To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Wymiana akumulatora

Miromat - 2013-11-05, 20:19
Temat postu: Wymiana akumulatora
Mój Lacetti ma już 7 lat i ciągle oryginalny akumulator. Działa jeszcze nieźle, ale nie chciałbym być w zimie niemile zaskoczony. Tym bardziej, że będzie to pierwsza zima, gdy w ciągu dnia będzie stał na dworzu (poprzednio miałem w pracy ogrzewany garaż). Planuję więc wymianę akumulatora. Jakie akumulatory macie w swoich autach? Oryginalny jest dość specyficzny - nie ma takiej typowej dla akumulatorów podstawy. Czy takie z podstawą mieszczą się w miejsce dla niego przeznaczone?
zbyg - 2013-11-05, 20:27

Ja w Lanosie 1,5 wymieniłem na podobny, pasujący Centry. Miał troszkę większą pojemność (62Ah zamiast 55), i większy prąd rozruchowy. Nie miał objawów niedoładowania, a na mrozie ładnie kręcił. W Lacetti aku wymieniał poprzedni właściciel, nawet nie wiem jakiej jest pojemności i jakiej firmy.
Miromat - 2013-12-13, 10:21

No i kupiłem oryginalny akumulator do Lacetti, dokładnie taki sam jak fabryczny. Producentem jest Delkor, a sygnowany jest marką Daewoo. Znalazłem w Lublinie. Byłem tam niedawno służbowo, więc przy okazji zrobiłem zakup. Oby działał co najmniej tyle co fabryczny.
lalibre - 2014-01-21, 12:05

Witam,

Mam pytanie odnośnie komputera w lacetti.

Jeżeli wyjmę akumulator do ładowania to czy będę musiał kalibrować samochód ( ustawianie biegu jałowego itp ) oczywiście wiadomo że licznik dzienny km i radio się zresetuje..

czaki163 - 2014-01-21, 22:35

Będziesz musiał. Generalnie możesz podłączyć akumulator o małej pojemności i po odpięciu klem nic nie powinno się skasować.

Na przykład taki....


lalibre - 2014-01-21, 22:44

Hmm znalazłem właśnie na tym forum podobny wątek i tam zostało napisane że tylko radio i przebieg a,b się zerują. To jak to jest?
czaki163 - 2014-01-21, 22:52

Być może jestem w błędzie ale generalnie w autach, które posiadałem trzeba było zrobić auto adaptację.
lalibre - 2014-01-21, 23:00

A jak to wygląda w Lacetti?... I jak rozpoznać że trzeba to ustawić?
Miromat - 2014-01-31, 20:09

Gdy wymieniałem akumulator mój Lacetti pół dnia stał bez akumulatora. Po założeniu nowego ze zdziwieniem stwierdziłem, że nic się nie wykasowało - radio (fabryczne) nie zgubiło programów, licznik dzienny tez nie zresetował się.
Anonymous - 2014-01-31, 21:08

Miromat napisał/a:
nic się nie wykasowało - radio (fabryczne) nie zgubiło programów, licznik dzienny tez nie zresetował się.


Jeśli tak jest we wszystkich, to dobrze wiedzieć :)
Ja swojego jeszcze nie odłączałem

kazik111267 - 2014-02-01, 16:35

U mnie ( lacetti 1,8 ) po odłączeniu i ponownym podłączeniu radio i kilometry licznika nie skasowały sie.
Lacetti2005 - 2014-02-02, 00:10

Tylko zegar się kasuje. A czasami nawet warto odłączyć akumulator dla podładowania. Jeżeli jest klima to trzeba przeprowadzić naukę biegu jałowego.
kazik111267 - 2014-02-02, 12:29

Lacetti2005 napisał/a:
Jeżeli jest klima to trzeba przeprowadzić naukę biegu jałowego.

Cos wiecej bo nie "kumam'

Lacetti2005 - 2014-02-02, 19:05

:lol: U mnie po odłączeniu akumulatora zeruje się tylko zegar.
Przynajmniej dwa razy w roku odłączam akumulator w celu podładowania.
Za każdym razem po odłączeniu akumulatora trzeba przeprowadzić tzw. przyuczenie do trybu pracy biegu jałowego

• Włącz zapłon (zał.) na 5 sek
• Wyłącz zapłon (wył.) na 5 sek
• Włącz zapłon (zał.) na 5 sek
Uruchom silnik
• Rozgrzej silnik (bez dodawania gazu) do momentu włączenia dmuchawy na chłodnicy
• Przełącz na A/C (zał.) na 10 sek
• Przełącz na A/C (wył.) na 10 sek
• Wyłącz zapłon – procedura jest zakończona

kazik111267 - 2014-02-03, 11:56

Robimy to na zimnym ,ciepłym silniku -czy obojętnie ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group