To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - CRUZE 1.8 LPG

forestq - 2013-11-04, 15:27
Temat postu: CRUZE 1.8 LPG
Witam,

mam nowego CRUZa 1.8 LT z GAZEM BRC (model rocznikowo 2014).

Jesli ma ktos takie auto to prosze informacje:
- ile wchodzi Wam GAZu
- jakie jest spalanie (komputer pokazuje spalnie benzyny, ale GAZu tak samo???)
- ile km srednio przejezdzacie na pelnym baku
- czy po pierwszej wizycie w celu regulacji gazu cos sie poprawilo z jego osiagami?

Dzieki za wszystkie informacje. Bardzo mnie to ciekawi.

pokemen - 2013-11-04, 16:35

Witam,
- 30-31 litrow w zaleznosci od stacji
- przy normalnej jezdzie 9-5-10 litrow gazu, po autostradzie z 14-15 ( z predkoscia 140)
- 300-330 km
- nie mialem okazji do pierwszej regulacji jeszcze
pozdr

kemoiz - 2013-11-04, 16:49

Witam,
przepraszam, że lekko zaśmiecę. Forestq dostałeś gaz w promocji do modelu 2014 czy płaciłeś dodatkowo?

forestq - 2013-11-04, 16:55

dostalem za symboliczna 1zl ;)
mwadon - 2013-11-04, 17:11

Też mam Cruze'a w takiej konfiguracji. U mnie podobnie jak u kolegi pokemen, z tym że mam już prawie 50 tys. przebiegu i kilka regulacji za sobą. U mnie powracał problem opadającego wskaźnika paliwa i zaświecająca się kontrolka Check Engine. Po wielu przygodach i wizytach w ASO obecnie już nie mam problemu od dłuższego czasu. Przy ostatniej regulacji Panowie wgrali jakieś nowe oprogramowanie i oprócz (tak mi się wydaje) delikatnego zwiększenia osiągów na LPG komputer pokazuje mniejsze przekłamanie przy spalaniu niż wcześniej. Aktualnie pokazuje ok 0,5l mniej niż wg obliczeń z dystrybutora. Wcześniej różnica dochodziła do 2l. Nie zmienia to faktu, że dalej błędnie liczy ;-)
ramses - 2013-11-04, 19:19

Witam,

U mnie weszło max 33 l.
Średnio pali 9,5 LPG - od 7,8 do 12,5.
Zasięg na LPG 270 - 350 do opróżnienia baniaka.
Co do poprawy dynamiki to z każdym tysiącem jest lepiej.
Trudno powiedzieć czy pierwsza regulacja coś poprawiła w tym względzie.

Pozdrawiam

forestq - 2013-11-04, 21:13

dzieki za info!
Artie - 2013-11-26, 10:47

Witam,

Też mamwersję 2014 od 2 tygodni wchodzą 31~32 litry gazu, co daje zasięg 280 km. Mam też pewną obserwację, po przęłączeniu na lpg jak silnik jeszcze nie osiągnął optymalnej temeperatury dodając nieco więcej gazu samochodem potrafi szarpnąć. Macie taki objaw?

Anonymous - 2013-11-26, 19:04

Artie napisał/a:
Mam też pewną obserwację, po przęłączeniu na lpg jak silnik jeszcze nie osiągnął optymalnej temeperatury dodając nieco więcej gazu samochodem potrafi szarpnąć. Macie taki objaw?


Jeśli jest to zaraz po przełączeniu, to masz ustawioną zbyt niską temperaturę przełączania

barus - 2013-11-26, 19:45

Artie napisał/a:
Witam,

Też mamwersję 2014 od 2 tygodni wchodzą 31~32 litry gazu, co daje zasięg 280 km. Mam też pewną obserwację, po przęłączeniu na lpg jak silnik jeszcze nie osiągnął optymalnej temeperatury dodając nieco więcej gazu samochodem potrafi szarpnąć. Macie taki objaw?


U mnie po przełączeniu na gaz i naciśnięcu pedału gazu silnik reaguje normalnie, nie ma żadnych szarpnięć.
Kol. esjot ma rację, zbyt nisko ustawiona temp. przełączania.

Karlos - 2013-11-26, 22:36

Mój zbiornik mieści 35l, średnia z ostatnich 6,5 tys. km to 10,2L/100km.
Komputer pokładowy pokazuje o 15-20% mniej. Od czasu przechania pierwszych kilometrów spalanie zmniejszyło się o 15%.

Przełączenie na gaz fabrycznie w BRC ustawione jest na 30*C. Na moją prośbę serwis przestawił parametr na 40*C, ale i tak mam wrażenie, że przełączenie na gaz następuje bardzo szybko. Jednak problemów z szarpaniem nie mam.
Jak już inni użytkownicy potwierdzali, jednostka 1.8 szybko osiąga temperaturę.
Co do dynamiki jazdy na LPG, w odpowiednim temacie wrzuciłem wykres z hamowni - porównanie PB95 i LPG na fabrycznym oprogramowaniu. Biednie to u mnie wyszło. Wczoraj spotkałem kolegę jeżdżącym Subaru i u niego hamownia wykazała +12KM na LPG. Więc masze uniwersalne i dopasowane do każdego silnika GM 1.8 oprogramowanie BRC jest niedopracowane. Dodam tylko, że kolega z Subaru zużywa dokładnie o 1 litr LPG więcej, aniżeli PB95. Nie +15 czy +20%.

Anonymous - 2013-11-26, 23:19

Karlos, z tego co piszesz, to naprawdę masz problem z regulacją. Według mojego gazownika ASO maja standardowy program i go wczytują bez żadnych regulacji.
On natomiast każdy samochód doregulowuje przed oddaniem klientowi. A czekając kiedyś na przegląd swojego auta, widziałem, jak po regulacji w warsztacie, kilka razy robił jazdy próbne w samochodzie z nowo założoną instalacją i coś doregulowywał.

Karlos - 2013-11-27, 08:08

esjot, dlaczego wywnioskowałeś, że borykam się z problemami instalacji? Napisałem, że oprogramowanie jest jedno do wszystkich jednostek 1.8, a że moje ASO nie wykonuje później żadnej regulacji, to już wstyd. Mniejsza moc na gazie jest w całym zakresie, więc pozostaje kwestia, jak to napisałeś "doregulowania". 10 KM mniej w najwyższych obrotach wielkim problemem nie jest. Ale wypadało by wykorzystywać, co dała fabryka.
A, że jako pierwszy porównałem PB95 do LPG na hamowni ... Może ktoś jeszcze sprawdzi swego Cruza LPG na hamowni, będziemy mieli obraz firmowego sterownika BRC.

Anonymous - 2013-11-27, 09:42

Karlos napisał/a:
dlaczego wywnioskowałeś, że borykam się z problemami instalacji?

Może źle napisałem - nie z instalacją, tylko masz niedoregulowaną instalację. I coś mi się wydaje, że poradzi sobie dobry gazownik, ale poza ASO...

Karlos - 2013-11-27, 10:26

Znalazłem juz speca od BRC. W sobotę okaże się czy szczęśliwie.
Na marginesie, decyzja w kwestii filtra podjęta?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group