To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieĽć

Elektronika i Elektryka - interfejs

big_adi - 2013-10-03, 19:51
Temat postu: interfejs
czy znacie jaki¶ dobry interfejs i jakis program do niego, aby sprawdzac i kasowac bledy w epice??
Komierowski - 2013-10-04, 07:26
Temat postu: Co robic aby zawsze EPICA 2Diesel z turbem byla zawsze spraw
Niestety nie spotkalem takiej mozliwosci.
Najlepsza rada nie dopuszczaj do takiej sytuacji az zareaguje komputer pokladowy i cos tam sie wyswietli.Wystarczy tylko: w dieslu
1 -zmieniac olej co 15kkm. TYlko na taki jaki rekomenduje Cheva czyli diesel C3 5W-40 tzw "nisko popiolowy"
2 - filtr oleju
3 -powietrza
4-kabinowy
5-kontrolowac hamulce za wczasu wymnieniac nakladki.
6- wymieniac plyn hamulcowy wlasciwy DOT4 SLC 6 wykonuje to co roku,oraz glyckol w systemie chlodzenia ja to robier co dwa lata.
7-Filtr paliwa (specjalna technika taka aby nie zareagowal komp na brak cisnienia w instalacji paliwowej.
8- Przy kazdej ingerencji do silnika elektryki odlaczac kleme z batteri. Wtedy komp milczy i pzrypadkiem nie mpodlaczyc zanim sie jest gotowy.
9-zmieniaj pierwszym razem olej w skrzyni biegow automatrycznej po 160kkm na tylko Dexron VI a pozniej co 80kkm powod gdyz niemozna usunac starego oleju z turbiny i te 4 litry zostaje spuszczonei tylko 4 litry i dolewasz .
Bardzo wazny jest plyn hamulcowy gdyz w Epice wiekszosc systemow bezpieczenstwa trakcji sa oparte na ukladzie hamulcowym
Nie przestrzegasz tych regul to plac w ASO za usuwanie sie palacyh lampek
Jezeli sie lampki pala to znaczy ze wystapil defekt to dany system nie pracuje jak nalezy.Czyli po prostu jak dbasz o samochod to niema problemow.Epica jest autem skaplikowanym i praktycznie poza Aso NIKT NIE BEDZIE WIEDZIAL O WSZYSTKICH TAJEMNICACH. CHEVROLET dba o urzymanie swoich praw wlasnosci i dawniej jeszce troche bylo ale obecnie wszystko wyrzucili z internetu i np instrucje obslugi naprawcze mozna zakupic w USA i musisz odrazu wgrac na plyte gdyz masz prawo do nich tylko poprzez 3 miesiace.Pozniej wszystko znika.Czyszcza komputer jak talala.
Pzdr.Chepicka 215

Grzywacz - 2013-10-24, 22:35

Do kasowania błędów komputera silnika wystarczy jakikolwiek tani z allego interfejs na ODBII. Natomiast je¶li chodzi o inne systemy jak poduszki powietrzne, układ hamulcowy, sterownik ¶wiateł itp. to niestety nie jest tak prosto i raczej tylko serwis albo jaki¶ mechanik, który ma odpowiedni sprzęt (droooogi sprzęt). Ale je¶li zapaliła Ci się lampka awarii to raczej jest jaki¶ defekt i samo usunięcie błędu nie pomoże, bo awaria ponownie się zapali.
__Robert__ - 2014-01-26, 18:34

i co, nie da rady we własnym zakresie zdiagnozować auta?
Komierowski - 2014-01-27, 10:55

