To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Usunięcie filtra DPF

luckyluckyluck - 2015-07-02, 18:15

Jeśli już ktoś pyta o sens samego usuwania - jeśli masz dopiero 37 tys przejechane, to o co si emartwisz - ja mam 103 i dpf jeszcze nie usuwałem, nie widze tez zadnych problemów - wiec może lepiej szkoda sobie na twoim miejscu już teraz glowe zawracać i 1000 pln wyrzucać, nim zrobisz jeszcze z 70tys - cena takiego zabiegu może spadnie;)
Boyka - 2015-07-06, 18:15

Ja wlasnie widze same problemy i negatywy, samochod zamula i ma podwyższone spalanie juz po ok 200 kilometrach, nie mówiąc o tym ze kolejne 100 i załącza sie filtr, oczywiscie pod domem, sklepem. Gasisz samochod i wentylatory chodzą jak z samolotu odrzutowego i wszyscy sie patrzą na ciebie i samochod ktory miałby zaraz wybuchnąć ;) Wole wydać te pieniadze i miec święty spokój! ;)
arbeiht - 2015-07-07, 00:17

R-performance Warszawa
mario78 - 2015-07-07, 06:02

W R-performance nie umieli mi zrobić programu w cruzie, nie mogli sczytać fabrycznego, a skasowali za hamownię i niby diagnostykę, także ja nie polecam. Przez telefon zapewniano że wszystko będzie bez problemu a tak nie było, stracone pieniądze i czas.
cichytbg - 2015-07-09, 20:37
Temat postu: Usunięty DPF- A filtr cząstek stałych dalej swieci
Witam,
Może państwo podpowiecie ?
Posiadam Chevroleta Cruze 2010r.2.0 Diesel 150km
Zakupiłem auto w Belgi . Z wyciętym DPF i katalizatorem . Gdy auto przyjechało do polski wysypał sie sterownik silnika . Kupiłem używke na allegro , został on przeprogramowany z starego na ten nowy , został komputerowo wycię DPF . Po odpaleniu auta , silnik chodzi równo na małych obrotach , lecz gdy doda sie gazu zaświeca Filtr cząstek stałych i lekko czasem zakopci . Więc pytanie brzmi czemu tak się dzieje ?

mario78 - 2015-07-11, 18:07

Może elektroniczne usunięcie nie do końca się powiodło.
Krystibo - 2015-09-03, 21:09
Temat postu: dpf
Cześć, temat nieco pod upadł, więc odświeżam. Cruze'a zakupiłem kilka tyg. temu od pierwszego właściciela, przebieg 83tys. pewny-potwierdzony, Polski salon - autko sprawne, ale problemy zaczął stwarzać kolega Dpf :) wypala się co około 100-150km, podobnie jak u większości - w najmniej sprzyjających okolicznościach (parkowanie na 5min przed rozpoczęciem pracy itp). Spalanie w trakcie wypalania wzrasta niemalże 3krotnie, wynosi około 15-17l. Naczytalem się o koledze bardzo dużo, zarówno na naszych, jak i anglojęzycznych stronach, wniosek taki, że nie tylko Polacy usuwają dpf, jest to standardowy proceder w Europie, a i zapewne na świecie. W Niemczech podobno użytkownicy aut z usuniętym dpf'em płacą wyższy podatek, o około 30euro miesięcznie, czyli zamiast 100 płacą 130, ale do rzeczy: dowiedziałem się, że w Cruze oprócz fizycznego usunięcia dpf jest też konieczna fizyczna ingerencja w sterownik, tj tzw zmiana oprogramowania "na stole", a nie po kablu, czy ktoś z Was jest w stanie to potwierdzić? Trochę mnie to zniechecilo, gdyby nie ten fakt, mógłbym pozbyć się dziada za 1000zl + 100zl za sprawdzenie osiągów na hamowania przed i po... Czy jest już więcej osób po usunięciu dpf, czy nadal bez zmian? Pozdrawiam.
mario78 - 2015-09-03, 21:14

Ja usunąłem jakieś 5tyś km temu. Usunięcie elektroniczne było przez gniazdo OBDII, nie wyjmowali sterownika. Krystibo który masz rocznik auta?
Krystibo - 2015-09-03, 21:25

2011 rok. A można wiedzieć gdzie usunąłes, jakie koszty i efekty? Już samo to, że modyfikowali Ci oprogramowanie po kablu, to duży plus. Ja żałuję że u mnie nie jest podobnie, bo byłem dziś w tym warsztacie i obsługa zrobiła na mnie b. dobre wrażenie. Podpieli się pod kompa, wykasowali drobne błędy, wytłumaczyli i zobrazowali cały zabieg, z modyfikacja sterownika włącznie i to wszystko gratis :)
Korneliusz - 2015-09-03, 23:09

No to jak w końcu - wolał byś zapłacić ?
Taka zagrywka to po to jest byś własnie do nich jezdził serwisować autko.
Ale może warto.

