To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Usunięcie filtra DPF

tomi333 - 2013-02-11, 09:45

Od ostatniego czasu przejechałem 3 tys km i ani razu nie włączyła się kontrolka ani wypalanie.
Z tym jest ok. Na liczniku przejechane już jest 15000. Natomiast ostatnio jadąc autostradą 160 km/h zapaliła sie kontrolka trybu serwisowego. I teraz muszę podjechać i sprawdzić z czym jest ten błąd związany. Ale zajmę sie tym za tydzień lub dwa bo mam jeszcze noge w gipsie. Zona jeździ codziennie i to głównie po mieście + w weekend dalsze wyjazdy i nic sie nie dzieje. Ciekawe czy jest to związane w wycięciem filtra czy z czymś innym. Jak to sprawdzę to napisze na forum

DAREX - 2013-02-11, 18:24

Jak się wyjaśni powód trybu serwisowego daj info.
Jest nas kilku zainteresowanych usunięciem tego "eko" elementu, a tobie chcąc niechcąc przypadła rola króliczka doświadczalnego.

adikoss - 2013-02-11, 19:49

tomi333 proszę napisz jaki był koszt wycięcia filtra
tomi333 - 2013-02-11, 20:08

adikoss napisał/a:
tomi333 proszę napisz jaki był koszt wycięcia filtra

Poczytaj wcześniejsze moje posty w tym temacie. Jakoś od strony 5. Wszystko jest opisane. Generalnie troche było zachodu z tym wycięciem filterka, wiadomo, ktoś musi pierwszy przetrzeć szlak, ale w sumie było warto. Spalanie spadało no i co najważniejsze, nie przybywa już oleju.

adikoss - 2013-02-13, 20:37

jak często się u Was pojawia proces wypalania na 1000 km - cykl mieszany, z przewagą miasta ?
pedro67 - 2013-02-13, 23:58

witam wszystkich
także tu we Włoszech, to PDF stwarza wiele problemów ....
niektóre cruzisti wystartować z powodzeniem zarówno flidità zużycie uruchomiony.
Oczywiście, praca została wykonana przez specializatte warsztatów:
http://www.mtracing.eu/home.html

marcinenergy - 2013-02-14, 15:34

adikoss mi się wypala raz na każde 1500 km (co drugie tankowanie do pełna przed wyjazdem w trasę) przy czym trasa 60% miasto 40%.
kizior - 2013-06-14, 21:53
Temat postu: Usunięcie filtra DPF
Witam,mam problem z dpf , brak mocy i cuda na komputerze, nie da sie wypalić brak sygnału z czujników , mam pytanie, a mianowicie czy da sie usunąć dpf gdzies w woj.śląskim w okolicach rybnika? dzwoniłem do gliwic do cinsoftu ale nie dają rady bo powiedział że sterownik Delphi i nie opanuja ,silnik diesel 150 km 320mobr 2.0 vcdi.Pomorze ktoś?
etac - 2013-06-14, 22:01
Temat postu: Re: Usunięcie DPF
kizior napisał/a:
Witam,mam problem z dpf , brak mocy i cuda na komputerze, nie da sie wypalić brak sygnału z czujników , mam pytanie, a mianowicie czy da sie usunąć dpf gdzies w woj.śląskim w okolicach rybnika? dzwoniłem do gliwic do cinsoftu ale nie dają rady bo powiedział że sterownik Delphi i nie opanuja ,silnik diesel 150 km 320mobr 2.0 vcdi.Pomorze ktoś?


Tyle ze 150 KM ma sterownik Bosch, a nie Delphi.

Delphi jest w 163PS.

Zapytaj sie raz jeszcze, bo ten silnik robia juz prawie wszyscy, a rzeczywiscie z Delphi są problemy ale juz coraz mniejsze.

Mam kolege co bawi sie takie rzeczy w VAG, wiec po konsultacji zrobi tez twoje.

http://www.dynosoft.pl/

kizior - 2013-06-15, 10:21

no tak tyle że on robi w warszawie
etac - 2013-06-15, 12:34

kizior napisał/a:
no tak tyle że on robi w warszawie


?? ?

DYNOSOFT

Wojciech Gołąbek (Aligator)

Katowice, ul. Józefowska 6 (dojazd ulicą Energetyków)

kizior - 2013-06-15, 12:44

a rzeczywiście,dzięki
tomi333 - 2013-07-08, 10:02

Czy ktoś poza mną usunął już DPF-a? z Cruza 2.0 163 PS? Ciekawy jestem jak to działą u innych, może jakieś uwagi i wskazówki? Ja już pół roku jeżdżę bez dpfa i na razie jest ok ale oczywiście nie obyło się bez drobnych problemów. Najważniejszą sprawą jest odpowiednie wywalenie wkładu filtra i zostawienie katalizatora. Puszkę powinno sie skrócić o tę część zawierającą filtr dpf zastepując ją rurą o średnicy takiej jak wydech. Czujniki temp i ciśnienia spalin trzeba zamontować w tej rurze. Niestety u mnie mechanik który miał to zrobić wywalił wkłąd filtra ale puszkę całą zostawił i przez to wariowały czujniki, dlatego ze 2 razy zapalała sie kontrolka wypalania a potem zapchania filtra i samochód palił wtedy 10 l/100km i kopcił trochę na biało bo paliwko niespalone wydostawało się na zewnątrz. Jedyny plus jest taki, że całe niespalone paliwo jest wywalane na zewnątrz a nie do oleju. Poziom oleju w ogóle nie rośnie a nie tak jak przed wycięciem, że musiałem co 1000 km odsysać 0,8 litra oleju. Teraz mam przerobiony ten wydech tak jak kazali w v-techu i od 2000 km na razie nie ma problemu. Poza tym auto bez filtra jeździ o niebo lepiej, moc wzrosła do 170 KM moment 400 Nm i w ogóle lepiej się zbiera z dołu. Nie ma już takiej turbodziury która w Cruzie jest stosunkowo duża z racji dużej turbosprężarki no i spalanie w trasie 5,2 a jak sie zapierdziela z klimą to 6,1.
etac - 2013-07-08, 13:55

