To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - LPG w u?ywanym Cruzie

woldan - 2014-03-25, 18:23

kolego aqua samchod ma już przejechane 116tys. w tym tygodniu mam trasę ok 1200km i zobaczymy jak wyjdzie. Co do spalania to zapewne zależy jak kto cisnie.
do kemoiz :
Butla jaką mam to 55l, zawór odcina dokładnie na 39,7l.

Karlos - 2014-03-25, 18:29

esjot napisał/a:
kemoiz napisał/a:
ASO wgrywa tylko standardowa konfiguracje i nawet nie sprawdza czy da sie jezdzic.

Dokładnie to samo słyszałem od mojego (zaufanego) gazownika. Podobno brak jest jakiejkolwiek jazdy próbnej, podczas której dodatkowo koryguje się ustawienia :(

Potwierdzam - serwis jedynie wgrywa ustawienia otrzymane od Czakramu.
Tak informacyjnie, kilka miesięcy temu nawiązałem kontakt z firmą Czakram w sprawie oprogramowania BRC. Przedstawiłem im własny wykres z hamowni (publikowany tu na forum), który obrazował rozniecę pomiędzy PB, a LPG. W odpowiedzi Czakram przesłał mi wykres, na którym widać prawie identyczne osiągi na obu paliwach (badanie Cruze 1.8). Firma dołączyła również info, że oprogramowanie, które zostało użyte (i "dostrojone") jest do pobrania przez każdą autoryzowaną stację Chevroleta.
Sam nie skorzystałem, ale wybrałem się do fachowca, który po 30 minutach jazdy z wpiętym laptopem obniżył mi o 7% dawkę gazu w stosunku do "fabrycznego" oprogramowania oraz włączył dotrysk paliwa powyżej 3700 obrotów.
Jeżeli jest ktoś zainteresowany, to własne ustawienia mogę przesłać mailem.

W kwestii spalania - u mnie prędkości autostradowe, czyli średnia 130km/h to 12,5l LPG, natomiast 90 km/h to 8l/100km.

endriu333 - 2014-03-25, 18:46

woldan +20% więcej spalania LPG w stosunku do PB to chyba wziąłeś z czasów II generacji gazu (na śrubę) przy sekwencjach spalanie musi być praktycznie takie samo jak PB (różnica w mocy może być mniejsza ale nie 20 a raczej w granicach 5%) każda inna wartość to anomalia spowodowana niemocą gazowników....
ja osobiście przejechałem swoim cruzem na LPG już 70kkm i wyobraź sobie, że ani stuków ani przepału ani innych objawów u siebie nie mam...a spalanie mam zbliżone do "aqua..."w mieście 10-10,5 (z klimą) a na trasie średnia ~140 to też 10 litrów a jak chcę się powoli turlać do 120 - to spalanie spada właśnie do wspomnianych 8 litrów

wszim - 2014-03-25, 21:14

gamar napisał/a:

Ja gazowałem ten silnik ale w Orlando po około 1,5 roku eksploatacji. Silnik nie był fabrycznie przystosowany do LPG. Założyłem wtedy instalację STAG, listwa Hana, sterownik z OBDII i dodatkowo, na wszelki wypadek, lubryfikator. Do momentu sprzedaży auta jakiś miesiąc temu i po przejechaniu 25 tys km nie miałem z instalacją i silnikiem najmniejszego problemu.


25 tys to za mało by zdążyło się stać coś co można wykryć siedząc za kierownicą. Skontrolowałeś luz zaworowy na wydechu?
Czemu tak szybko olka sprzedałeś?

wszim - 2014-03-25, 21:44

endriu333 napisał/a:
woldan +20% więcej spalania LPG w stosunku do PB to chyba wziąłeś z czasów II generacji gazu (na śrubę) przy sekwencjach spalanie musi być praktycznie takie samo jak PB


Fizyki nie oszukasz. Zużycie paliwa w kg/100 km jest w przybliżeniu jednakowe dla LPG i dla benzyny, natomiast zużycie wyrażone w L/100 km jest dla LPG (w zależności od stosunku propoan/butan) o około 15-25 % większe niż dla benzyny. A przecież tankujemy i liczymy zużycie w litrach a nie w kg.
Tutaj jakiś znaleziony link z przykładowymi wyliczeniami

edyta: Silnik na LPG wcale nie musi być słabszy. Ba, może mieć wyższy moment obrotowy czego wykorzystanie może spowodować w efekcie obniżenie zużycia. Wystarczy tylko wykorzystać wyższą LO gazu i wyprzedzić odpowiednio zapłon np wariatorem, czyli poprawić sprawność pracy silnika.

bartk - 2014-03-27, 00:27

wszim napisał/a:

edyta: Silnik na LPG wcale nie musi być słabszy. Ba, może mieć wyższy moment obrotowy czego wykorzystanie może spowodować w efekcie obniżenie zużycia.


Już w paru miejscach coś podobnego czytałem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group