To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Opadaj?cy wska?nik poziomu paliwa w Orlando

opoka - 2012-09-17, 14:32

Modem (od ang. MOdulator-DEModulator) – urządzenie elektroniczne, którego zadaniem jest zamiana danych cyfrowych na analogowe sygnały elektryczne i na odwrót.W ORLANDO instalacja elektryczna jest cyfrowa i żeby komputer widział ile jest paliwa trzeba sygnał z pływaka zamienić na cyfrowy dla komputera pokładowego. Wybacz już prościej nie można tego wyjaśnić. A jeśli ktoś nazywa to modułem to znaczy, że nie umie czytać ze zrozumieniem i pracuje wtedy w ASO. Co do awaryjności jest jedna zasada nowe auto kupuje sie dopiero jak wszystko poprawią. No chyba ze kupujesz Dacie bo tam wszystko jest sprzed 10-15lat i zostało mocno przetestowane.
comtv - 2012-09-17, 14:53

opoka napisał/a:
W nowych modelach stosuje sie inny moduł komunikacji cyfrowej pływaka z komputerem auta i ten problem wyeliminowano.


Ale ja mam MY2012 i podobno nowy typ modemu, zresztą niedawno wymieniony na gwarancji i niestety nie pomogło. Kolejny raz zgłosiłem usterkę, w sewisie stwierdzili szczerze, że mogą jeszcze raz posprwadzać ale tak naprawdę niewiele zrobią. Procedura od Chevroleta jest taka, że należy wymieniać czujnik poziomu paliwa albo moduł i wszystko, co mogą na razie zrobić to wymieniać w kółko te części. W tej sytuacji stwierdziłem, że szkoda czasu na siedzenie w serwisie.
Nie mam na razie pomysłu, co dalej..

etac - 2012-09-17, 15:06

comtv napisał/a:
opoka napisał/a:
W nowych modelach stosuje sie inny moduł komunikacji cyfrowej pływaka z komputerem auta i ten problem wyeliminowano.


Ale ja mam MY2012 i podobno nowy typ modemu, zresztą niedawno wymieniony na gwarancji i niestety nie pomogło. Kolejny raz zgłosiłem usterkę, w sewisie stwierdzili szczerze, że mogą jeszcze raz posprwadzać ale tak naprawdę niewiele zrobią. Procedura od Chevroleta jest taka, że należy wymieniać czujnik poziomu paliwa albo moduł i wszystko, co mogą na razie zrobić to wymieniać w kółko te części. W tej sytuacji stwierdziłem, że szkoda czasu na siedzenie w serwisie.
Nie mam na razie pomysłu, co dalej..


Zadzwonic do CAC, wysłać pismo do Chevrolet Polska z kopia do dealera i UOKiK, o wskazanie odpowiedniego serwisu, a potem nie odbierac do momentu pisemnego potwierdzenia zgodnosci produktu z oferta. A w ofercie nie ma ze samochód moze miec taki bład w eksploatacji

Troche boli bo zostajesz bez auta, ale trzeba twardo. Ja tak zrobilem jak moje Lacetti diesel paliło na tarsie 8 litrów ON. Samochód stał 3 tygodnie, ale po wymianie wtryskiwaczy za 12 tysi PLN na koszt gwaranta, samochód był w stanie palic nawet ponizej 6 litrów.

meowth - 2012-09-24, 08:47

Jeszcze nie miałem czasu aby się zobaczyć ten czujnik ale w ten weekend wracając z Gdyni, już po wymianie kolejnegu MODUŁU znowu pojawił się błąd - tada!
Pan z ASO mówił przed wymianą na drugi, że mieli taki przypadki, że po wymianie już było ok - ściema?

etac - 2012-09-24, 09:02

meowth napisał/a:
Jeszcze nie miałem czasu aby się zobaczyć ten czujnik ale w ten weekend wracając z Gdyni, już po wymianie kolejnegu MODUŁU znowu pojawił się błąd - tada!
Pan z ASO mówił przed wymianą na drugi, że mieli taki przypadki, że po wymianie już było ok - ściema?


Na nieoficjalnym forum technicznym Chevrolet piszą ze ten sam problem pojaiwa sie takze w Aveo/Sonic, ale wskazali na przyczyne uszkodzenie powstałe w wyniku przetankowania zbiornika paliwa. Czyli dolewanie do juz pelnego zbiornika.

