To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - CRUZE 1.8 LPG

endriu333 - 2013-12-30, 20:55

łał no to jest dziwna informacja ... a z jakiego źródła o tym wiesz?
nanoku - 2013-12-30, 22:28

napisałem po prostu na meila ze strony chevrolet.pl
Otrzymałem odpowiedź od General Motors Poland o treści:
W odpowiedzi na wiadomość, uprzejmie informuję, iż możliwość montażu instalacji LPG w Chevrolet Cruze, jest możliwa w modelach Chevrolet Cruze sedan oraz hatchback z silnikami 1,8, dodatkowo przystosowanych w fazie produkcyjnej do instalacji LPG. Model Chevrolet Cruze kombi nie został przystosowany do montażu instalacji LPG.

I to cała informacja.

Anonymous - 2014-01-07, 20:28

Lepiej zamontuj LPG poza ASO
wszim - 2014-01-07, 20:51

janekn napisał/a:
Lepiej zamontuj LPG poza ASO

Niestety wtedy straci gwarancje na silnik. Wcześniej kilkukrotnie było na forum o tym że kombi nie mają silników z KL7 (przystosowanie do gazu). Kombi nawet nie ma wnęki na zapasówkę w której montuje się butlę więc ze zbiornikiem będzie trochę rabanu. To był też powód dla którego kupiłem orlando a nie cruza kombi.

nanoku - 2014-01-08, 14:14

ale jakiej wnęki na zapasówkę? Przecież wyjmuję zapasowe koło i tam montować można więc dlaczego to miejsce się nie nadaje?
A co do poza ASO to ok, ale czy skoro silnik nie jest przystosowany to nie będzie później problemów, że się silnik rozleci?

Anonymous - 2014-01-08, 14:31

nanoku napisał/a:
A co do poza ASO to ok, ale czy skoro silnik nie jest przystosowany to nie będzie później problemów, że się silnik rozleci?

Chcę zauważyć, że tylko kilka modeli samochodów dostępnych na polskim rynku ma "pozwolenie" producenta na montaż gazu (m.in. skoda, chevrolet, dacia, opel).
A gaz montuje się do prawie wszystkich samochodów (nawet do porsche, hummera itp. )
Oczywiście, są wyjątki, źle działające na gazie, ale na razie nikt nie pisze o problemach z silnikami chevrolet

gck01 - 2014-01-08, 14:31

po kilku latach będziesz musiał remont silnika zrobić, częstą usterką jest wypalający się tłok.
Podobno w silnikach przystosowanych do gazu chevrolet wstawia utwardzone. ale czy to prawda to muszą się już mechanicy lub znawcy tematu wypowiedzieć.

Anonymous - 2014-01-08, 14:33

gck01 napisał/a:
po kilku latach będziesz musiał remont silnika zrobić, częstą usterką jest wypalający się tłok.

Tłok wypala się jak jest zbyt uboga mieszanka (jak ktoś za bardzo chce oszczędzić na spalaniu). Częstszymi awariami są natomiast awarie głowic. Ale to tez jest raczej sprawa indywidualna.

wszim - 2014-01-08, 15:23

nanoku napisał/a:
ale jakiej wnęki na zapasówkę? Przecież wyjmuję zapasowe koło i tam montować można więc dlaczego to miejsce się nie nadaje?

A gdzie masz w kombi zapasówkę? :shock:

nanoku napisał/a:
A co do poza ASO to ok, ale czy skoro silnik nie jest przystosowany to nie będzie później problemów, że się silnik rozleci?

