To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Tuning - Oklejanie foli? elementów plastikowych

XaRaDaS - 2013-05-13, 13:06
Temat postu: Oklejanie folią elementów plastikowych
Jak w temacie, macie jakieś doświadczenie ? wyjąłem na próbę z auta ramkę przy klamce i niestety chyba to jest najgorszy element do nauki, same krzywizny itp. efekt nie powalił mnie na kolana, ale dlatego, że nie dokładnie to wyszło niestety. Kilka niedoróbek wyszło.

Dodatkowo pytanie, jak zdjąć plastiki z deski przedniej ?? Listwa nad schowkiem jest przykręcana czy tylko na zatrzaski ? Próbowałem ją zdjąć, ale cholera się mocno trzyma i boję się, że połamię jak gdzieś od tyłu jest wkręt jakiś. Dodatkowo ten plastik przy liczniku, są dwie śruby, czy więcej ?

Anonymous - 2013-05-13, 13:13

Jak coś próbowałem oklejać, to obowiązkowo suszarka (o tym chyba wiesz). Na youtubie są filmiki, jak to robić - pooglądaj.
Przy lacetti plastiki są twarde, to uważaj bo łatwo pękają. Może lepiej je lekko podgrzewać suszarką, albo robić jak będzie ciepło na dworze :roll:

XaRaDaS - 2013-05-13, 13:20

No mam lutownicę powietrzną, więc z tym jest spokój. Martwi mnie najbardziej to zdejmowanie plastików. Teraz z kiery zdjąłem te dwa srebrne psudo nie wiadomo co i je będę oklejać, ale powiem, że łatwo nie wychodzą. Najbardziej martwię się o listwy na desce, tą długą na wprost pasażera próbowałem i jest opór, chyba wykręcę schowek i od spodu popatrzę.
C77 - 2013-05-13, 13:34

XaRaDaS, cokolwiek robisz wpierw zgromadź dokumentacje techniczną,
czyli 100% wiedzę nt. co i jak :twisted:
bez tego robienie na żywioł będzie owocować stratami na mocowaniach plastikowych elementów,
albo i połamaniem całych części :twisted:

XaRaDaS - 2013-05-13, 13:38

C77, na razie robię powoli drobne plastiki, tych dużych puki co jak nie wiem jak zdjąć, to na siłę nie będę ściągał.

Te plastiki z kierownicy należy od spodu po zew. stronie podważyć i ciągnąć w górę dlatego że bliżej środka są wypustki, które wchodzą pod "skórę", później zamieszczę zdjęcia jak to wygląda.

Anonymous - 2013-05-13, 13:39

XaRaDaS napisał/a:
później zamieszczę zdjęcia jak to wygląda.


O, to obowiązkowo :twisted:

XaRaDaS - 2013-05-13, 14:02


Tutaj dokładnie widać jak jest to montowane :mrgreen:

I już zamontowane, ale bałem się, że nie wejdzie i będę musiał całość rozkręcać.


I teraz, kto wie jak tą listwę po prawej zdjąć :mrgreen:

i to też jak zdjąć ??


Test był i nie wyszło najlepiej


I do zrobienia jeszcze:



Tak się zastanawiam, czy okleić te plastiki przy przełącznikach od szyb ? Jak myślicie czy robić czy zostawić w oryginale :?:

[ Dodano: 2013-05-13, 15:29 ]
Oki, wiedziałem że mi bracia rosjanie pomogą :mrgreen:

2 śruby trzymają listwę tą prawą

XaRaDaS - 2013-05-13, 21:23

I kolejny etap za mną.

Rozbiórka:



Jedna śrubka od środka do wykęcenia.

I druga śrubka, nie wiem co konstruktor miał na myśli w tym temacie :mrgreen:

Od razu proponuję zdemontować dolne mocowanie schowka, ułatwia odkręcanie tych wyżej umieszonych śrub.


Przed oklejeniem:



W trakcie oklejania:



Po oklejeniu:



Montage ;)







Jutro może dalsza część oklejania.

Dodam na koniec, że nie jest to prosta sprawa. Zdecydowałem się, że zrobię to samemu, ale następnym razem zlecę za drobną opłatą :mrgreen:

Anonymous - 2013-05-13, 21:31

Dzięki za zdjęcia, bo może mi się przydadzą :mrgreen:
Czy dobrze widziałem że nie okleiłeś rowków na panelu środkowym (tych obok awaryjnych) :roll:
Czekam na zdjęcie finalne przy dobrym oświetleniu.
Od jakiegoś czasu zastanawiam się czy okleić, a jeśli tak to na jaki kolor/fakturę. Myślałem też o szczotkowanym aluminium srebrnym lub czarnym.

XaRaDaS - 2013-05-13, 21:37

esjot napisał/a:
Czy dobrze widziałem że nie okleiłeś rowków na panelu środkowym


I właśnie tutaj jest problem, albo ta folia co mam jest za mało plastyczna, albo ma za mało kleju. Podgrzewałem, ugniatałem, formowałem i praktycznie zawsze się prostowała, więc na koniec jak już miałem dosyć, bo musiałem do auta zejść i zamontować to wszystko. Wyciąłem mały wąski pasek i wygładziłem. Może za jakiś czas to poprawię.

esjot, trzeba uważać przy przyciskach od klimy i awaryjnych, trzeba mocno naciągnąć i dodatkowo, żeby była cienka warstwa, mnie teraz blokuje się włącznik awaryjnych i na początku zmiana obiegu.

Anonymous - 2013-05-13, 21:42

XaRaDaS napisał/a:
esjot, trzeba uważać przy przyciskach od klimy i awaryjnych, trzeba mocno naciągnąć i dodatkowo, żeby była cienka warstwa, mnie teraz blokuje się włącznik awaryjnych i na początku zmiana obiegu.


Dzięki za tą informację :idea:

XaRaDaS - 2013-05-13, 22:26

Zapomniałem się zapytać, czy ktoś wie jak wymontować u mnie kratki wentylacyjne ? Oglądałem je i nie wiem czy coś od tyłu ich nie trzyma, tą prawą od pasażera przy drzwaich macałem od wewnątrz i tam jest jakaś śruba, ale chyba nie kratki.
czaki163 - 2013-05-13, 22:28

Przy dużej ilości elementów do oklejenia warto by się zastanowić nad hydrografiką.
XaRaDaS - 2013-05-13, 22:33

czaki163 napisał/a:
Przy dużej ilości elementów do oklejenia warto by się zastanowić nad hydrografiką.


A gdzie tam ?? Cenowo to wyszło by mi z 10x więcej za to samo, albo i lepiej. Może efekt by był lepszy, ale wolę wydać nawet raz na rok te 30-40 zł i samemu porobić niż dać zarobić jakiemuś zakładowi :mrgreen:

Przykładowy cennik hydro ;)

ELEMENTY SAMOCHODOWE:
obudowa lusterka – od 80 PLN /szt
ramki wewnętrzne – od 50 PLN /szt
listewki – od 30 PLN /szt
panele sterowania – od 50 PLN /szt
pokrywa zaworowa – od 200 PLN /szt

czaki163 - 2013-05-13, 22:41

Podstawowy zestaw do hydrografiki kosztuje około 300zł i z powodzeniem można to zrobić w domu. Ceny foli zaczynają się od 12zł za metr kwadratowy. Zrobisz raz i porządnie i nie masz problemu z klinującymi się przyciskami ani odklejającą się po jakimś czasie folią


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group