Nie wiem czy to prawda, bo nie mam takiego problemu, ale wiem ze takie tankowanie nie jest zdrowe dla ukladu odpowietrzania zbiornika, ale zeby od razu czujnik uszkadzac.

comtv - 2012-09-24, 10:03

To raczej nie to. Ja przez pół roku posiadania auta do pełna zatankowałem tylko raz, przed trasą do Chorwacji. Normalnie jeżdżę na LPG ale zawsze utrzymuję stan benzyny od 1/4 do 1/2 baku.
Co ciekawe ten błąd nie wyskoczył mi nigdy podczas jazdy po mieście na stosunkowo krótkich odcinkach, pojawia się za to prawie zawsze po przejechaniu przynajmniej ok. 100 km. Chociaz są od tej reguły wyjątki, bo w drodze do Chorwacji (ok. 2500 km w obie strony, prawie w całosci na LPG) nie zawiesił się ani raz.

kizak9 - 2012-09-25, 10:01

witam-ja mam ten sam problem ale już się przyzwyczaiłem-mam olka 3miesiące i przejechane 11tyś,mam również gaz.Byłem w serwisie na samym początku bo się wystraszyłem jak mi zaświecił i pokazał brak paliwa,powiedzieli że wiedzą o tym i kazali zostwić auto na montaż :modułu:po zamontowaniu był spokój 3 dni i problem powrócił,jak wyskoczy to go gasze i odpalam i zaś przez jakiś czas jest spokój.Jak pojade na przegląd 15tyś-to zgłoszę znowu problem i ciekawe co zrobią.
kizak9 - 2012-10-29, 10:04

witam-po przeglądzie 15.tyś-zgłosiłem ponownie usterke zapalania kontrolki i wskaznika braku paliwa -wymienili moduł na nowszy i oczywiście to samo-trudno -gasze i zapalam ,zgłosze problem przynastępnym przeglądzie ale chyba to nic nieda bo sami niewiedzą w czym tkwi problem -gazu pali 13 lit.-po mieście :-o :-|
Anonymous - 2012-10-29, 11:38

kizak9 napisał/a:
po przeglądzie 15.tyś-zgłosiłem ponownie usterke zapalania kontrolki i wskaznika braku paliwa -wymienili moduł na nowszy i oczywiście to samo

Na niemieckim forum Orlando kilku ludzi też się z tą kontrolką boryka, podobno jeden człowiek się ostatnio dowiedział że problem wcale nie jest w module (więc jego wymiana jest bez sensu) tylko gdzieś w elektryce, a chevrolet wie o problemie ale nie umie go rozwiązać... A skoro Chevrolet Deutchland nie umie, to i u nas nie spodziewałbym się rowiązania.

meowth - 2012-10-30, 13:55

mi przekazywali że wszystkiego winni są Włosi ze swoim brc :-]
dalej czekam na info i jeżdżę, w dzień nie ma problemu żeby go podczas jazdy wyłączyć i włączyć, ciekawie za to jest nocą :-)

Anonymous - 2012-10-31, 09:39

meowth napisał/a:
mi przekazywali że wszystkiego winni są Włosi ze swoim brc :-]

W niemcowie doszli do tego że mają ten problem też niektóre Orlando bez LPG...

endriu333 - 2012-11-16, 13:07

ciekawe jak sprawa się zakończy z tym wskźnikiem pozimu paliwa szczególnie że jest to problem globalny Orlando/Cruze...
kgochnio - 2012-11-16, 19:34

Odnośnie tego poziomu wskaźnika paliwa, to może być problem, bo dopóki ktoś nie napisze do centrali Chevroleta to raczej w tym temacie się nic nie zmieni. Ja zgłaszając problem w ASO parokrotnie, zauważyłem że temat jest bagatelizowany. Co ciekawe mam wrażenie, że to tylko ja mam ten problem, tak z rozmowy wnioskuję. A u innych niby jest super, albonie zgłaszaja problemu dla świętego spokoju. Jesli w innych ASO lepiej podchodzą do tego tematu i kiedyś ten problem rozwiąża proszę użytkowników aby od razu umieścili jakieś info. Z góry dziękuje i pozdrawiam.


A gwarancja cały czas mija ..... a tu ciągle to samo :(

Aby się ten problem rozwiązał do końca gwarancji...... bo potem to może być lipa.

etac - 2012-11-16, 19:44

Nikt nie napisze, bo tak jak z amortyzatorami nikt nie widzi w tym problemu, a pojedynczo można im nagwizdać
comtv - 2012-11-16, 19:51

A może by tak w sprawie czujnika paliwa załozyć osobny temat, zebrać się razem i pisać do centrali. Ciekawe ilu nas jest. Już myślałem o tym wcześniej, tylko zastanawiałem się czy dać to w dziale Orlando czy Cruza i w końcu nic nie zrobiłem. Ale chyba już najwyższy czas zacząć działać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group