem. Może faktycznie, to niepotrzebne wywalenie kasy. Ale, jak się specjalnie po filtr leci... ;)


Nie powiem, ale też się kiedyś zastanawiałem nad "lepszym" filtrem i jednak odpuściłem, cena kompletnie nie adekwatna do przyrostu mocy, a zastanawiałem się nad stożkowym :mrgreen: czyli dodatkowo droższym i z przeróbkami ;)

Karlos - 2013-11-13, 22:22

Gdyby nie możliwość zakupu za oceanem, też bym odpuścił. Na aukcjach w Polsce cenią się po 220zł. Z drugiej strony, ile wydałbym na zwykłe filtry przez następne 10 lat? A tu zakładam, że nawet co 50 tys. km. (producent zaleca przy eksploatacji w trasie co 80 tys. km.) czyszczenie, czyli jeszcze koszt 53 zł zestawu oliwki i płynu do mycia. I co ważne dla mnie, nie ma potrzeby przerabiania czegokolwiek.
Ja nikogo nie namawiam do kupna. Moderator zmodyfikował mój post z innego tematu tworząc nowy i wygląda jak promocja produktu. A faktycznie chciałem podzielić się z Wami doświadczeniem, a temat filtrów bawełnianych jest intrygujący.

C77 - 2013-11-13, 22:37

XaRaDaS, przestań się zastanawiać nad stożkowym bo to jeszcze mniej daje a kosztuje wiecej,
jeśli już to tylko wkład K&N w fabryczne miejsce filtra powietrza.

Lucas13w napisał/a:
Może delikatnie z niskich obrotów lepiej się zbiera ale to chyba bardziej w głowie siedzi.

Karlos napisał/a:
Subiektywnie łatwiej jest ruszyć autem


O to, to, to! Właśnie to chyba tylko da się odczuć jeśli już :-)

Karlos napisał/a:
Wykres na jednym z zagranicznych forów prezentuje +9Nm w dolnym zakresie i +5 KM. Może to prawda, może uległem temu wykresowi.


A to na pewno dotyczyło Cruze 1.8?

Nie chciałem o tym pisać, żeby nikogo nie zrażac przed testami praktycznymi,
ale pamiętam że dawno temu trafiłem na wypowiedzi nt. K&N w Cruze przedstawiane na ukraińskim i rosyjskim forum gdzie wyniki były dość zaskakujące.
Tzn. nieoczekiwanie okazało, się że nieznacznie lepsze parametry uzyskiwane były przy filtrach fabrycznych, a gorsze po zmianie na K&N :shock:

Karlos napisał/a:
Ja nikogo nie namawiam do kupna. Moderator zmodyfikował mój post z innego tematu tworząc nowy i wygląda jak promocja produktu. A faktycznie chciałem podzielić się z Wami doświadczeniem, a temat filtrów bawełnianych jest intrygujący.


Tak, zgadza się.
Na naszym forum jeszcze takiego tematu nie było, więc sam się cieszę,
że w końcu powstał i można podyskutować o tym w gronie Polaków :-)

Karlos - 2013-11-14, 09:14

http://www.knfilters.com/news/news.aspx?id=3983 - Cruze 1.8 + filtr stożkowy K&N. Możliwe, że przyrost mocy i momentu, o którym pisałem wcześniej zaczerpnięty był właśnie z tego materiału.
C77 napisał/a:

Nie chciałem o tym pisać, żeby nikogo nie zrażac przed testami praktycznymi,
ale pamiętam że dawno temu trafiłem na wypowiedzi nt. K&N w Cruze przedstawiane na ukraińskim i rosyjskim forum gdzie wyniki były dość zaskakujące.
Tzn. nieoczekiwanie okazało, się że nieznacznie lepsze parametry uzyskiwane były przy filtrach fabrycznych, a gorsze po zmianie na K&N :shock:

Podaj źródło. Jeżeli moje pomiary potwierdzą pogorszenie osiągów auta, nota dyplomatyczna zostanie wysłana do prezesów K&N. Przynajmniej, aby zwrócili części kosztów np. za bilety lotnicze ;-)
Przyznaj, że gorszy wynik byłby wielką plamą na koszuli K&N. W końcu w branży wyścigowej filtry te są powszechnie stosowane.

Z drugiej strony kto z nas jest w stanie użytkując auto zauważyć różnice pomiędzy 176Nm, a 180Nm bądź 141KM, a 143KM? A zadowolenie w użytkowania czegoś nie fabrycznego z korzeniami sportowymi - bezcenne :mrgreen: .

Nawiasem - grono moich znajomych posiadających quady używa filtrów bawełnianych zamiast papierówek z powodu większej odporności na wilgoć.

Anonymous - 2013-11-14, 09:28

Też przeglądałem informację na temat filtrów stożkowych i wkładek (bawełnianych). O ile filtry stożkowe ciężko jest prawidłowo dobrać i zamontować w samochodzie bez użycia hamowni - żeby zyskać moc, a nie stracić ;) to wkładki są łatwiejsze do opanowania.
Jednak przyrosty mocy podawane w necie są różne i rzeczywiście czasami ujemne. Najprawdopodobniej może chodzić o to, że ilość powietrza dopływającego do silnika jest inna niż sterownik silnika może przewidzieć. Zapewne w tym wypadku można zwiększyć moc poprzez "doregulowanie" sterownika silnika pod nowe warunki pracy.

Kolega kupił niedawno wkładkę k&n do dizla (mercedes). Powiedział, że nie zauważył żadnych zmian w dynamice auta, ale (jego zdaniem) silnik mniej kopci, poprzez większą ilość powietrza którą sinik otrzymuje. Ile w tym prawdy - nie wiem

XaRaDaS - 2013-11-14, 10:15

C77 napisał/a:
XaRaDaS, przestań się zastanawiać nad stożkowym bo to jeszcze mniej daje a kosztuje wiecej,
jeśli już to tylko wkład K&N w fabryczne miejsce filtra powietrza.


Pisałem, że się zastanawiałem i to akurat było nie do laczka, ale do lanosa :D Także zastanawiałem się nad K&N zwykłym wkładem, ale jak porównałem ceny to odpuściłem :-P w granicach 150 zł. K&N a 20 zł. zwykłe ;)

Karlos - 2013-11-22, 21:56

Jestem po zabawie na hamowni. Przyznam, że emocjonowałem się, jakbym miał 20 lat. Oczywiście emocje pozytywne, w końcu każdy z nas miał w życiu okres, kiedy chciał być mechanikiem ;) .
Udało mi się wykonać 3 pomiary, na filtrze bawełnianym benzyna vs LPG oraz benzyna na filtrze papierowym (fabrycznym). Hamownia marki MAHA, z granicą tolerancji błędu +/-2%. Opony zimowe, ciśnienie 2,8 Pa (na czas pomiaru), większa obliczeniowa strata mocy, zamiast większa moc na kołach. Sumarycznie jednak nie powinno odbiegać od pomiarów na oponach letnich.
Z chęcią zapoznam się z pomiarami kolegów ze wschodu, o których C77 pisał.
Tylko jak tu wrzucić wykresy? Może mario78 wrzucisz? Ja Ci je podeślę na skrzynkę mailową.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group