To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Olej w skrzyni biegów

Anonymous - 2013-06-04, 19:47
Temat postu: Olej w skrzyni biegów
Ciekawi mnie z czego jest wykonana skrzynia biegów w Sparku M300, skoro serwis po 15 tys wymieniał olej (to jestem w stanie zrozumieć), ale teraz zbliżam się do trzeciego przeglądu - po 45 tys i słyszę, że znowu mają w planie wymieniać olej w skrzyni.
Jak dla mnie to trochę dziwne.....

etac - 2013-06-04, 20:03
Temat postu: Re: Olej w skrzyni biegów
pwalczak napisał/a:
Ciekawi mnie z czego jest wykonana skrzynia biegów w Sparku M300, skoro serwis po 15 tys wymieniał olej (to jestem w stanie zrozumieć), ale teraz zbliżam się do trzeciego przeglądu - po 45 tys i słyszę, że znowu mają w planie wymieniać olej w skrzyni.
Jak dla mnie to trochę dziwne.....


Ty rzeczywiscie w instrukcji jest przy 45 tysi wymiana oleju w skrzyni. :shock:

ale MY2012 ma juz co 150kkm

Anonymous - 2013-06-04, 20:15

Niezłe jaja, nieprawdaż?

Ja mam sparka z 2011 roku, ale MY2012 i po numerze VIN stwierdzili, że trzeba wymieniać.

etac - 2013-06-04, 20:23

pwalczak napisał/a:
Niezłe jaja, nieprawdaż?

Ja mam sparka z 2011 roku, ale MY2012 i po numerze VIN stwierdzili, że trzeba wymieniać.


To zobacz co masz w instrukcji jaka dostales do samochodu, a potem zobacz co pisza w instrukcji zapisanej dla modelu MY2012 na stronie chevrolet.pl

darekst - 2013-06-05, 20:33

U mnie w instrukcji. W modelu M300 jest napisane że wymieniany jest olej co 150 000km lub co 10lat
Anonymous - 2013-06-05, 20:54

etac_owiec, ma rację.
W instrukcji MY2011 jest napisane, że wymiana oleju w skrzyni jest co 30 tys kilometrów a w pozostałych co 150tys albo co 10 lat.
Tylko, że jak dzwoniłem do dwóch serwisów w Krakowie, to wszyscy zgodnie chórem twierdzą, że olej w skrzyni w każdym sparku M300 powinien być wymieniony.
Napisałem zapytanie do Chevrolet Polska w tej kwestii z zapytaniem czym się różnią te skrzynie, że w jednej olej wymieniasz co 150tys a w drugiej co 30tys i co ile powinna być właściwie ta wymiana.

Ja w swojej instrukcji, którą dostałem do samochodu też mam co 150tys


Następna rzecz, która mnie ciekawi, to dlaczego samochody bez ESC mają wymieniać kable zapłonowe, a te z ESC nie? Czyżby był inny układ zapłonowy w samochodach z ESC i bez ESC. Bo jak sam system ESC może wpływać na zużycie przewodów zapłonowych :shock:

Dot - 2013-06-05, 20:57

Z tego co mi gość w ASO mówił to starsze modele MY2011 mają skrzynie opla a nowe jakąś inną (albo odwrotnie) i właśnie w tych poprzednich trzeba bylo wymieniać :/
etac - 2013-06-05, 21:06

Dot napisał/a:
Z tego co mi gość w ASO mówił to starsze modele MY2011 mają skrzynie opla a nowe jakąś inną (albo odwrotnie) i właśnie w tych poprzednich trzeba bylo wymieniać :/


Te starsze maja skrzynie z Matiza, dzie wszystkie pasowania były z nieba, te nowsze musza miec jaks inna, ale TIS nic o tym nie mowi.

Moze to jest tak jak z paskiem w Lacetti diesel MY2007 ma co 90 tysi, a MY2008 juz co 140 tysi. W katalogu są te same czesci dla obu.
I byc tu madry i pisz wiersze.

Anonymous - 2013-06-05, 21:07

I dostałem odpowiedź z centrali.

Witam,
dla podanego numeru VIN olej w skrzyni biegów powinien być wymieniany co 150 tys km lub co 10 lat, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Odnośnie przewodów zapłonowych i ich wymiany, to Producent nie podaje szczegółowych wyjaśnień czemu w silnikach bez ESC zachodzi konieczność ich wymiany.

Pozdrawiam / Best regards,

Paulina Bronisz
Chevrolet Customer Assistance Centre Specialist



A to oznacza, że po 15tys serwis nie powinien był mi wymieniać oleju :P

Szewi - 2013-07-02, 10:46

Na czymś serwis musi zarabiać, nieprawdaż ?:)
Marianusz - 2016-02-16, 13:11

Wygląda na cwaniactwo serwisantów...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group