To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Tuning - 2.0 VCDI Chip tuning

grzeziel - 2013-11-07, 11:06
Temat postu: 2.0 VCDI Chip tuning
Witam - zakładam ten temat NIE po to by dywagować co jest TEORETYCZNIE lepsze.
Interesują mnie tylko opinie ludzi którzy dokonali modyfikacji dokładnie w tym silniku.
Napiszcie co zrobiliście, w jakim warsztacie, jakie są efekty. Praktyczne Wady-Zalety konkretnych rozwiązań.

big_adi - 2013-12-15, 16:25

V-tech odział Gdynia

cena 1000zł (po znajomości), normalnie ok.1300-1500

Podniesienie momentu obrotowego o 50Nm a koni o 40

Wszystko na plus, zero minusów

mario78 - 2013-12-15, 20:27

V-tech pisze :arrow: Program +31KM +80Nm, box +23KM +70Nm :arrow: V-tech tuning , ale wiadomo to przybliżone dane.
big_adi - 2013-12-16, 21:31

nie patrz co pisza. Mi poprawiali program 3 razy. Pierwszy raz lipa, drugi raz ok. Dostalem go na 2tyg na testy, potem 3 poprawka i ok.

ale miałem 180KM a jak pozbyłem się filtra DPF to zyskałem jeszcze mocy, teraz mam ok.190 dokładnie nie wiem,ale czuje,ze jest wiecej niz 180.

milyjarek - 2013-12-16, 22:04

A jak ze spalaniem po takim zabiegu? Proszę o info szczególnie jak jest z jazdą w trasie.
Komierowski - 2014-01-08, 22:21

Witaj Milyjarek,
Moja Epica jest fabrycznie tuningowana,turbo z zmienna powierzchni lopatek turbiny,pozwala uzyskiwac duzy moment juz zaraz po wolnych obrotach,oraz program do silnika.
Efekt jak sie jedzie bardzo powoli i na tempomacie sprawdzone w wielu przypoadkach to zuzycie paliwa jest wrecz niewiarygodne.Jazda 70km/h na tempomacie mozna zjechac do 4.4l na 100km,90km/h do 4.9l na 100km oraz powyzej 100km/h do 130km/h przy jedzie na autostradzie bez wyprzedzan do 5.5 l do 5.9ll na 100km przejechanych dalej 140km/h do 160km/h rowniez bez wyprzedzan (niemcy) od 6l do 7l.I powyzej 160km/h koniec ekonomi do 180km/h to okolo 8l i 200km/h w granicach 10l na 100km przejechanych.
Te wszystkie predkosci izuzycie uzyskano tylko przy jezdzie na tempomacie i bez zadnego wyprzedzania.Przy 200km/h jak sie zacznie wyprzedzac i hamowac i gaz potrafi dojsc zuzycie do 12l diesla na 100km. podobnie wyglada na nizszych predkoscioach i tak jazda rozrywkowa przy 160km/h hamowanie gaz ucieczka hamowanie to odrazu wskakuje na 8lna 100km.
Przy nizszych predkosciach w Szwecji niema problemu w uzyskiwaniu takich oszczednoisci paliwa gdyz auta snuja sie jak ...po gaciach zpredkoscia 70km/h lub 90km/h i 110km/h do max 120km/h.
Wyprobowalem na wszystkie mozliwe sposby.Zadnych zmian na silniku nie zauwzylem oleju wogole nie bierze a juz ma 124000km.Moze opony przednie maja wieksze zuycie niz tylnie.
Pzdr.Chepicka 215.

michal2209 - 2015-09-18, 08:40
Temat postu: chip tuning polecam
Taka ciekawostka:
- usunięcie sprawnego DPF nie zwiększy mocy,(potwierdzone testami na hamowni)
- chip tuning nie wpływa bezpośrednio na spalanie, jednak jeśli będziemy korzystać z dodatkowych koni - samochód spali więcej(u mnie DPF-off 170KM 389NM przy 2200obr/min spalanie 6 trasa / 8 miasto rekordowy odczyt s komputera 4,6l/100)

mario78 - 2015-09-18, 13:16

michal2209 gdzie robiłeś chipa?
KonradMaster - 2016-03-11, 08:47

Witam,
Panowie czy możecie polecić jakiś dobry i sprawdzony zakład, gdzie zrobią chip tuning bez większych problemów? Interesuje mnie najlepiej okolica Łodzi, ogólnie województwo łódzkie, ewentualnie Warszawa.
Czy należałoby przy tym usunąć także DPF, żeby uzyskać lepszy efekt?

U nas w Bełchatowie są niby tacy co się w to bawią, ale różne opinie o nich chodzą. Wolę więc jechać gdzieś dalej do sprawdzonego zakładu, żeby zrobili to porządnie i bez żadnych problemów.

Gwidon1701 - 2016-07-02, 14:06

Panowie mam pytanie czym się rożni silnik 2. 0 vcdi 150 KM z Epici od 2.0 VCDI 163 KM z Cruza ? Bo z tego ci widzę to w Cruzach bez problemu robią po 200 KM i ponad 430 NM , A W EPICE OKOŁO 190 KM 390 NM .
KonradMaster - 2016-07-02, 16:30

Gwidon1701, z tego co wiem, to w wersji 150 KM jest sterownik Boscha, a w wersji 163 KM jest ECU Delphi. Więcej różnic nie znam.
Gwidon1701 - 2016-07-03, 17:35

Ok dzięki za odpowiedź .
KonradMaster - 2016-07-28, 07:40

Jestem świeżo po ogarnięciu auta w firmie "AUTRONIK" Andrzej Balicki w Bełchatowie.

