To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Tuning - Chip Cruze 1.4T

KAI - 2014-02-06, 18:02

Wczoraj robiłem pierwsze testy i wrażenia jak najbardziej OK.

Więcej napiszę jak trochę więcej pojeżdżę ;)

silvan85 - 2014-02-07, 14:32

Podaj też koszta jeżeli możesz.
KAI - 2014-02-07, 14:38

1 500 zł
rafic - 2014-02-07, 16:46

Ładnie to wygląda. KAI a patrzyłeś jak skrzynia i sprzęgło ? Mają fabryczną wytrzymałość na tyle ile masz po chipie czy trzeba się liczyć z szybszym spaleniem sprzęgła ?
krecik - 2014-02-07, 17:37

kazda wersje tak można podkrecic
KAI - 2014-02-07, 20:39

rafic napisał/a:
Ładnie to wygląda. KAI a patrzyłeś jak skrzynia i sprzęgło ? Mają fabryczną wytrzymałość na tyle ile masz po chipie czy trzeba się liczyć z szybszym spaleniem sprzęgła ?

Z tego co wiem, to w A14NET jest zapas na skrzyni i sprzęgle.
Mój chip to przyrost koło 25% na mocy i momencie - więc bez kosmosów.

Ale ogólnie co do sprzęgła, skrzyni, turbiny to co najmniej jedna zasada jest taka sama jak i przed czipsem. Jak szanujesz - tak masz.

Dzisiaj zrobiłem swoją stałą trasę Wrocław - Kraków.
Przy autostradowych prędkościach spalanie bez zmian.
Za to kop wyraźnie odczuwalny. Szczególnie na 2 i 4 biegu jest duża różnica.

W niedzielę robię trasę 150 km po drodze krajowej to też dam znać co ze spalaniem.

rafic - 2014-02-07, 20:55

KAI napisał/a:
Z tego co wiem, to w A14NET jest zapas na skrzyni i sprzęgle.
Mój chip to przyrost koło 25% na mocy i momencie - więc bez kosmosów.

Ale ogólnie co do sprzęgła, skrzyni, turbiny to co najmniej jedna zasada jest taka sama jak i przed czipsem. Jak szanujesz - tak masz.


Ja wiem, że bez kosmosu, ale znając GM i ich podejście, stanowczo do marki chevy, i po ostatnich informacjach, że w dieslu jest zapas ledwo na 5 KM i 10 Nm momentu warto to sprawdzić.
I wiem, że skrzynia i sprzęgło nie rozsypią się po pierwszych 100 km, ale jednak nie przejedziesz na sprzęgle tak jak normalnie powiedzmy te 150 tyś. km ale 100 tyś. lub mniej gdybyś podniósł moc ponad zapas.

KAI - 2014-02-07, 21:03

rafic napisał/a:
nie przejedziesz na sprzęgle tak jak normalnie powiedzmy te 150 tyś. km ale 100 tyś. lub mniej gdybyś podniósł moc ponad zapas.

To jest dla mnie akurat oczywiste i biorę na klatę ;)
Chip to zawsze większe obciążenia więc nie ma siły żeby nie było większego zużycia jeżeli będę sobie regularnie cisnął gaz do końca.

Teraz trochę butuję, bo to świeży nabytek.
Ale jak mi spowszednieje to stanie się narzędziem to wyprzedzania itp.
;)

Co do liczb - kiedyś się dogrzebałem chodząc po forach.
Pamiętam, że w A14NET zapas był spory (>25%).
W A14NEL skrzynia była słabsza (ale to dotyczy Astry 120KM).
Szczegółów nie pamiętam...

silvan85 - 2014-02-08, 09:21

Co ciekawe na stronie filtrona są filtry dla wersji tego silnika dla Astry J:

1.4L 16V Turbo 1364cc A14LET 180KM

W sumie wcześniej nie widziałem takiej wersji nigdzie.

KAI - 2014-02-09, 19:38

Ostatecznie potwierdzam, że spalanie jest bez mian.
Sprawdzone na mieście, autostradzie i krajówce.
Pzdr

Kaczy.mk - 2014-02-09, 20:19

rafic napisał/a:
Ja wiem, że bez kosmosu, ale znając GM i ich podejście, stanowczo do marki chevy, i po ostatnich informacjach, że w dieslu jest zapas ledwo na 5 KM i 10 Nm momentu warto to sprawdzić.


A niby w którym dieslu? Bo jeśli chodzi o 2.0Vcdi to, opierając się tylko na danych technicznych, ten zapas jest większy. Moment ma znaczenie, moc nie. Zresztą moc silnika to nic innego jak iloczyn prędkości obrotowej (w radianach) i momentu obrotowego. Dla uproszczenie, by nie zmieniać jednostek, stosuje się wzór moc = (prędkość obrotowa*moment)/9549.

Katalogowo, w 2.0Vcdi, jest 360Nm. Skrzynia (F40-MYJ) ma certyfikat na 400Nm (nie mniej niż). Dla dociekliwych: http://www.gmpowertrain.c...uctsEurope.aspx

Teoretycznie, tego zapasu jest okolo 40Nm. Dużo to nie jest, ale mało też nie (ponad 10%). Oczywiście, możesz mieć dobry egzemplarz i wytrzyma np. 450Nm, a to już naprawdę sporo. Dla przykładu, Insignia 2.0Cdti Biturbo ma właśnie 400Nm i siedzi tam chyba ta sama skrzynia (wg. vehicle application ze strony GM) . Z tego co wiem to ludzie z powodzeniem ją chipują na 450Nm i reklamacji nie ma (v-tech).

heko - 2014-02-13, 18:51

większość Insignii z tym motorkiem, na F40, generuje w serii ok 400-410Nm w piku, po modach (box/chip) lekko 450Nm i wszystkie radzą sobie z tym bez problemu :)
KAI - 2014-02-13, 19:09

No proszę - i autor chipa się odezwał.

Tym samym mamy na forum experta od mod-ów :)

grom11 - 2014-02-13, 22:45

Benzynowa astra 1.6T 180km ma inną skrzynię niż cruze 1.4T ?
grom11 - 2014-03-12, 20:56

Więc odpowiadam sam sobie :)
Wg mechanika z ASO: Astra 1.4T, Cruze 1.4T i Astra 1.6T jeśli chodzi o skrzynię "manual" 6-cio biegową MT6 - jest montowana ta sama skrzynia. W Cruze 1.4T jeśli chodzi o skrzynię jest przewymiarowana i jest zapas na Nm.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group