To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Usunięcie filtra DPF

mario78 - 2012-11-13, 20:57

Ładne parametry. To teraz jak V-tech ma gotowy program do cruza to powinni się uporać z taką operacją w jeden dzień.
etac - 2012-11-13, 21:52

mario78 napisał/a:
Ładne parametry. To teraz jak V-tech ma gotowy program do cruza to powinni się uporać z taką operacją w jeden dzień.


Ale z taką ceną to trochę przesadzili.

tomi333 - 2012-11-14, 05:57

user_01 napisał/a:
mario78 napisał/a:
Ładne parametry. To teraz jak V-tech ma gotowy program do cruza to powinni się uporać z taką operacją w jeden dzień.


Ale z taką ceną to trochę przesadzili.

sam program

mario78 - 2012-11-14, 06:26

Może jak teraz mają już program napisany to zejdą z ceny :-? , ale zgadza się, tanio nie było.
tomi333 a na przeglądy jeździsz jeszcze do ASO, czy dałeś sobie spokój z gwarancją? A jak to wygląda z zewnątrz, widać że była jakaś ingerencja w filtr? Wydech nie stał się głośniejszy, coś wstawili zamiast filtra, czy pusta puszka?

marrkus1 - 2012-11-14, 06:35

Z moich informacji w V-Techu wynika, że koszty będą niższe.
Wyłączanie FAP/DPF to wydatek 1349 zł (z rabatem "śniadaniowym" czyli jak przyjedziemy rano) plus 300 - 600 zł wybudowanie i montaż atrapy.

etac - 2012-11-14, 07:00

marrkus1 napisał/a:
Z moich informacji w V-Techu wynika, że koszty będą niższe.
Wyłączanie FAP/DPF to wydatek 1349 zł (z rabatem "śniadaniowym" czyli jak przyjedziemy rano) plus 300 - 600 zł wybudowanie i montaż atrapy.


Taka cena jest akceptowalna. :mrgreen:

tomi333 - 2012-11-14, 08:10

mario78 napisał/a:
Może jak teraz mają już program napisany to zejdą z ceny :-? , ale zgadza się, tanio nie było.
tomi333 a na przeglądy jeździsz jeszcze do ASO, czy dałeś sobie spokój z gwarancją? A jak to wygląda z zewnątrz, widać że była jakaś ingerencja w filtr? Wydech nie stał się głośniejszy, coś wstawili zamiast filtra, czy pusta puszka?

Samochd nie jest na gwarancji, został kupionu we Francji z salonu jako auto testowe. Dalem sobie spokój z gwarancją bo chcieli a aso w Polsce 2 tyś za wciągniecie go do programu gwarancyjnego. Puszka od filtra została, wyciągnięto tylko wkład. Nic nie kopci, autko chodzi tak jak przed wycięciem. No i spalanie. :-) Przed wycięciem w trasie przy dynamicznej jeździe autko paliło koło 6,7 a po wycieciu 2 dni temu na trasie 400 km autko spaliło 5.5 w jedną stronę- dynamiczna jazda a z powrotem jazda ekonomiczna 4.9.
Ja niestety zapłaciłem sporo ale ktoś musiał przetrzeć szlak.Teraz jak jest juz program to bedzie taniej.

etac - 2012-11-14, 08:34

tomi333 napisał/a:
mario78 napisał/a:
Może jak teraz mają już program napisany to zejdą z ceny :-? , ale zgadza się, tanio nie było.
tomi333 a na przeglądy jeździsz jeszcze do ASO, czy dałeś sobie spokój z gwarancją? A jak to wygląda z zewnątrz, widać że była jakaś ingerencja w filtr? Wydech nie stał się głośniejszy, coś wstawili zamiast filtra, czy pusta puszka?

Samochd nie jest na gwarancji, został kupionu we Francji z salonu jako auto testowe. Dalem sobie spokój z gwarancją bo chcieli a aso w Polsce 2 tyś za wciągniecie go do programu gwarancyjnego. Puszka od filtra została, wyciągnięto tylko wkład. Nic nie kopci, autko chodzi tak jak przed wycięciem. No i spalanie. :-) Przed wycięciem w trasie przy dynamicznej jeździe autko paliło koło 6,7 a po wycieciu 2 dni temu na trasie 400 km autko spaliło 5.5 w jedną stronę- dynamiczna jazda a z powrotem jazda ekonomiczna 4.9.
Ja niestety zapłaciłem sporo ale ktoś musiał przetrzeć szlak.Teraz jak jest juz program to bedzie taniej.