Da sie ale muisisz posiadac bardzo duza wiedze lub program odotyczacy tego modelu.
Opowiem teraz historie co mnie osobiscie spotkala w zeszly czwartek.Zimno i niechcialo sie mnie zmieniac filtru paliwa.Przejecahlem nie duzo wymiana miala byc przy 120kkm obecnie jest 124kkm .Tego dnia zona prosila abym przywiozl tesciowa z sklepu.Popedzilem bylo zimno i troche pogazowalem.Efekt, kiedy zwolnilem i znow wcisnolem gaz a tutaj nic silnik nie wchodzi na obroty oraz Swieci sie lampka Check Engine,Epica jest smokiem uwazalem ze wystarczy jechac na wolnych obrotach,dodaje gazu idzie ale tak jak normalne Volvo czyli zolw,nie ma tego kopa.Po prostu turbo sie nie wlacza, Swieci sie lampka Check Engine, nie bede sie zatrzymywal tylko wedlug planu,najpierw tesciowa pozniej do domu. Naszykowalem filtr paliwa i rano gotow jechac do firmy.Jadac mysle intensywnie w tanku max 7l paliwa.Przy duzym przyspieszeniu muisialo zaciagnac jakies syfy lub wode.
Lmpka kontrolna prze startem tamtego dnia sie swiecila dluzej i nie odrazu zgasla.Jest to lampa zolta informujaca ze w paliwie czyli w filtrze znajduje sie woda..
Pierwsza rzecz pojechalem na stacje zatankowalem do fula i dwa litry do banki po oleju.Tego dnia zaczelo turbo pracowac normalnie.W firmie koledzy odrazu dali mmnie specjalne szczypce do zdejmowania wezykow paliwowych ktore posiadaja koncowki ktore nalezy wcisnac w niebieskie punkty do srodka i wezyk bez problemu wychodzi z filtra.Odpiecie elktroniki u dolu i u gory filtra w sumie okolo 10 przewodow.nastepnie mechanicznie sie tylko odgina jedna czesc plastikowa i nalezy obruszac i filtr jet vw reku.Zimno na dworze pierunski wiatr i minus 3C. Unosze wszystko do firmy i na stol.Rozkrecam filtr specalny uzywa sie duze szczypce,odkrecenia zaden problem i patrze co leci.na dnie bylo pare krropli wody i filtr brudny.Pierwsza wymiana po 120kkm.Czyszcze calosc powietrzem i zakladam wlasciwy filtr.Nowa uszczelke i filtr wypelniam dieslem do pelnego wkladam w to wklad powoli aby sie nasaczyl paliwem i na stojaco zkrecam calosc z sila 30Nm.Montuje w odwrotnej kolejnosc i gotowe.Wlaczam kluczyk.Silnik odrazu wystartowal natychmiast i trzymale jego okolo 1min na 2000 tys obr.Cofnlem sie pod dzrwi i prosze aby sprawdzili cale obd.Podlaczyl aparat na i wlaczonym silniku.Poszlismy do firmy a tam na stole byl laptop.Oba uirzadzenia wspolpracowaly besprzewodowo.Po chwili zaczynamy sprawdza sa dwa bledy jeden za wysokie cisnienie w inmstalacji paliwowej a drugi startspär.Czyli zablokowany start.Oba wskazania sa durne,czyli to byl filtr paliwa.koledzy sie smieja i faktycznie bywa i tak ale jeden bysciejszy i sie pyta nie odpinales akumulatroa odpowiedzialem ze rowniez w zeszly tygodniu i czyscilem klemy aby zmienijszyc opory startu.No to mamy wyjasnienie dlaczego swiecil sie Check Engine.Zauwazyloe ze zaczal wiecej palic i byle wscikly co to moze byc.PO zlikwidowaniu tych bledow silnik zaczal lepiej pracowac.Bledy sie wiecej nie pokazaly juz zrobilem ponad 200km i pali znowu jak dawniej czyli malo.Obecnie widac ze jest roznica przy starcie po wyczyszczeniu klem na batteri szczegolnie przy niskich temperaturach.
Pzdr.Chepicka 215

Komierowski - 2014-03-09, 19:05

Obecnie wrocilem z nart w Alpach.Pogoda jak dzwon,niebo niebieskie i slonce pelne.Po tygodniu czarny.Auto spisywalo sie bezblednie .Z Puttgarten start o 5 rano i gaz na dol.W siedem godzin zaliczylem Norymbergie ale pozniej klapa stau za stau,lem a za Ingolstad Stop.Posuwalismy sie wolniutko spieszylem sie na lotnisko Franz Josef Strauss czyli monachijski international.Zajechale lekko poczasie czyli na trzecia.Ludzie juz czekali chop do auta i jazda.Zmiana kierowcy.Na godzine 7 wieczorem bylismy w Obergugrl jadac przez Ga-Pa.Wpoludniowych niemczech wiosna.
Powrot rowniez szybko i sprawnie tylko pod Monachium straszne stau.Jazda przez Niecy odbywala sie pomiedzy 140km/h do 160km/h.Zuzycie srednie wyszlo na paliwie niemiecki m okolo 6.6 lna 100km.Oleju nie spalil nic przynajmniej na miarce nie w



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group