To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Klimatyzacja, obroty, akumulator 1,6

kiniu - 2013-08-07, 20:27
Temat postu: Klimatyzacja, obroty, akumulator 1,6
Witam,
Mam pytanie czy słaby akumulator może być przyczyną że podczas jazdy z włączoną klimatyzacją występują co jakiś czas (tak jakby podczas załączania się sprężarki) takie mikro szarpniecia. Czuć to na bardzo równej drodze i widać po obrotomierzu minimalne spadki obrotów i zaraz wszystko wraca do normy. Dzieje się to bardzo szybka i jest wyczuwalne jak droga jest naprawdę jak stół.

I jeszcze pytanie przy okazji. Jak stoicie na postoje z zapalonym silnikiem to jak gwałtownie wciskacie padał gazu to czy słychać u Was tak odgłos jak cmoknięcie. Jak gaz jest dodawany wolno to tego nie słychać.

Pozdrawiam.
PS Napisałem w ogólnym bo pytanie podchodzi pod różne działy i nie mogłem się zdecydować.

endriu333 - 2013-08-07, 21:42

to nie akumulator - na 70% rozjechały się mapy benzyny a z jakiego powodu - nie jestem medium:) co do "cmoknięcia" hmm może chodzi Tobie o odgłos podciśnienia jak raptownie się dodaje gaz? jeśli tak to normalne...
Zajjack - 2013-08-07, 21:45
Temat postu: Re: Klimatyzacja, obroty, akumulator 1,6
kiniu napisał/a:
Witam,
Mam pytanie czy słaby akumulator może być przyczyną że podczas jazdy z włączoną klimatyzacją występują co jakiś czas (tak jakby podczas załączania się sprężarki) takie mikro szarpniecia. Czuć to na bardzo równej drodze i widać po obrotomierzu minimalne spadki obrotów i zaraz wszystko wraca do normy. Dzieje się to bardzo szybka i jest wyczuwalne jak droga jest naprawdę jak stół.

I jeszcze pytanie przy okazji. Jak stoicie na postoje z zapalonym silnikiem to jak gwałtownie wciskacie padał gazu to czy słychać u Was tak odgłos jak cmoknięcie. Jak gaz jest dodawany wolno to tego nie słychać.

Pozdrawiam.
PS Napisałem w ogólnym bo pytanie podchodzi pod różne działy i nie mogłem się zdecydować.

Jeżeli jedziesz na niskich obrotach lub masz odpuszczony pedał przy hamowaniu silnikiem to najzwyklej w świecie według mnie zaczyna brakować mocy z racji wysoko osiąganego maksymalnego momentu obrotowego a co za tym idzie i maksymalnej mocy. Jednak 1.6 jest słaby jak dla cruza z klimą. Sprężarka klimy wymaga sporo energii szczególnie przy rozruchu. Ja też odczuwam spadek mocy i szarpnięcie przy uruchamianiu klimy. Jadąc na wyższych obrotach jest to mniej uciążliwe.
Jeżeli jednak czujesz, że objawy u ciebie nie są normalne to zgłaszaj do ASO.

kiniu - 2013-08-08, 11:02

Nie chodzi mi o włączanie klimy podczas jazdy bo wtedy jest szarpnięcie. Tylko jak klima jest już włączona.
Jeżeli chodzi o te mapy to samochód jest po gwarancji. Nie orientujecie się ile to może kosztować ?

endriu333 - 2013-08-08, 13:13

tak szczerze to mapy głównie "rozjeżdżają"się w autach gdzie jest instalacja LPG - jeśli Ty nie posiadasz LPG to byłoby bardzo dziwne aczkolwiek możliwe i praktycznie w jedynie sensowny sposób tłumaczące to zachowanie...ewentualnie możliwe też jest uszkodzenie samej sprężarki, która po prostu powoli się "zaciera" i daje bardzo duże obciążenie na silnik co powoduje wariację jego obrtów (chwilowe - bo po chwili już sobie radzi z większym obciążeniem) tak ja to widzę.
kiniu - 2013-08-08, 13:42

Kurcze, tydzień temu zakładałem gaz do samochodu. Czy te mapy mogą wgrać gaziarze czy trzeba jechać do aso ?
user_02 - 2013-08-08, 14:26

Zależy jak jeździsz, tak się mapy układają.
kiniu - 2013-08-08, 14:29

Z Twojej wypowiedzi rozumiem że mapy mają zdolność samoadaptacji ?
user_02 - 2013-08-08, 17:37

kiniu napisał/a:
Z Twojej wypowiedzi rozumiem że mapy mają zdolność samoadaptacji ?

