To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - LPG i hamownia

lukaszkkk - 2013-04-07, 06:50
Temat postu: LPG i hamownia
Jako świeżo upieczony posiadacz Cruza 1.8 LT witam wszystkich serdecznie.

Mam instalacje LPG BRC Sequence 24. Auto na gazie jest słabsze. Tragedi nie ma, ale różnice od razu widać po przełaczeniu na benzyne. Tak jakby dwa rozne silniki byly pod maska. Za to spalanie bardzo przyjemne - ok. 9.0-9,5 l.

Z racji tego aby faktycznie sprawdzic jaka to jest roznica (zeby w ASO mi nie powiedzieli, ze mi sie zdaje) chcialbym podjechac na hamownie.

Auto ma przebieg poniżej 1000 km. Czy z takim niskim przebiem można jechac na hamowanie ? Jak myslicie ? Silnik chyba jeszcze nie dotarty a na hamowni trzeba ostro pilowac.

Avatar - 2013-04-07, 07:56

Ja też mam 1.8 z LPG od ASO czyli Sequent24 BRC.
Osobiście nie zauważam różnicy w mocy przy przełączeniu na GAZ/PB albo nie potrafię tego wyczuć :) Nim pojedziesz na hamownie spróbuj może zatankować LPG na innej stacji, być może mieli cypiatą dostawę i stąd efekt. Druga rzecz to dużo osób ma fabrycznie dziwnie wyregulowany gaz. Mi na przykład przy obrotach 5-5.5k obojętnie na jakim biegu (testowałem od 2 - 4) wyłączało gaz co nie jest normalne. Teraz na pierwszym przeglądzie zgłosiłem to i wyregulowali gaz aby nie wyłączało LPG przy tych obrotach. Samochód przy zmianie na PB nie szarpał ani nic dziwnego się z nim nie działo ale jest to wkurzające jak wyprzedasz samochody i nagle zaczyna Ci cholerstwo piszczeć koło ucha. U mnie spalanie przed regulacja wynosiło średnio 10.5L/100km. Oczywiście musisz pamiętać o tym że prawdziwe spalanie to nie jest bo jednak kawałek co dziennie jedzie się na benzynie. Prawdziwe wyniki dawały tylko długie trasy Racibórz - Warszawa gdzie spalanie przy rozsądnej jeździe 120-150km/h dawały wyniki 10.0 / 100km. Mój ekonomiczny rekord LPG jak dobrze pamiętam to było chyba 8L/100km ale to tzw. jazda na muła czyli około 2k obrotów na 5-tym biegu.
Dam znać jak to wygląda u mnie po regulacji jak zatankuje.
GM mówi że silniki nie wymagają docierania jako tako ale ja do 5kkm obrotów nie wkręcałem powyżej 4-4,5k.

Poczytaj troche na forum o LPG dużo kwiatków może Ci wyskoczyć chyba że już powgrywali nowy soft do zegarów.

lukaszkkk - 2013-04-07, 10:05

Avatar napisał/a:
Ja też mam 1.8 z LPG od ASO czyli Sequent24 BRC.
Osobiście nie zauważam różnicy w mocy przy przełączeniu na GAZ/PB albo nie potrafię tego wyczuć :) ...


W takim razie gratuluje dobrze wyregulowanej instalacji. To moj drugi samochod na gaz - mam starego Opla z instalacja II generacji. Tez jest slabszy na gazie, ale za to bezawaryjny - 3 rok juz jezdzi bez jakiejkolwiek interwencji w instalacje (nawet filtrów nie wymieniałem bo auto stare i mi nie szkoda). Mam wrazenie, ze ciezko jest wyregulowac lpg za jednym podejsciem, tzn. przy instalacji. Z tankowaniem lpg przyznaje racje - dopiero drugą butle kończe. Aczkolwiek jakość powinna być dobra. Tankuje na stacji Orlen przy głownej rozlewni Orlenu na Podkarpaciu. Kolejną butlę zatankuje na Lotosie. Zobaczymy. Plus jest taki, ze do Tarnowa mam niedaleko a tam jest siedziba BRC na Polskę (w razie gdyby w ASO nie dali rady»).

Poczekam chyba az bede mial z 2-3kkm przebiegu i podjade jednak na te hamowanie. Wyniki zrelacjonuje na forum.