Krystibo - 2015-09-04, 10:20

Ta zagrywke też brałem pod uwagę, bo to wbrew pozorom częste podejście. Szczerze, to nie przekonali mnie, w związku z fizyczna ingerencja w sterownik, gdyby to odbyło się po kablu, to zapewne zdecydowałem się. Interesuje mnie dlatego opinia osób, które mają usunięcie za sobą i jak im się wszystko sprawuje ;)
Nie wierzę w bajki, że jednym się wypala innym nie, brat ma 2-letniego diesla z dpf'em, robi dziennie ok 100km na trasie w dwie strony, a i jemu zdarza się zawieźć dzieci do szkoły, jechać na trening, na zakupy, do rodziny itp, czyli podobnie jak u mnie, a i pewnie większości z Was. Część użytkowników może jedynie nie zauważać wypalania. Paradoksalnie bratu zdarza się często, że dpf wypala się tuż przed rozpoczęciem pracy. Ja goniłem auto w trakcie urlopu, a dpf i tak lubił wypalac się następnego dnia po długiej jeździe w trasie :D chyba nadeszły czasy, kiedy to diesel służy tylko do jazdy w trasie, na krótkie odcinki benzyna - drugie auto, motorek ewentualnie rower :) albo po prostu wykurzyc dpf i święty spokój..

elpabel84 - 2015-09-04, 19:41

Witaj,

Jakis miesiąc temu wyciąłem to dziadostwo bo zbyt często się wypalał i często przed zakończeniem jazdy co skutkowało następnego dnia kontrolka engine. Zmiana programu odbywała się przez wyciągnięcie sterownika. Dzisiaj stwierdzam że Już dawno powinienem był to zrobić tym bardziej ze auto ma podniesioną moc przez co DPF mial jeszcze więcej pracy. Troszkę kopci jak mocniej nacisnę ale nie ma co się dziwić.

mario78 - 2015-09-04, 20:10

Krystibo napisał/a:
2011 rok. A można wiedzieć gdzie usunąłes, jakie koszty i efekty?


Ja na początku robiłem program na podniesienie mocy ale operacja nie udała się za pierwszym razem bo okazało się że auto ma fabrycznie zablokowany sterownik i nie dało się zgrać fabrycznego programu do modyfikacji. Też mam 2011, w późniejszych rocznikach nie było już problemu. Po aktualizacji programu w ASO (koszt 150zł), normalnie dało się zgrać program i zmodyfikować. Po jakimś czasie zdecydowałem się na usunięcie dpfu, przez te kilka lat znudziło mnie ciągłe spoglądanie na spalanie chwilowe czy aby filtr się nie wypala. Operacja wykonana została w KreatorMocy , tam też wykonywany był remap. Wybrałem ten zakład bo robiłem tam kiedyś chiptuning poprzedniego auta i byłem zadowolony, no i ważne dla mnie było że robili już takie cruze'y i że nie będę ''królikiem doświadczalnym. Mnie usunięcie filtra mechaniczne i elektroniczne kosztowało 900zł bo robiłem wcześniej u nich chip, normalnie chyba 1200. Przez telefon mówili że operacja zajmie ok. 5 godzin, wyrobili się ze wszystkim w 3h. Od wycięcia przejechalem ok 5tyś km , wypalanie sie nie włączyło więc chyba wszystko ok :wink: . Auto jakby zbiera się z deko niższych obrotów niż wcześniej, i spalanie wg kompa spadło o jakieś 0,5l/100km, z minusów bardziej okopcona rura wydechowa. Modyfikacja bez wyjmowania sterownika, po kablu.

elpabel84 który rocznik i jaki masz silnik?

elpabel84 - 2015-09-04, 20:45

mario78 napisał/a:


elpabel84 który rocznik i jaki masz silnik?


Rocznik 2010 125km (było) ;-)

mario78 - 2015-09-04, 20:59

To u Ciebie jest sterownik Bosch, w 163KM jest Delphi a z nim nie wszyscy sobie radzą.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group