To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Wnętrze - T300 skrzypienie deski rozdzielczej

cannibal2000 - 2013-06-01, 21:51
Temat postu: T300 skrzypienie deski rozdzielczej
Mam problem ze skrzypieniem/trzeszczeniem :?: dochodzącym gdzieś ze środka deski - okolice środkowych nawiewów, radia :?: . Nie jest to bardzo głośne, ale najbardziej dokucza podczas ruszania z jedynki, dodawania gazu. Wydaje mi się, że na dziurach nie skrzypi tak jak podczas ruszania z miejsca. Może ktoś to przeszedł. Szukam porady na forum bo jak serwis rozkręci to we wnętrzu będzie jak w kombajnie.
Anonymous - 2013-06-27, 08:49

cannibal2000 napisał/a:
Szukam porady na forum bo jak serwis rozkręci to we wnętrzu będzie jak w kombajnie.


Coś ostatnio rozbierałem u siebie i zauważyłem elementy plastikowe oklejone miejscami taśmą izolacyjną materiałową, taką z "meszkiem".
Może takie coś powinieneś gdzieś podoklejać?

cannibal2000 - 2013-07-06, 15:04

Od czasu ostatniego postu przestałem na to zwracać uwagę i w końcu przestało. Może coś się dotarło, ułożyło, albo przestało trzeszczeć w związku ze zmianą temperatur. Zobaczę jak to będzie wyglądało jesienią. :?:
rajtkezjusz - 2015-07-30, 16:37

w innym aucie w szczeliny kiedys wtryskiwałem silikon w spreju -pomagało,bo części nie ocierały o siebie bezpośrednio
Jacenty85 - 2015-07-30, 23:42

W Aveo t300 podczas ruszania szczególnie, po nagrzaniu silnika (szczególnie) potrafi strzelać, trzeszczeć zapinka trzymająca rurę od nagrzewnicy prawie bezpośrednio przy samym wejściu do nagrzewnicy. Wyjmujesz schowek pasażera i wkładasz łapkę, szukasz przewodów (podobnych do tych od klimy pod maską), jedziesz po nich do góry i znajdujesz spinkę. Można poruszać na boki - strzela trzeszczy w bezpośrednim kontakcie z rurą. Wkładasz pomiędzy rurę a spinkę np gąbkę lub otulinę do rur CO w wielkości paznokcia i trzeczenie ustępuje. Proponuję to robić na wystudzonym silniku gdyż rury nagrzewnicy są bardzo gorące.
rajtkezjusz - 2015-09-09, 17:11

to cudo?

http://hostuje.net/file.p...465bcfc5d8705ee

http://hostuje.net/file.p...f5c288725743580

shredded - 2015-09-10, 07:54

U mnie znowu jeszcze co innego, trzeszczy - moim zdaniem - schowek, na dziurach/nierównościach przy temperaturach poniżej 12°C ...
Niestety dosyć głośno.

rajtkezjusz - 2015-09-10, 08:45

Na razie znalazłem tą spinkę ,którą wskazał kolega pare postów wyżej,ale ona u mnie była sztywno,ot wcisnałem między nią a plastiki kawałek gąbki termo odpornej ,ale raczej to nie to trzeszczy. Wtrysnąłem silikon w szczeliny przy tym pseudo schowku na szczycie deski,ale to też nie dało za dużo-gdzieś pod tym coś jest nie tak i sobie potrzeszczuje :-> ,chyba zrobię metodę jaką zastosowałem w mazdzie-wielu użytkownikom właśnie trzeszczało w środkowej części deski nad kratkami wentylacji-rozwiązaniem było zastosowanie struny,czyli włożono pręt zagięty na końcach i owinięty na końcach np gąbką i ten pręt podnosił lekko deskę ,a od spody był zaparty o jakiś sztywny element konstrukcji. Tutaj jest ciaśniej,więc trzeba pokombinować z tym,będę miał czas ,to looknę. Widać deska lezy na jakimś elemencie i pociera o niego lub trzeba napiąć /naprężyć połaczenia między elementami deski ,a struna to powinna załatwić. Ciężko dojśc od spodu ,bo strasznie ciasno. Na razie szukałem sposobu od strony pasażera,a może jest więcej miejsca od strony kierowcy
asamer - 2015-09-12, 12:30

U mnie trzeszczała klapa tego większego schowka. Problem rozwiązała uszczelka okienna przyklejona na około schowka, tak, że po zamknięciu klapa nie ma luzu i nie hałasuje.
rajtkezjusz - 2015-09-14, 23:13

czasem można podkrzywić uchwyt -pręt i wtedy klapa dochodzi bliżej ,ściślej.
Dziś z braku odp pręta wziałem długie wiertło i włożyłem od strony schowka prawie pionowo i pchałem z wyczuciem do góry-w stronę szyby. Widac było,że podnosi się lekko/naciąga ten schowek-wgłębienie nad nawiewami,potem na dziurach duuzo mniej trzeszczały plastiki. Będę musiał zakupić pręt fi6 ok 50 cm karbowany -on jest spręzysty(gładki jest zbyt giętki) i zrobić z tego strunę i wsunąć tak,aby napięło plastiki w okolicach tego schowka nad nawiewami,a od dołu zaprze się i metal w kształcie litery U -konstrukcja spodu schowka dużego. Podobnie miałem w mazdzie-metoda struny napinającej była popularna tam,powodowała napięcie plastyków i one nie trzeszczały.

shredded - 2015-09-16, 16:05

U mnie również trzeszczy schowek, po jego dociśnięciu problem znika.
Asamer, czy mógłbyś wrzucić fotki, jak dokładnie okleiłeś schowek ?

rajtkezjusz - 2015-10-05, 16:06

Na razie trzeszczenie tego schowka ograniczyłem testowo wkładając wykałaczki w szczelinę ,jest poprawa-jeśli na dłużej,to może wcisnę wykałaczki na "płask" i już

http://www.fotosik.pl/zdjecie/18508e246584891d

rajtkezjusz - 2015-10-18, 11:49

wykałaczki zdjęte i skrzypi mocno,więc na szczycie na łuku schowka włożyłem w szczelinę 3 kawałeczki kartonu-to naprężyło schowek i nie skrzypi,ale na wiosnę powrócę do tematu -może demontaż schowka,albo coś innego


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group