Wiem ze nie na temat, ale kto ci kazał zapłacić 2 tysi za wprowadzenie do systemu gwarancyjnego. Przeciez gwarancja jest europejska! Masz jakies pismo w tej sprawie?

marcinde - 2012-11-14, 09:51

user_01 napisał/a:

kto ci kazał zapłacić 2 tysi za wprowadzenie do systemu gwarancyjnego


Mnie też to zdziwiło. Rozbój w biały dzień

tomi333 - 2012-11-14, 13:29

marcinde napisał/a:
user_01 napisał/a:

kto ci kazał zapłacić 2 tysi za wprowadzenie do systemu gwarancyjnego


Mnie też to zdziwiło. Rozbój w biały dzień

To był jakiś myk że auto było pokazowe w salonie i przyjechało na lawecie ale ksiązka serwisowa była nie podbita. To aso chciało za 1 tys wprowadzić auto do systemy gwarancyjnego + przegląd okresowy ( minął rok od daty produkcji). To było prawie 2 tysie. A dla mnie przeglądy są za drogie w aso wiec nie byłem wcale zainteresowany gwarancją.

etac - 2012-11-14, 13:41

Ciekaw jestem co na to Chevrolet Europe
tomi333 - 2012-11-14, 13:46

user_01 napisał/a:
Ciekaw jestem co na to Chevrolet Europe

No ciekawe czy faktycznie w aso chcieli przegiąć pałke czy mają takie procedury. Ja na szczęście od razu postanowiłem podziękować aso za usługi a poza tym już wiedziałem, że wycinam filtr. Mam pytanie. Czy wycięcie filtra to utrata gwarancji czy mogą sie w aso podczas przeglądu nie zorientować, że brak filtra?

mario78 - 2012-11-14, 13:57

tomi333 napisał/a:
Mam pytanie. Czy wycięcie filtra to utrata gwarancji czy mogą sie w aso podczas przeglądu nie zorientować, że brak filtra?


Myślę że wycięcie filtra to utrata gwarancji. A jak dobrze zrobiona atrapa to myślę że, mogliby podczas przeglądu nie zauważyć że auto nie ma DPF (u nas w ASO wszystko jest możliwe), chyba że robiliby coś kompem i weszli w opcje filtra, to wtedy może i tak.

etac - 2012-11-14, 14:11

mario78 napisał/a:
tomi333 napisał/a:
Mam pytanie. Czy wycięcie filtra to utrata gwarancji czy mogą sie w aso podczas przeglądu nie zorientować, że brak filtra?


Myślę że wycięcie filtra to utrata gwarancji. A jak dobrze zrobiona atrapa to myślę że, mogliby podczas przeglądu nie zauważyć że auto nie ma DPF (u nas w ASO wszystko jest możliwe), chyba że robiliby coś kompem i weszli w opcje filtra, to wtedy może i tak.


Oficjalnie wyciecie filtra to nie tylko utrata gwarancji, bo poza interwencje w uklad wydechowy masz silna interwencje w oprogramowanie silnika. ale co gorsze to jest utrata dowodu rejestracyjnego. Ale z tym to juz inna bajka, bo zaden z punktow badan technicznych nie kontroluje spalin w dieslach jesli nie widzi silnego dymienia, inaczej niz w benzynie.

Ale z tym srednim spalaniem ponizej 5 litrów to mnie podkreciłes na maksa, gdzy ja od 4 miesiecy walcze z DPF i spalaniem i jak juz mialem rekord spalania 5,7 to nagle stanołem w korku na najbardziej zatloczonej drodze w Polsce (Sosnowiec - Katowice) i po tankowaniu wyszło srednie 6,7. Jak na razie z tym DPF na 29000km przejechanych w roznych warunkach mam srednie spalanie 6,89.

Jak pojezdzisz wiecej to moj bedzie jednym z kolejnych bez filtra.

darciu1 - 2012-11-14, 14:19

Usunięcie filtra DPF obniży spalanie ale na pewno nie podniesie mocy w aucie :) jest to złudne wrażenie. Koszt takiej operacji to ok. 1400 złotych


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group