PS. Pisałes, ze kupiles auto w salonie z gazem. Czy od samego poczatku jezdzisz na gazie czy np. przez pierwsze 500 km benzyna a dopiero zaczales wykorzystywac gaz ? Slyszalem rozne opinie np. ze powinno pojezdzic sie kilkaset km na benzynie aby sie mapy spalania poprawnie ulozyly. Nie wiem ile w tym prawdy. Slabo sie znam.

Anonymous - 2013-04-07, 10:30

lukaszkkk napisał/a:
Auto ma przebieg poniżej 1000 km. Czy z takim niskim przebiem można jechac na hamowanie


Wstrzymaj się trochę. Przy docieraniu silnika nie zaleca się jazdy na pełnych obrotach, przy pełnym obciążeniu, a tak właśnie jest na hamowni. Poza tym silnik na pewno nie ma jeszcze pełnej sprawności (przydałoby się jeszcze kilka tyś km)

Avatar - 2013-04-07, 10:47

Gaz instalowany był przy przebiegu około 1500km jak dobrze pamiętam. Wynikało to z braku wymaganych części, głównie nie potrafili ściągnąć wlewu wewnątrz wlewu PB, takie małe przyłącze w które wkręca się większą przejściówkę dla dystrybutora :)
Ostatnio w TVN Turbo fajnie to określili - dzięki temu nie ma "korka wstydu" :lol: w zderzaku.
Od instalacji jeżdżę na nim praktycznie cały czas, rzadko lecę na PB. Tym bardziej że jakby nie było samochód zawsze chwile sobie leci na PB ze względu na to że przełącza się dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury.
To że mi się przełącza za szybko z LPG na PB przy 5-5.5k obrotów tez zauważyłem z 1-2 miesiące temu bo nie piłowałem samochodu tak wysoko. Cruze mam od września i obecnie około 15500km przebiegu.
Tzw. docieranie robiłem sobie do około 5000km.
Może masz zbyt ubogą mieszankę dlatego jest wrażenie mulenia bo na pewno różnica nie powinna być wyczuwalna. Skoro silnik np jest ogólnie słabszy "bo się dociera" to powinno być to tak sam odczuwalne na LPG i PB. Ja mam wrażenie że samochód fajnie się rozbudził po tych 5000 przejechanych ale to są moje subiektywne wrażenia i na hamowni w ogóle mogłyby być niezauważalne :)

kubab - 2013-04-07, 20:37

Jak czujesz różnicę między pracą na PB a LPG to powinieneś jednak podjechać do serwisu LPG, aby rzucili okiem na instalację. W szczególności, że spalanie LPG 9,0 - 9,5 jest dość niewielkie. Może to oznaczać, że masz zbyt ubogą mieszankę, więc warto to sprawdzić. W szczególności, że zbyt uboga mieszanka może zaszkodzić silnikowi. Ja tak miałem w poprzednim samochodzie i po regulacji samochód zaczął mi palić ok. 1 litr gazu więcej, ale jakiekolwiek różnice w mocy między PB i LPG się skończyły.

W Orlando w ogóle nie odczuwam przełączania benzyny na gaz i według mnie brak różnic jest sytuacją prawidłową.

paszczakus - 2013-04-08, 11:31

czesc, ja swojego odebralem na poczatku marca, sprawdzalem na poczatku to roznicy nie widzialem za bardzo miedzy gazem a pb , narazie zrobilem 1800 km i spalanie trasa 10,4 gazu , cykl mieszany to jakies 12,5 litra oczywiscie obliczajac to z pojemnosci zbiornika. Mozesz podjechac do czakramu w Rzeszowie, pytalem to moga zrobic serwis gwarancyjny intalacji.
lukaszkkk - 2013-05-24, 13:28

paszczakus napisał/a:
czesc, ja swojego odebralem na poczatku marca, sprawdzalem na poczatku to roznicy nie widzialem za bardzo miedzy gazem a pb , narazie zrobilem 1800 km i spalanie trasa 10,4 gazu , cykl mieszany to jakies 12,5 litra oczywiscie obliczajac to z pojemnosci zbiornika. Mozesz podjechac do czakramu w Rzeszowie, pytalem to moga zrobic serwis gwarancyjny intalacji.


Byłem w Czakramie w Rzeszowie. Faktycznie robią regulacje w ramach gwarancji. Po regulacji jest lepiej. Chodzi żwawiej na biegach 1-4, ale na piątce ciężko mu osiągnąć powyżej 140 km/h. Za to dzwoniłem do Czakramu do Tarnowa. Za dodatkową opłatą regulują gaz na hamowni. Czekam jak będę miał z 5-7 tyś km przejechane i jadę do nich na hamownie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group