To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Filtr DPF

wikiebe - 2013-09-02, 00:57
Temat postu: Filtr DPF
Mam problem w zupełnie nowym MALIBU 2.0 Diesel Manul.

Auto pracuje nierówno na wolnych obrotach (faluje obrotomierz), ma lekko wyczuwalne szarpania przy dodawaniu gazu w czasie jazdy i przy przebiegu 3600 km wyłącznie dość dynamicznie w trasie, dwa razy wypalał już cząstki stałe w DPF (!!).
Ponadto w trakcie wypalania pojawiły się chwilowo na wolnych obrotach dziwne dźwięki, tak jakby szarpania w silniku od wentylatora, albo z dwumasy, skrzyni biegów.

Z auta, mimo wyłączonej klimatyzacji cały czas kapie, choć płynu chłodzącego nie ubywa.

Ktoś ma podobne problemy?

mario78 - 2013-09-02, 06:47

Nie ma wielu Malibu na forum, ale silnik masz taki sam jak w cruze'ie więc i DPF też. O problemach z tym niestety niedoskonałym urządzeniem jest trochę w tych tematach :arrow:
temat1 i temat2 .

A po czym poznałeś że filtr wypalał się tylko 2 razy? Jak na 3600km to niewiele.

etac - 2013-09-02, 22:38

mario78 napisał/a:
Nie ma wielu Malibu na forum, ale silnik masz taki sam jak w cruze'ie więc i DPF też. O problemach z tym niestety niedoskonałym urządzeniem jest trochę w tych tematach :arrow:
temat1 i temat2 .

A po czym poznałeś że filtr wypalał się tylko 2 razy? Jak na 3600km to niewiele.


Malibu nie ma silnika z Cruze. Zerknij sobie w specyfikacje.

mario78 - 2013-09-03, 07:25

etac_owiec napisał/a:
Malibu nie ma silnika z Cruze. Zerknij sobie w specyfikacje.


Faktycznie, mój błąd ale zasada działania dpf jest taka sama. Czyli Malibu ma silnik z Insigni.

etac - 2013-09-03, 20:01

mario78 napisał/a:
etac_owiec napisał/a:
Malibu nie ma silnika z Cruze. Zerknij sobie w specyfikacje.


Faktycznie, mój błąd ale zasada działania dpf jest taka sama. Czyli Malibu ma silnik z Insigni.


Dokładnie. DPF jest pod podwoziem, a nie z przodu silnika. Chyba?

big_adi - 2013-09-15, 12:25

gdzies wyczytalem ze chevrolety z 2.0 diesel maja chyba od 2007r. ten sam filtr dpf. Nie wiem ile w tym prawdy.
etac - 2013-09-15, 15:19

big_adi napisał/a:
gdzies wyczytalem ze chevrolety z 2.0 diesel maja chyba od 2007r. ten sam filtr dpf. Nie wiem ile w tym prawdy.


Chevrolet mial od poczatku dpf w dieslach. Przy czym od 2011 wraz z silnikem 163PS, powedrowal on z dołu na przód silnika

Komierowski - 2013-11-26, 18:29

Epici silnik diesla pochodzi z Japoni (Isuzu).Zostal przebudowany i dopasowany do rynku europejskiego przez Niemcow i Wlochow.
Silnik jest sprawdzony,produkcja roczna ich wynosi max do 16mln sztuk.montowany jest w lekkich ciezarowkach na terenie calej Azji.Obecna wersja jest produkowana od roku 2007 i stopniowo unowoczesniany.SOHC czyli z jednym walkiem w glowicy ale 16 zaworowy.Obecny silnik EPICA jest to 2.0l diesel o oznaczeniu Z20S.
Co to jest Epica,przeciez to mala ciezarowka,totalny ciezar z pasazerami 2100kg.
Pzdr.Chepica 215.

Komierowski - 2013-11-26, 18:39

Opel Insignia ma montowanych 14 rodzaji silnikow od 1,4 pojemnosci do max 2.8
Sprawdzalem w katalogu. Typ oznaczen jak w Epice ale nie taki sam silnik.
Sa to oznaczenia niemieckie.
Pzdr.Chepica 215

Komierowski - 2013-11-26, 18:56

Odpowiedz na Pierwsze pytanie tej seri.
Dlaczego tak sie dzieje.Zmien stacje benzynowa i zatankuj na innej.Palliwo moze miec domieszke z ciezkiej frakcji. Mieszanke moze robic hurtownia. Byl taki przypadek w Skandynawi.Popedzili wszystkich.Od tamtej pory silniki juz nie maja problemow.
Do benzyn dolewali rozpuszczalniki.
Pobierz paliwo i oddaj do labolatorium,ekspertyza kosztuje.Pamietaj Twoj jeden wtryskiwacz w granicach 500€.
Pzdr.Chepica 215.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group