To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Tempomat z Opla

griba - 2013-07-23, 10:17
Temat postu: Tempomat z Opla
Z racji sporej ilości km przerabianych na autostradach chcę coś takiego ogarnąć jak tutaj > opis wykorzystania modułu tempomatu z Opla - mniej więcej 1/3 dyskusji od góry jest to co mnie interesuje.

Ogólnie temat wygląda na lajtowy. Ale nie jestem pewien jak wpiąć się w ABS. Czujniki mają dwa przewody idące do modułu. Zastanawiam się co tam się za sygnał na nich pojawia. To są chyba czujniki indukcyjne?

Może ktoś coś wie na temat sygnału z czujników prędkości kół i podzieli się wiedzą? ;-)

griba - 2013-07-27, 12:36
Temat postu: EOT
Dobra, podłączyłem pod VSS i jest gitara. Tempomat na razie działa elegancko - o tyle o ile zdołałem go wypróbować wożąc się po mieście. ;)

EOT

XaRaDaS - 2013-07-27, 13:12

A pochwal się, jakieś fotki zapodaj jak to zrobiłeś, bo widzę, że fajna sprawa, a przydałby się tempomat i jeszcze pytanie czy on sam utrzymuje prędkość, czy trzeba trzymać pedał gazu ?

Czy to jest coś TAKIEGO ?

A i czy to trzeba dobierać do rodzaju silnika czy jest to uniwersalne ?

griba - 2013-07-30, 21:59
Temat postu: Montaż tempomatu cd.
XaRaDaS, jest to dokładnie taki moduł jak pokazałeś w linku. Zakup możliwy w Internecie, cena od 80 zł za używany. Sensowne propozycje (sprzedawcy bez nadmiernej liczby negatywów, dobry stan wizualny modułu) oscylują w okolicy 120-130 zł. Polecam zakup z wtyczką, która zdecydowanie ułatwi podłączenie. Koszt przyległości (przekaźnik, gniazdko z bezpiecznikiem, przewody, wyłączniki i pudełko na "manetkę" tempomatu itd., itp.) to około 30 zł.

Zadaniem tempomatu jest utrzymywanie stałej (w miarę) prędkości pojazdu poprzez automatyczne sterowanie przepustnicą. Odbywa się to poprzez równoległą linkę, którą w przypadku mechanicznie sterowanej przepustnicy silnika prowadzimy obok tej, która idzie do pedału gazu. Prędkość pojazdu jest rozpoznawana z VSS (podobno może być również z czujnika ABS), moduł steruje za pomocą swojej linki przepustnicą silnika.

Gdy moduł jest wyłączony, jego linka przesuwa się luźno, nie wpływając na ruch przepustnicy.

Działanie oraz sterowanie tempomatem są prosto i jasno opisane tutaj > Omega/Vectra/AstraG Cruise Control Function.

*****

Źródła informacji (polecam zwłaszcza ostatni link)

1. Inspiracja, pierwsze informacje > forum CamperTeam.

2. Dodatkowe informacje - montaż w Omega, Vectra > forum Sam Naprawiam, autor: Grzes997.

3. Dodatkowe informacje - montaż w Astra F > forum AutoKącik.PL, autor: bartek_j .

4. Doskonały opis podłączenia całości - montaż w MK2/3 Astra or MK3 Cavalier > forum TSSD UK.

*****

W przypadku przepustnicy sterowanej przez ECU polecam lekturę uruchomienia tempomatu w Zafirze (moduł nie potrzebny) > Opel Zafira Klub Polska, autor: marwisn.

*****

I na koniec przykład innego, alternatywnego rozwiązania > w pole wpisz frazę wpisać "Tempomat Waeco Magic Speed".

Wady: cena (ponad 500 zł), niebieski kolor obudowy. ;)

*****

Postaram się wkrótce wrzucić na forum kilka zdjęć z montażu wraz z krótkim opisem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group