To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Usunięcie filtra DPF

adrian0311 - 2012-03-13, 15:44
Temat postu: Usunięcie filtra DPF
Dobija mnie ten fakt.. koledzy czy u was też filtr wypala się często właśnie tuż po tym jak przyjdziecie z trasy?? dziś byłem na trasie jakieś 80 km w jedną stronę i spowrotem po trasie podjeżdżam pod garaż a tutaj wentylator się załączył i wgl zaczyna wypalać się filtr... to jest irytujące.. już kilka razy tak się zdarzyło że filtr nie wypalił się tak jak powinien podczas trasy tylko jak po trasie przyjeżdżam pod garaż wtedy zaczyna się wypalać... czy u was też takie coś ma miejsce??? Mam już dość DPF! chcę się go pozbyć.
Redskull - 2012-03-13, 19:34

No to nic tylko czekać na koniec gwarancji...wypierniczyć FAPa (DPF) oraz EGR...Zamontować większą dmuchawkę i robić wirusa na 220KM....
adrian0311 - 2012-03-13, 20:58

Redskull nad tym się poważnie zastanawiam jak się skoczy gwarancja to wytnę to i emulator wstawię niech komputer widzi że wszystko jest w porządku...
Redskull - 2012-03-14, 19:31

Dlatego nigdy nie kupię diesla...a jeśli już to tylko po to żeby w nim dłubać. Więc używkę podatną na modyfikacje :D Nie wiem jak sie tuninguja te 2.0 163KM. Podejrzewam, że jakiś fajny virus + FMIC + wydech + dolot + dmuchawa + wywalenie EGR i DPF i spox 260KM można wpinać :D
Redskull - 2012-03-20, 19:39

adrian0311 napisał/a:
Redskull nad tym się poważnie zastanawiam jak się skoczy gwarancja to wytnę to i emulator wstawię niech komputer widzi że wszystko jest w porządku...



EmluGator :P heheh chłopaku wywal DPF`a w diabły i EGR przy okazji też. Wgraj nowego virusa ze strojeniem na hamowni. Zobaczysz wtedy co potrafi nowoczesny diesel :D

Acha i nie daj się naciąć na płacenie za wycięcie filtra. DPF jest wart 1000-1500zł :D

adrian0311 - 2012-03-21, 16:23

Wiem wiem że DPF droższy od katalizatorów itp. aaaa w emulgatorze literówka przepraszam;P heh tam wcześniej też skoczy zamiast skończy ;P nie zauważyłem bo przeważnie wpadam tylko na chwilę na forum na szybko coś piszę no i tak wychodzi;P a poprawną polszczyznę trzeba szanować heh
Redskull - 2012-03-22, 18:48

adrian0311 napisał/a:
Wiem wiem że DPF droższy od katalizatorów itp. aaaa w emulgatorze literówka przepraszam;P heh tam wcześniej też skoczy zamiast skończy ;P nie zauważyłem bo przeważnie wpadam tylko na chwilę na forum na szybko coś piszę no i tak wychodzi;P a poprawną polszczyznę trzeba szanować heh


Napisałeś dobrze :D emulGator to środek do zagęszczania używany w spożywce :D A tak na poważnie to koncern PSA jako jedyny dobrze rozwiązał problem FAP/DPF. W zbiorniku paliwa znajduje się dodatkowa pomkpa, która pobiera płyn katalityczny przy każdym tankowaniu auta. Płyn powoduje mniejsze osadzanie się sadzy i wypalanie filtra. Wypalanie nie odbywa się poprzez dodatkowe dawki paliwa, więc nic nie ścieka do miski olejowej.

Fakt, że ELOYS (płyn o którym mówiłem) Kosztuje 700 zł za 5 litrów, ale wystarcza na 100 tyś km.

tomi333 - 2012-11-13, 11:30
Temat postu: Wywaliłem DPF-a Cruze
Nareszcie!
Filtr DPF wywalony!

Spalanie spadło z 6.7 do 5.5 w trasie przy dynamicznej jeździe, oleju w silniku nie przybywa. Za to moc podskoczyła o 10 kucyków. Jupi!!!!!

etac - 2012-11-13, 11:33

tomi333 napisał/a:
Nareszcie!
Filtr wywalony! Spalanie spadło z 6.7 do 5.5 w trasie przy dynamicznej jeździe, oleju w silniku nie przybywa. Za to moc podskoczyła o 10 kucyków. Jupi!!!!!



Dobra, kto ci to zrobił. Podaj firmę i koszty. I jestem tam juz jutro.

tomi333 - 2012-11-13, 11:36

Jestem podobno pierwszy w Polsce który wywalił DPF-a z tego modelu Cruza. Fakt ze 2 miesiące miałem samochód unieruchomiony ale to przez to że program był pisany od podstaw. Robiłem to W Krakowie w V-tech-ku. Także polecam. Teraz jazda to inna bajka. Cena hmmm, nie było mało ale trza sie dogadać osobiście
etac - 2012-11-13, 11:38

tomi333 napisał/a:
Jestem podobno pierwszy w Polsce który wywalił DPF-a z tego modelu Cruza. Fakt ze 2 miesiące miałem samochód unieruchomiony ale to przez to że program był pisany od podstaw. Robiłem to W Krakowie w V-tech-ku. Także polecam. Teraz jazda to inna bajka. Cena hmmm, nie było mało ale trza sie dogadać osobiście


a cena?

tomi333 - 2012-11-13, 11:41

koło 3.5 tysiaczy..... z kosztami przejazdu i wycięciem tego dziadostwa w zakładzie etc. Trza negocjować
etac - 2012-11-13, 11:54

tomi333 napisał/a:
koło 3.5 tysiaczy.....


:shock: pogieło ich?!!! 60000 km zeby to odrobic!!

mario78 - 2012-11-13, 14:51

tomi333 napisał/a:
Jestem podobno pierwszy w Polsce który wywalił DPF-a z tego modelu Cruza. Fakt ze 2 miesiące miałem samochód unieruchomiony ale to przez to że program był pisany od podstaw. Robiłem to W Krakowie w V-tech-ku. Także polecam. Teraz jazda to inna bajka.


Ta zwyżka 10KM to przez nowy program, czy dzięki samemu wywaleniu DPF? Czyli teraz Twój cruze ma 173KM? A jak wrażenia z jazdy, czuć że autko lepiej się zbiera? Masz może wykres z hamowni przed i po wycięciu DPF?

tomi333 - 2012-11-13, 20:22

Nie jestem pewien czy przyrost mocy jest tylko po wycięciu filtra czy był też przerabiany program. W tej firmie mówili że najpierw zaktualizowali sterownik a potem poprawili program, żeby nie wypalał filtra. Filtr wcześniej został wycięty. W każdym razie nie było mowy o podnoszeniu mocy za pomocą chiptuningu. Wcześniej nie robiłem pomiaru mocy, więc nie wiem ile autko miało kuców przed wycięciem filtra. Teraz przyrost mocy czuć, silnik lepiej sie kręci do wyższych obrotów a turbinka szybciej wstaje. Co do wykresu to na razie nie mam możliwości wstawienia, postaram sie wstawić skan jak najszybciej.
Generalnie wygląda to tak:
max moc 178 KM prz 3720 obr
407 Nm przy 2500 obr ale już 320 przy 1600 obr.
Wiec jest nieźle :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group