To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Kierownica na nierównosciach !

grzego112 - 2013-09-27, 19:14
Temat postu: Kierownica na nierównosciach !
Witam

Mam pytanie czy w waszych autach , podczas jazdy na dużych nie równościach jezdni kierownica delikatnie porusza się w lewo i prawo tak ze jak by ja pościć to auto zjechało by z pasa ?? Dawniej tego jakoś tak nie czułem , ale teraz gdy auto postało 4 dni w garażu i się nim przejechałem to jakoś zwróciłem na to uwagę , Dzisiaj wizyta a w ASO i oczywiście wszystko ok , płyn czysty zdanych opiłków z pompy itp. zawieszenie sprawdzone ok , przejechałem się dość dożo z serwisantem po nierównościach i tez to czuł lecz orzekł ze to normalne i nie ma się czym przejmować . Dodam tylko ze na równej drodze auto nie skręca samo a i kierownica zachowuje się normalnie . W przyszłym tyg. jadę na wymianę lusterka , obiecano mi wtedy sprawdzenie geometrii gdyż dzisiaj nie było już czasu .

Czy mam się czym martwic czy to normalne i trochę się przewrażliwiłem nie jeżdżąc 4 dni autem :d ?? ?

rafic - 2013-09-27, 21:05

Szczerze ja po przesiadce z laczka do cruzaka też jakoś mi się wydaje, że na nierównej drodze potrafi sam skręcać, ale może po prostu to przez to, że cruz ma strasznie miękkie wspomaganie i dlatego kierownica przez to "lata" jak chce na dziurach. W laczku tego jakoś tak nie odczuwałem chociaż pewnie muszę się przyzwyczaić ;-)
Karlos - 2013-09-28, 18:12

Przejechałem z zeszłym tygodniu kilka tysięcy km. Kilkukrotnie na "autobanach" miałem wrażenie, że Cruze ściąga, ale za każdym razem ściągał w inną stronę. Winowajcą jest za mocno działające wspomaganie układu kierowniczego. Przy większych prędkościach przysparza to właśnie uczucia ściągania.
Jeżeli w Twoim przypadku ściąga tylko w jedną stronę, to w pierwszej kolejności sprawdziłbym dokładnie ciśnienie w ogumieniu, a później geometrię.

grzego112 - 2013-09-28, 20:14

Na prostej ściąga lekko w lewo , a na poprzecznych nierównościach kierownica sama rusza sie w lewo i prawo tak ze muszę trzymać ja 2 rękoma no i ściąga znów tylko w lewo. Mam wrażenie ze z km na km jest gorzej , ASO wszystko ok jak zwykle , w poniedziałek jadę na stacje diagnostyczna . Ciśnienie sprawdzałem dałem we wszystkich oponach 2.2 pozniej 2.4 bez zmian .
grzego112 - 2013-09-29, 15:51

Panowie jest jeszcze gorzej auta na nierównościach nie da się powoli utrzymać, lata w lewo i prawo kierownica skręca sama . Dałem sie przejechać znajomemu ma podobne odczucia . Zaczynam wątpić aby w zawieszeniu było wszystko ok , ASO chyba poleciało w kulki i jak zwykle g...o sprawdzili .

Pytanie jaka cześć zawieszenia możne dawać takie objawy ??
Może być to objawem złe wyważonych kół ??

mario78 - 2013-09-29, 16:06

grzego112 napisał/a:
Może być to objawem złe wyważonych kół ??


Myślę że niewyważone koła bardziej byłoby czuć na równej drodze i drgania wzrastałyby wraz z prędkością.

etac - 2013-09-29, 16:15

grzego112 napisał/a:
Panowie jest jeszcze gorzej auta na nierównościach nie da się powoli utrzymać, lata w lewo i prawo kierownica skręca sama . Dałem sie przejechać znajomemu ma podobne odczucia . Zaczynam wątpić aby w zawieszeniu było wszystko ok , ASO chyba poleciało w kulki i jak zwykle g...o sprawdzili .

Pytanie jaka cześć zawieszenia możne dawać takie objawy ??
Może być to objawem złe wyważonych kół ??


Przyjedz na spota to sprawdzimy, technicznym okiem.

grzego112 - 2013-09-29, 17:55

A może przestawiona geometria ?? ?? dziwne jest to ze obojętnie z jaka prędkością , wjadę w nierówność zawsze siaga w lewo !
grzego112 - 2013-09-30, 20:35

Usterka zlokalizowana na stacji diagnostycznej - Lewy tylni amortyzator 21 % prawy 59 %
Wydruk i wizyta w ASO - Lewy do wymiany prawy ich zdaniem ok . moim nie wiec po krótkiej dyskusji ASO przystaje na wymianę obu amortyzatorów .


Ot to cała przyczyna złego prowadzenia .

grzego112 - 2013-11-02, 15:50

Panowie po wymianie amortyzatora dalej bez zmian , zrobiona jeszcze raz geometria wszystko ok , jeszcze raz sprawdzone całe zawieszenie , wszystko ok . Zostają już chyba tylko opony . Macie jeszcze jakieś pomysły ?? Koła w moim cruze to 215/50/R17 może to ich wina ?

Jak jest w waszych autach , czy po wjechaniu w nierówności na drodze kierownica też lekko sie przechyla i auto ściąga ?? ? Trochę dziwi mnie to ze obojętnie w jaka nierówność wjadę zawsze ściąga w lewo !

mario78 - 2013-11-02, 20:20

grzego112 napisał/a:
Koła w moim cruze to 215/50/R17 może to ich wina ?


Koła mam takiego samego rozmiaru także rozmiar raczej nie jest przyczyną.

grzego112 - 2013-11-02, 21:15

Otwierałem zbiornik od płynu do wspomagania , moze dostał sie jakis paproch którego ASO nie zauważyło i cały problem lezzy w wspomaganiu , a nie w zawieszeniu i kołach ??
Egoista - 2013-11-03, 14:49

grzego112 napisał/a:
Koła w moim cruze to 215/50/R17 może to ich wina ?

Spróbuj przełożyć koła.
grzego112 - 2013-11-03, 16:19

Lewe na prawe, prawe na lewe - przełożone jeszcze gorzej !
Egoista - 2013-11-03, 17:27

Jakiej firmy opony masz?
Masz możliwość sprawdzić je na wyważarce obserwując jak się obracają?
Gumy stabilizatora?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group