Przede wszystkim traci się gwarancję na silnik. Chyba że kogoś to nie interesuje. Różnica podstawowa w silniku z KL7 to inna obróbka materiałowa gniazd zaworów i samych zaworów. Co więcej - nie wiem. W silnikach bez hydroregulacji luzu zaworowego dopasowane są tak materiały gniazd,zaworów krzywek wałka i szklanek aby następowało ich równomierne zużycie. Wtedy długo jest zachowany nominalny luz zaworowy. Jest to dopasowane do termiki spalania. LPG ma wyższą termikę co powoduje szybsze zużywanie się gniazd (zapadanie się zaworów) niż wycieranie krzywek co przyczynia się do szybkiego kasowania luzu zaworowego, co z kolei jest przyczyną podparcia lub wypalenia.
Nie wiem na ile działa to w druga stronę tzn. w silniku pod LPG, gdyby jeździć tylko na NoPB, to czy luz nie zwiększy się zbytnio co będzie powodowało klepanie? Ale to zdecydowanie niewielki problem. Ale stąd zapewne jednak stosowanie dwóch różnych wersji silnikowych, różniących się niewiele - ale jednak.
Poprzednim moim autem była Astra G z silnikiem Z16XEP - bardzo podobna jednostka zresztą, też bez hydroregulatorów. Fabrycznie kontrola luzu przewidziana przy 150kkm Założyłem gaz przy 46kkm. Luz zaworowy wykasował się przy przebiegu 96kkm czyli dużo za wcześnie. Gdybym nie kontrolował osobiście sprawy i ignorował pierwsze delikatne objawy doszłoby do podparcia zaworów wydechowych. Po ustawieniu luzu na nominał z lekkim zapasem do przebiegu 165kkm luzy wykasowały się już niewiele. Ale dalej tendencją było jego zmniejszanie się zwłaszcza na jednym cylindrze.
Dlatego jeżeli się ktoś zdecyduje zagazować swojego chevroleta który nie ma opcji KL7 to powinien dbać o częste kontrole luzu. Regulacja przez wymianę szklanek(drogie) lub szlifowanie od spodu szklanek (tańsze ale trzeba znaleźć fachurę co to robi).

nanoku - 2014-01-08, 20:58

ja u siebie mam normalnie wnękę z kołem zapasowym razem z całym osprzętem. Mam koła 17 więc pewnie koło zapasowe również takie dostałem. Podłoga w bagażniku prosta, dlatego zdziwiłem się, że napisałeś, że miejsca nie ma na butle zamiast zapasowego koła.

Co do gazu to w jednym z ASO we Wrocławiu jeden z Panów opowiedział mi historię jak zrobili gaz w silniku Chevroleta do tego nie dostosowanym. W silniku padła dosyć szybko głowica i klienta sądziła się z ASO o zwrot kosztów naprawy i przegrała.
Dlatego uzyskałem odpowiedź, że do takich silników nie montują gazu. A robić to poza ASO i stracić gwarancję to też kicha.

wszim - 2014-01-08, 21:29

nanoku napisał/a:
ja u siebie mam normalnie wnękę z kołem zapasowym razem z całym osprzętem. Mam koła 17 więc pewnie koło zapasowe również takie dostałem. Podłoga w bagażniku prosta, dlatego zdziwiłem się, że napisałeś, że miejsca nie ma na butle zamiast zapasowego koła.

A to teraz ja jestem zaskoczony. Jednym z powodów dla których wersja kombi nie dostała błogosławieństwa do LPG miała być ta zabudowa wnęki a przez to brak możliwości instalacji butli toroidalnej. Takie info gdzieś zdobyłem - nie pamiętam już gdzie. A tu widzę, że jednak wersje z normalnym kołem zapasowym też były sprzedawane.

nanoku - 2014-01-09, 09:21

tak dokładnie 16'. Nawet się nie przyjrzałem i strzeliłem :)
Czyli taka wnęka to się nadaje do zamontowania butli?
Tylko kwestia silnika zostaje, który i tak się nie nadaje ;)

elkolendo - 2014-01-13, 13:18

coś mi dziś zaczęła świrować kontrolka, przejechałem 80km od tankowania, a już jak zerknąłem miałem tylko 2 diodyu zielone, a potem zaczęły migać, jak by rezerwę pokazywało :/
endriu333 - 2014-01-13, 13:51

czymś takim bym się za bardzo nie przejmował - to chyba w miarę "standard" no chyba że pływak się utopił....
elkolendo - 2014-01-13, 13:58

w sumie poszedłem sprawdzić jeszcze raz, zapaliłem, po nagrzeniu i przejściu na gaz jest ok, ale jak będzie świrował, to pewnie podjadę do serwisu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group