tomi333 napisał/a:
Czy ktoś poza mną usunął już DPF-a? z Cruza 2.0 163 PS? Ciekawy jestem jak to działą u innych, może jakieś uwagi i wskazówki? Ja już pół roku jeżdżę bez dpfa i na razie jest ok ale oczywiście nie obyło się bez drobnych problemów. Najważniejszą sprawą jest odpowiednie wywalenie wkładu filtra i zostawienie katalizatora. Puszkę powinno sie skrócić o tę część zawierającą filtr dpf zastepując ją rurą o średnicy takiej jak wydech. Czujniki temp i ciśnienia spalin trzeba zamontować w tej rurze. Niestety u mnie mechanik który miał to zrobić wywalił wkłąd filtra ale puszkę całą zostawił i przez to wariowały czujniki, dlatego ze 2 razy zapalała sie kontrolka wypalania a potem zapchania filtra i samochód palił wtedy 10 l/100km i kopcił trochę na biało bo paliwko niespalone wydostawało się na zewnątrz. Jedyny plus jest taki, że całe niespalone paliwo jest wywalane na zewnątrz a nie do oleju. Poziom oleju w ogóle nie rośnie a nie tak jak przed wycięciem, że musiałem co 1000 km odsysać 0,8 litra oleju. Teraz mam przerobiony ten wydech tak jak kazali w v-techu i od 2000 km na razie nie ma problemu. Poza tym auto bez filtra jeździ o niebo lepiej, moc wzrosła do 170 KM moment 400 Nm i w ogóle lepiej się zbiera z dołu. Nie ma już takiej turbodziury która w Cruzie jest stosunkowo duża z racji dużej turbosprężarki no i spalanie w trasie 5,2 a jak sie zapierdziela z klimą to 6,1.


Ja odpuscilem, policzylem koszty i doszedlem do wniosku ze dopoki sie nie wykonczy to go zostawiam.

Mozesz spisac co i jak dokladnie zeby inni wiedzieli jaki koszty nalezy sie spodziewac i jakie przerobki nalezy dodac zeby chodzilo w 100%?

Kaczy.mk - 2013-07-08, 17:26

user_01 napisał/a:
tomi333 napisał/a:
Czy ktoś poza mną usunął już DPF-a? z Cruza 2.0 163 PS? Ciekawy jestem jak to działą u innych, może jakieś uwagi i wskazówki? Ja już pół roku jeżdżę bez dpfa i na razie jest ok ale oczywiście nie obyło się bez drobnych problemów. Najważniejszą sprawą jest odpowiednie wywalenie wkładu filtra i zostawienie katalizatora. Puszkę powinno sie skrócić o tę część zawierającą filtr dpf zastepując ją rurą o średnicy takiej jak wydech. Czujniki temp i ciśnienia spalin trzeba zamontować w tej rurze. Niestety u mnie mechanik który miał to zrobić wywalił wkłąd filtra ale puszkę całą zostawił i przez to wariowały czujniki, dlatego ze 2 razy zapalała sie kontrolka wypalania a potem zapchania filtra i samochód palił wtedy 10 l/100km i kopcił trochę na biało bo paliwko niespalone wydostawało się na zewnątrz. Jedyny plus jest taki, że całe niespalone paliwo jest wywalane na zewnątrz a nie do oleju. Poziom oleju w ogóle nie rośnie a nie tak jak przed wycięciem, że musiałem co 1000 km odsysać 0,8 litra oleju. Teraz mam przerobiony ten wydech tak jak kazali w v-techu i od 2000 km na razie nie ma problemu. Poza tym auto bez filtra jeździ o niebo lepiej, moc wzrosła do 170 KM moment 400 Nm i w ogóle lepiej się zbiera z dołu. Nie ma już takiej turbodziury która w Cruzie jest stosunkowo duża z racji dużej turbosprężarki no i spalanie w trasie 5,2 a jak sie zapierdziela z klimą to 6,1.


Ja odpuscilem, policzylem koszty i doszedlem do wniosku ze dopoki sie nie wykonczy to go zostawiam.

Mozesz spisac co i jak dokladnie zeby inni wiedzieli jaki koszty nalezy sie spodziewac i jakie przerobki nalezy dodac zeby chodzilo w 100%?


Ja będę usuwał, ale dopiero przy 15'000-20'000 km. Wraz z usunięciem pójdzie zmiana programu. Chcę poczekać gdyby miały wyjść jakieś ewentualne problemy z autem, by w razie czego, nie dawać im powodów do odrzucenia gwarancji. W poprzednim aucie (307 1.6HDI), program robiłem przy 14'000. Do momentu sprzedaży (130'000) nic złego się nie działo.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group