To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - CRUZE 1.8 LPG

Karlos - 2016-03-28, 22:08

JohnnyBeGood napisał/a:

To jakaś ściema ze strony ASO. :shock: Gwarancja nie obejmuje jedynie elementów eksploatacyjnych. Zadzwoń najpierw do Czakramu i to ustal, bo z karty gwarancyjnej nic takiego nie wynika, reduktor to nie membrana, czy filtr.

Napisałem zbyt lakonicznie, bądź tak, jak zapamiętałem z serwisu.
Gwarancja nie dotyczy membrany reduktora, więc przypuszczam, że to właśnie membrana reduktora jest przyczyną problemów z zapalaniem.
Silnik dostaje gaz i benzynę do uruchomienia (na zimnym) i dopóki nie wypali paliwa ma problem z uruchomieniem - takie wyjaśnienie otrzymałem. Czy powodem tego jest zużyta membrana, nie mam pojęcia :) .

JohnnyBeGood - 2016-03-28, 22:56

Podejrzewam, że membrana nie kosztuje tyle ile cały reduktor.
Karlos napisał/a:
Silnik dostaje gaz i benzynę do uruchomienia (na zimnym) i dopóki nie wypali paliwa ma problem z uruchomieniem - takie wyjaśnienie otrzymałem. Czy powodem tego jest zużyta membrana, nie mam pojęcia

Też nie wiem, bo reduktor to element, w którym następuje rozprężanie gazu, więc skąd tu jednoczesne dostawanie gazu i benzyny (może ktoś z forumowiczów pomoże).
Na Twoim miejscu podjechałbym do sensownego serwisu LPG, który obsługuje BRC i tam ustalił co się naprawdę stało, bo to całe ich tłumaczenie nie trzyma się kupy. Wymiana membrany razem z robocizną nie powinna przekroczyć 200 zł.
Po "oryginalnym" montażu mojej instalacji w ASO, panowie z Czakramu pół dnia musieli wszystko poprawiać, stąd jestem sceptycznie nastawiony do oplowskich gazowników. :->

pablo1 - 2016-03-28, 23:17

Silnik dostaje tylko benzynę do uruchomienia i pracuje na benzynie do uzyskania temperatury przy której jest przełączanie na gaz. Co ma reduktor do zapalenia samochodu na benzynie. Po wyłączeniu silnika sterownik przełącza zasilanie na benzynę, po to by zapalić auto na pb. Wiec coś tutaj jest nie tak. Wyłącz instalacje i próbuj zapalić samochód . Jeśli będzie to samo to problem jest gdzie indziej. Chyba ze sterownik nie przełącza na benzynę po wyłączeniu silnika i zostaje na gazie , ale to byś wiedział na diodach.
Po wyłączeniu silnika powinna się palić czerwona dioda na gorze.
Dziwnie tłumaczenie ze membrana nie jest na gwarancji, czy nawet reduktor. To taka sama cześć jak każda inna .

JohnnyBeGood - 2016-03-29, 08:33

Cytat:
Dziwnie tłumaczenie ze membrana nie jest na gwarancji, czy nawet reduktor. To taka sama cześć jak każda inna .

Niestety, ale tak dobrze nie ma. :-(
Zgodnie z pkt 4 Warunków gwarancji: "Gwarancją nie są objęte materiały eksploatacyjne, które ulegają naturalnemu zużyciu z biegiem czasu np. filtr elektrozaworu, membrany reduktora, itp.".

Karlos - 2016-03-29, 21:07

Zgodnie z sugestią doradcy z ASO wczoraj jeździłem tylko na benzynie. Dziś rano bez problemu uruchomiłem auto. W drodze do pracy przełączyłem na gaz. Po 8 godzinach silnik nie chciał zapalić. Problem leży po stronie instalacji gazowej - to pewne.
W połowie kwietnia jestem umówiony w autoryzowanym warsztacie BRC. Poznam wtedy diagnozę i z pewnością dokończę na forum tę historię.

pablo1 - 2016-03-29, 21:52

To przynajmniej masz pewne ze układ benzynowy i elektryczny jest w porządku. Teraz diagnoza lpg. Ja bym stawiał na brak przełączania po zgaszeniu silnika z lpg na pb przez sterownik lpg.
Dragen - 2016-04-09, 09:43

Co polecilibyście zamontować Blue Box czy Stag4?
endriu333 - 2016-04-09, 09:56

Dedykowany do cruze jest BRC - ja osobiście polecałbym OMEGAS - ale z tego co napisałeś to wybrałbym STAG4 + co ważne wydajny parownik i szybkie wtryski ( np. barracuda)- aczkolwiek pamiętaj - oszczędzamy na LPG dopiero przy dystrybutorze - ja bym jednak na samej instalce nie oszczędzał.
Dragen - 2016-04-09, 10:02

endriu333 napisał/a:
ja bym jednak na samej instalce nie oszczędzał.


Dlatego chcę założyć tą "lepszą" instalację. Na forum LPG ludzie polecają mi właśnie STAG4 lub Blue Boxa. Przy czym bardziej skłaniaj mnie do Blue Boxa ponieważ jest młodszy i już dobrze przyjęty przez rynek. Ma dużą tendencję rozwojową.

berpa - 2016-04-09, 12:46

Masz silnik z opcją LPG czy bez? Ja mam bez LPG, dlatego zainwestuje w instalacje Vialle Liquid Si. Cena do Cruza ok. 3800 ( ale zależy od dodatków typu wlew gazu pod klapką wlewu benzyny ). Fajne w Vialle, że podobno nie wypala zaworów i, że jest bezobsługowa. Po instalacji nie ma juz żadnych regulacji ani pierniczenia się z filtrami. Po prostu tankujesz adapterem z filtrem, a filtr na pompie powinien wystarczyć do śmierci samochodu.
Karlos - 2016-04-21, 22:31

Kończąc rozpoczęty przeze mnie temat awarii, jestem po wymianie membrany w parowniku. Do tego diagnostyka i ustawianie mapy LPG. Koszt 200 zł. Przyznam, że jestem pod wrażeniem. Może to efekt "odbierania auta z naprawy" i moich oczekiwań, może po prostu złe poprzednie ustawienia, ale po poprawieniu parametrów instalacji (m. in. zmniejszenie dawki gazu o 10%) auto dostało nowego tchnienia.
Pozostała nadzieja, że pojeżdżę dłużej, aniżeli 42 tys. km bez awarii.

endriu333 - 2016-04-23, 06:38

Berpa pompa v Vialle wytrzymuje do 70kkm później koszt jej wymiany to do tysiąca ale jak podsumujesz przeglądy + parownik to wychodzi "podobnie"- ja mam omegasa bo wtedy vialle to była cena około 8-9tys...
JohnnyBeGood - 2016-04-23, 06:41

Karlos napisał/a:
Kończąc rozpoczęty przeze mnie temat awarii, jestem po wymianie membrany w parowniku.
A to jest materiał eksploatacyjny..
endriu333 - 2016-04-23, 06:55

Zgadza sie aczkolwiek 42kkm to trochę mało.ja na swoim zrobiłem juz 120kkm i po cichu liczę ze dociagne do 150kkm...
Karlos - 2016-04-23, 16:54

42 tys. km to dość skromny wynik. Nowa membrana jest koloru czerwonego (fabryczna była czarna), co może oznaczać, że producent poprawił wytrzymałość tego elementu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group