Zrobione zostało:
*wyrzucenie chwasta (DPF)
*zaślepienie EGR
*Chip poprzez przeprogramowanie ECU (bez żadnych BOXów)

Auto ma teraz 180KM i 370 NM - zmierzone na hamowni. Na początku miało zrobione 190KM i 390NM, ale przy wciśnięciu pedału gazu nawet na niższych obrotach kopciło jak stary diesel z kończącą się turbiną, a to nie o to chodzi. Podejrzewam, że po prostu wtryskiwacze za dużo paliwa podawały. Dlatego P. Andrzej zszedł z mocą i momentem obrotowym i teraz do 4 tysięcy obrotów nie ma żadnej różnicy po wycięciu DPFa w "wydychanym powietrzu", przynajmniej wizualnie. Auto wydala czysty biały dymek. Dopiero powyżej tych 4 tys. obr/min puści czarny kłąb dymu, ale to tylko tak przez pierwszą sekundę, później jest ok. Wszystkie czujniki pozostały nienaruszone i co ważne ECU nie wypluwa żadnych błędów odnośnie DPFa i tych czujników EGT, czy ciśnienia, na deskę rozdzielczą. Reaguje natomiast na inne usterki. Wypiąłem dla przykładu wtykę przepływomierza i błąd od razu wyrzuciło, więc wszystko zostało zrobione profesjonalnie.

Odnośnie wrażeń z jazdy...
Po zwiększeniu mocy i momentu obrotowego, czuć dużą różnicę podczas przyspieszania, jeśli auto wkręcę na ponad 2,5 tys. obrotów. Ale to nie o to chodziło. Najważniejsze, że silnik zrobił się teraz bardziej elastyczny i ciągnie już od samego dołu. Po prostu tak jakby turbo dziura się zmniejszyła.
Ponad to wszystko, jeszcze ważniejsze dla mnie jest to, że nie muszę się martwić o to, iż po przejechaniu 50 km do miejsca docelowego, włączy mi się wypalanie tego chwasta i będę zmuszony jeździć bez celu przez kolejne 20km z ryzykiem przelania się oleju napędowego do miski olejowej.

Jeszcze odnośnie spalania...
Zrobiłem wczoraj kilkaset km i możecie mi nie wierzyć, ale średnie spalanie spadło o ok. 0,4l/100km w porównaniu do spalania zaobserwowanego przed tymi zabiegami. Sprawdzone nie za pomocą komputera pokładowego, ale z rzeczywistym stanem paliwa w baku. Moim zdaniem jest możliwe dzięki temu, że po prostu sprawność silnika się zwiększyła, dzięki czemu przy wykorzystaniu tej samej mocy co poprzednio, auto spala teraz mniej paliwa. Oczywiście nie katowałem auta i nie jechałem po 200km/h. Podejrzewam, że gdybym tak zrobił spalanie byłoby większe niż poprzednio z racji uzyskiwania większej mocy.

Podsumowując, dla mnie są to same plusy, żadnych minusów, nawet ten czarny dymek wytwarzany przy obrotach bliskich limitera nie jest dla mnie żadnym minusem, no bo jak często jeździmy na maksymalnych obrotach? Przyjemność ta kosztowała w tej firmie, moim zdaniem, skromne 1100 zł (3 usługi: DPF-off, EGR-off, CT).
Dla porównania w "Kreatorze Mocy" w Warszawie za samo usunięcie DPFa i CT powiedzieli mi 1600 zł.

lukaszbozyk - 2016-08-02, 09:26

Mi w kreatorze krzyczeli 1500, to nawet opłaca mi się z Warszawy do tego Bełchatowa jechać za taką cenę.
KonradMaster - 2016-08-02, 11:13

lukaszbozyk, no to widać, że można z nimi negocjować cenę. Mi dokładnie powiedzieli tak: wycięcie DPF'a - 900 zł, CT - 1400 zł. Ale jeśli zrobię to za jednym razem to wtedy CT kosztuje połowę normalnej ceny, czyli 700 zł. Daje to razem kwotę 1600 zł.

P. Andrzej z Bełchatowa zrobił mi wszystko w ciągu jednej doby (zostawiłem auto ok. godz. 16 jednego dnia, następnego odebrałem gotowe przed 16 razem z pomiarami z hamowni i paragonem), nie musiałem jeździć na żadne poprawki, przynajmniej jak dotąd. Z tym, że on gdzieś tam pracuje, a ta firma to jest dla niego "dodatek", więc najlepiej zadzwonić i po prostu dogadać się z nim. Jeśli coś to zawsze w jakiejś sprawie mogę do niego podjechać i pomóc coś ustalić. Podobno moją Epicę robił pierwszy raz (nie zdziwiłem się, w końcu mało ich jeździ, a w dieslu jeszcze mniej), ale za to zrobił już setki Opli w dieslu, więc wcale się nie obawiał tego silnika i sterownika. Zobaczymy jak będzie zimą. Na razie od tych modyfikacji zrobiłem już grubo przeszło tysiąc km i jest wszystko w jak najlepszym porządku, ba, jest nawet o niebo lepiej bez tego filtra - zapychacza i z większą mocą pod pedałem gazu. Do tego niższe spalanie to już w ogóle bajka, a auto kręcąc się do 4k obrotów/min wcale nie kopci, jak podobno u niektórych, po wycięciu DPF'a. Czasem mam wrażenie, że na forach wypowiadają się ludzie, którzy nigdy nie jeździli autem po wycięciu DPF'a, ale są wielkimi fachowcami, z tak dużym doświadczeniem, że głowa mała...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group