W teorii tak, ale nie w dużym stopniu, mogą się ew. same lekko skorygować.
ZTCP to odłączenie akumulatora nie kasuje map w nowych samochodach, dlatego napisałem dodatkowo że można spróbować (i dodałem, że nie daję gwarancji, że pomoże), bo może pomóc - ale nie musi.

endriu333 - 2013-08-08, 22:10

kolega SebaSRS ma rację - taka operacja pomoże aczkolwiek skoro się mapy rozjechały raz to nawet po takim "ustawieniu" kwestią czasu jest ich ponowne rozjechanie...prawdopodobnie lpg które Tobie zamontowali nie posiada komputera z samoadaptacją i stąd te problemy - ogólnie gazowcy dali ciała....muszą prawidłowo wyregulować mapy na postoju i w jeździe i wszystko będzie ok.
kiniu - 2013-08-09, 12:54

Dzięki za odpowiedzi ale teoria o mapach chyba jest nietrafiona. Wczoraj sprawdzałem ponownie i problem występuje tylko jak jest włączona klimatyzacja. Bez klimy samochód płynie równomiernie bez szarpnięć.

Dzwoniłem profilaktycznie do Czakramu i gostek na sugestię o rozjechaniu się map stwierdził że nie ma możliwości aby naraz rozjechały się mapy od gazu i benzyny.

Nadmieniam że problem występował i na gazie i benzynie (na benzynie trochę mniej odczuwalny) Podjechałem wczoraj jeszcze do ASO i kierownik serwisu w rozmowie stwierdził że przy takiej dużej różnicy temperatur sprężarka (o ile dobrze pamiętam) jest bardzo obciążona i co chwilę się włącza stąd takie mogło być odczucie przy słabym silniku 1,6.
Jechałem wczoraj późnym wieczorem bez klimy (katorga) i faktycznie problem nie wystąpił.

Inna sprawa że nie wiem czy nie byłem lekko przeczulony na wszelkie objawy po montażu LPG.

Co do komputera w LPG. Jest to instalacja BRC sekwencja. Nie wiem czy tam jest komputer. Instalacja robiona przez Czakram. Jest to ta sama instalacja która jest robiona fabrycznie dla Chevrolet Polska.

Niemniej bardzo wszystkim dziękuję za odzew.

user_02 - 2013-08-09, 14:14

kiniu napisał/a:

Co do komputera w LPG. Jest to instalacja BRC sekwencja. Nie wiem czy tam jest komputer. Instalacja robiona przez Czakram. Jest to ta sama instalacja która jest robiona fabrycznie dla Chevrolet Polska.

BRC SQ 24 - nie ma korekcji map po OBD
BRC SQ 24 Plug&Drive - ma korekcje map po OBD
Napis o wersji jest na sterowniku gazowym, i (ale te info jest jeszcze do weryfikacji) komputer z SQ24 jest w plastikowej obudowie, a SQ24 P&D jest w obudowie metalowej.

Avatar - 2013-08-09, 20:33

Co do poszarpywania to ja zauwazam u siebie przy 1.8 to samo zarowno na LPG jak i na Pb.
Przy wysokich temperaturach (30+) generalnie pojawiaja sie szarpniecia przy przyspieszaniu na wlaczonej klimatyzacji zarowno w trybie manualnym jak i automatycznym.
Nie rozwazam raczej zglaszania tego do ASO bo pewnie sami nie maja zielonego pojecia z czego to wynika wiec mnie zleja jakims glupim tekstem.

PiotrA - 2013-08-10, 11:16

Ja u siebie w Lacetti 1.4 z LPG zauważyłem ostatnio podobny objaw. Klimatyzację mam manualną.
Przy wysokich temperaturach (+35 ) czasami występuje szarpnięcie przy mocnym wciśnięciu pedału gazu. Po wciśnięciu gazu do oporu, auto zaczyna przyspieszać, w pewnym momencie na chwilkę się zawiesza i po chwili dynamicznie przyspiesza dalej. Czuć lekkie zawieszenie i szarpnięcie.
Problem występuje czasami, przy mocno działającej klimatyzacji i przy wysokiej temperaturze zewnętrznej.
Jak włączam klimatyzację to też występuje delikatne wahanie obrotów silnika, ale to chyba jest normalny objaw spowodowany dodatkowym obciążeniem silnika przez sprężarkę klimatyzacji.

kiniu - 2013-08-10, 16:23

Czyli to co powiedział mi w serwisie:
"Podjechałem wczoraj jeszcze do ASO i kierownik serwisu w rozmowie stwierdził że przy takiej dużej różnicy temperatur sprężarka (o ile dobrze pamiętam) jest bardzo obciążona i co chwilę się włącza stąd takie mogło być odczucie przy słabym silniku 1,6. " może być prawdą.
Dziś jest chłodniej to sprawdzę jak przy temp ok 20 stopni.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group